Lehűlő vízi pontyos praktikák

Hideg vízben mindig egyre óvatosabbak lesznek a pontyok, ilyenkor már nem elég a remekül működő nyári csalit magunkkal vinni mert hamar kapás nélkül úszhatjuk meg a túránkat. Októberi horgászatomon is így tettünk Ádám barátommal és elhatároztuk hogy az ízek és bojli összetételeket fogjuk megtornáztatni.

Októberi túrát már Ádám barátommal terveztem mert barátnőm már hidegnek találta ezt a hónapot ami teljesen érthető főleg azért mert a lányok mindig fázósabbak. Mind a ketten egy zászló alatt horgászunk és mind a kettőnknek más a kedvenc íz világa ezért ketten hat bottal biztos voltam benne hogy meg fogjuk találni a megfelelő csalit. Pár jó tanáccsal azért elláttam a kiszemelt vízzel kapcsolatban mert nem szerettem volna ha üres kézzel és fénykép nélkül megy haza a közös horgászatról. Mivel a bányában nagyon jól működnek a büdös halas csalik ezért én Black Jack mixből gyúrtam magamnak Squid & Octopus golyót 18mm méretben etetni 22kg-ot, Társam is hasonló ízekben gondolkozott Black jack mixből squid-méz és squid-ananászt készített és a harmadik golyója Monsterfish mixből kagyló-ananászt készített, összesen 20kg mennyiségben.

CFB Black Jack -Squid & octopus 18mm

Az etetésre szánt bojlikat szerettem volna megtuningolni egy kicsit mert a lehűlő vízben kellenek a figyelemfelkeltőbb és különlegesnek mondható csalik a biztos fogás reményében!

2015-ös folyékony halkivonat.

Egy újdonságnak számító halkivonatot kaptam Csabitól a horgászatra. Elmondta nagyon intenzív jól oldódik és iszonyat tömény büdös, nagyon kíváncsian vártam az eredményt. Ezt a kivonatot úgy tudnám jellemezni, hogy mikor ráöntjük a bojlinkra akkor legalább 6-8 méterre a horgászállástól el kell vinni, mert az ebből áradó tömény halas bűztől forog az ember gyomra. Szóval ráöntjük a bojlira majd hagyjuk a golyón kicsit száradni.

Öntsük a bojlira a kivonatot

A következő lépés pedig hogy minimális bojlimixet öntünk a lekezelt golyókra és jól összeforgatjuk. Pár perc múlva ezt a látványt kapjuk majd.

Lehűlő vízi pontyos praktikák
Mixben megforgatva és kicsit szárítva.

A golyónk készen van az etetésre és a túra végén megtudjuk, hogy mennyire volt hatásos ez a módszer illetve a halak hogyan is reagáltak rá. Ezek után nincs más dolgunk, mint etetni egy olyan vízen ahol nincsen behúzás és csak partról lehet dobni, fárasztani és etetni. Egy óriás katapult tökéletes választás ebben, hogy hatékonyan és nagy mennyiséget lőjünk pontosan egy helyre nagy távolságba.

Etetés 130 méteres távra katapulttal

Az első éjszaka csak kis pontyok zaklattak minket, de reggel erőtől duzzadva és gyors reggeli kávézás után folytattuk a halak becserkészését. Igazából pihenni és kikapcsolódni megyünk a partra de ez a fajta horgászmódszert cseppet sem lehet pihentetőnek nevezni. Nappali órákban sem jelentkezett komolyabb érdeklődő szikrázó napsütés és a magas légnyomás megpecsételte a vén asszonyok nyarát. Délután 4 óra magasságában vad kapásra lettem figyelmes és a bevágás jól ült a halnak, lassú és óvatos fárasztás mellett meglett a túra első fényképes hala. 24 óra elteltével éreztem, hogy lassan jó irányba haladunk. A szénhidrát alapú szilvás bojlit vette fel a pont a másik két horgon levő Squid érintetlen maradt.

15.30Kg

Gyönyörű őszi színekben pompázó 15+os halat fényképeztünk. Amint visszadobtam a csalimat a középső botomat is elhúzta valami, squid tetszett meg neki , luftot ütöttem meg sem karcolta a horog sajnos. A lemenő nap sugarai megelevenítették a halakat és szürkületben megtörtént a harmadik kapás is. Éreztem, hogy ismerős lomha testel van dolgom és majd félórás lassú pumpálás partra segítette kerek tükrösömet mely kereken 19kg volt. Fényképezést már sötéten kellett megoldani.

19 Kg

Az izgalomtól nem jött álom a szememre, de sajnos társamnak nem bántották a csaliját a halak. Ádám a magával hozott édes büdös íz világú csalit erőltette, de nemigen mutattak a pontyok érdeklődést a csalija iránt. Etésünk között 25 méter lehetett és szemmel láthatóan megálltak nálam a nagytestű pontyok. Még ki sem pihentem az előző fotózás fáradalmait újabb visítós kapásra lettem figyelmes, a botot csak megemelni tudtam és már meg is volt a kontakt. Hasonló lomha oldalazó fárasztás volt, mint az előbb és szintén 25 perces huzavona után merítette meg Ádám a túra első 20+ - os halát.

21.80Kg

Boldogság határtalan!

A digitális mérleg 21.80Kg-ot mutatott el sem hittem a szememnek hogy újra sikerült becsapnom egy hatalmas gyönyörű halat melyről remek közös képeket készítettünk. Éjszaka teljesen abbahagyták a táplálkozást és ismét helyet kaptak az apró pontyok 2-10kg közöttiek zaklattak minket fejenként 3-3kapással. Másnap bizony fordult a kocka és Ádámnak sikerült megfogni az első fényképes halát örültem, hogy végre az ő etetésére is odaértek a pontyok és szemmel láthatóan jól reagáltak rá. Green beast oldódó golyó hozta meg neki az áttörést.

19.30 Kg

Kerek hibátlan őszi tükröst fotóztam Ádám kezében. Délben újabb vad kapása volt társamnak és a bevágás után már oldalazott is a nagyhal jobb oldalra. Valamiért szinte az összes hal jobb oldalra indult el ezért a szomszéd állásban sikerült megszákolnom az újabb tükröst.

14.60kg

Lehűlő vízi pontyos praktikák
C&R a hasonló nézet nagyon fontos!

Az én etetésemen továbbra is csak apró halak voltak melyeket pár órás szünetekkel ritkítottam az etetésemről. Délután két szebb halat vesztettem sajnos az egyik kapás meg sem akadt a másik halat félúton vesztettem el. Számomra nagyon furcsa volt, hogy a szebb halak nappal táplálkoznak jobban. Ádám sikersorozata tovább folytatódott és egy igazi erőgéppel hozta össze a sors. Vad kapást botemeléses bevágás követett és abban a pillanatban leugrott 20 méter damil a tó közepe felé. Csak pislogni tudott szegény, mert ilyet nem mindenhol tapasztal az ember, de megbirkózott a feladattal röpke 35 perc alatt ezért egy 17+os hosszú tükrös lett a jutalma.

17.60Kg

Ismét elment egy mozgalmas nap ahol nem volt pihenő. Ha éppen nem fárasztottunk vagy fényképeztünk, akkor szinte folyamatosan etettünk hogy éjszakára is maradjon valami a halaknak a nappali invázió után. A következő éjszaka szokásosan telt kétóránként kapás és a halakat már a szákból visszaengedtük, mert csak az apraja kapkodta fel a golyókat.

Reggel este meleg ételt ettünk aminek az illatára mindig megjelent a tó macskája és mindig megesett rajta a szívünk és dorombolni is szeretett, neki is jutott leeső falat.

Lucifernek hívtuk

Lássuk a csalikat, amivel horgásztunk, mert erről még nem ejtettem szót. Két fajta bojlival készültem és egy kicsit másképp csináltam a bojlik kezelését illetve dippelését a megszokottnál. 14mm Black Jack mixből készített Squid & Octopus aromával készült bojlit és egy Sunshine ( Szénhidrát alapú) mixből alkohol bázisú szilva aromával gyúrt bojlit használtam csalizni. Az utóbbi golyó kifejezetten hideg vízre való, de a nagy mélységben ahol pecáztam nemigen érvényesült még a golyó mert a víz hőfoka nem süllyedt a megfelelő szintre. A golyókat a következő képen kezeltem le. Leöntöm CFB Carp Stimulate liquiddel a csalizni szánt golyókat és saját aromájából 1 ml-t hozzáadok és az Így elkészített dippben hagyom a golyót 1-2 napig ázni és már készen is van a házi dipp.

Black Jack - Squid & Octopus Vs szilva.

A szilvát elhagytam a második nap mert sok volt rá a kis ponty kapás bár az első fényképes halamat vele fogtam tehát jól működött. De lehetőséget akartam hagyni a nagyobb halaknak is mind a 3 boton. Ádám squid-méz bojlival kezdett, de nem igazán preferálták a halak a méz háttért ezért nappal elkezdte az oldódó bojlikat tesztelni nem kis eredménnyel. Édes oldód bojlikat próbálta társam Green beast-ot és Red Dreamet melyekből az utolsó valamiért nem adott halat ezért maradt a zöld szörny a hajszálelőkén.

2015-ös Green beast oldódó bojli

Ádám nappali halait oldódó golyókkal fogta mely a hideg vízben nagyon jól működött. Kíváncsi voltam hogyan működik élőben, ezért íme egy kép a vízbe érés után másfél órával, Green beast & Red dream a két igazi hideg vízi oldódó bojli!

Red dream & Green beast

Ádám a mai nap magasan vitte a prímet, amihez csak aszisztálni tudtam de örömmel tettem. Eljött egy újabb éjszaka és a szokásos apró halak zavarták meg édes álmunkat. Délelőtt 10 óra és izgatottan várjuk hogy kinek lesz az első kapása , ilyenkor szoktak megindulni a halak amit már megfigyeltünk az elmúlt napokban. Középső botomon komótosan elindul a damil befelé, bevágás után felrobban a kezemben a bot és vadul tör a hal a tó közepe felé, 30 méter damilt lehúzott megállás nélkül és elindult jobbra a hal. Nagyon erős ponttyal akadtam össze és csak centiről centire tudom damilomat visszanyerni, a fárasztás több mint 30 percig tartott. Matracra fektetés után láttam, hogy esélyes a 20kg-ra, érzésem beigazolódott 20.60Kg!

20.60Kg

Gyönyörű őszi színekben!

Megette a bojlinkat!

Mert megérdemli!

Kis idő múlva egy pikkelyes meglepetés került a fényképező lencséje elé, gyönyörű színekben pompázó szinte hibátlan kis duci pikkelyes, nem tudott az ősz favorit csalijának ellenállni a Squid & Octopus jellegzetes kellemes citrusos illata őt is becsapta! Van aki nem érzi a citrust ebben az aromában de nekem szent meg győződésem hogy van benne valami hasonló illatanyag.

16.70 Kg

Ádám éjszaka mindhárom és nappal egyik botján most már Full amino – Green beast 16mm-es bojlit erőltette, délután 5 óra magasságában vad kapásnak voltunk szemtanúi valami felkapta a golyót. Bevágás után halunk szintén húzta folyamatosan a féket és szokásos jobbra tarts volt a menetirány. 25 perces fárasztással és a part előtti mélyben való sétáltatással sikerült megszákolnom egy furcsán nagy pikkelyest.

23Kg
Mérlegelésnél Ádi ÚJ egyéni pikkelyes rekordjának és első pikkelyes 20+-os pontyát mérlegeltük a maga 23kg-val.

Nem mindennapi hal egy nagy harc után!

Lehűlő vízi pontyos praktikák
A túra utolsó hala méltó bánásmódban!

Társam majd kiugrott a bőréből a boldogságtól és örülök, hogy részese lehettem ennek a nagy örömnek, mert egyszer volt egy fordított helyzet és reméltem, hogy leróhatom a tartozásomat! Több kapást és halat nem tudtunk kicsikarni, de úgy gondolom, hogy panaszra nem lehet okunk. Sokat szenvedtünk és mindent megtettünk közös erővel egy közös sikerért, ami egy tökéletes csali nélkül nem jöhetett volna létre!

Végül csalikról egy kis összesítés mely csalik adták a legnagyobb halat ezen a túrán:

• Black Jack 14-18mm főzött bojli:2db 15+ és 2db 20+os ponty
  • Green Beast 20mm oldódó bojli: 3db 15+os ponty
  • Green Beast 20mm főzött bojli: 23kgos ponty és a túra legnagyobb hala.
  • SunShine-szilva 14-18mm– főzött bojli: 15+os ponty.

várunk mindenkit a pénteken kezdődő PontyShown a B22 es standon ahol bemutatjuk a horgászatokon használt csalikat és módszereket az érdeklődöknek!