Háromfa a Zöld Pokol, CFB Natur sour és CFB Sunshine bojlikkal

Már három éve járunk vissza rendszeresen a Somogy megyében található Háromfai víztározóra, így már márciusban elkezdtük szervezni az idei túrát Borsos Tibi barátommal, május 18-22-ig. Biztunk benne, hogy az időjárás nem tréfál meg bennünket és barátaink nem kezdik el az ívást. Folyamatos egyeztetés után Krizsán Ernő barátom is csatlakozott hozzánk, így már hárman izgultunk és vártuk a várva várt indulást. Eddig sok szép halat sikerült becsapni tigrismogyóróval, de kimondottan csak bojlival még nem horgásztam eme környezetben, ezért  Horváth Csabával is mindent letárgyaltam. 10 kg CFB Natur sourt bojlit görgetett le nekünk. Frissen érkezett, még 4-5 napot szárítottam a túra előtt. Sunshine bojlit kb 5kg vittem magammal, ezt édes gyümölcsösre görgettem, tutti frutti-Green beast aromával. Az etetésre szánt bojlikat 18-20 mm-es méretben készítettem, csalizáshoz készült pár szem 24 mm-es is. Persze a magot sem hagytuk otthon, kukorica és tigrismogyoró társult még melléjük.

Eljött az indulás napja. Reggel 5-re mentem Tibiért majd Ernőt is összeszedtük és lassú de biztos haladással fogytak a kilométerek. Közben felidéztünk pár emléket, amitől egyre jobban vártuk hogy végre vízen lehessünk. 9 óra felé értünk Pálinkó Károly házához, közben meglátogattuk az udvarban horgászó sporttársakat, de nagy reményekkel nem kecsegtettek, 3 napja kapásuk sem volt. A hely, ami csak minket várt a 4-es és 5-ös pálya. Engedélyváltást követően, gyors kipakolás majd botok beélesítése volt a cél.

Helykeresés

Radar segítségével térképeztük fel a mederfeneket. Kb. 30 méterig látszott előttünk a tök, azon túl egyenletesen mélyült a meder 1,6 m-től egészen 2,2 m-ig. Cuccaink többsége 1,8 m-re került, ezek között volt kemény homokos és lágyiszappal borított, kb 30 cm iszapréteg is. Eddigi túráink során azt tapasztaltuk, hogy nagy iszapról előbb tudtunk kapást elérni, mint egy kemény, homokos, tuti helynek tűnő részről.

Háromfa a Zöld Pokol, CFB Natur sour és CFB Sunshine bojlikkal

2 literes vödör maggal és bojlival.

Első napunkat verőfényes napsütés és csend jellemezte. Nagyon nem aggódtunk a kapástalanságon, vacsoráztunk, majd nyugovóra tértünk. Reggel fél 6 körül ejtős kapással jelentkezett az első halam. Csónakba pattantunk és már mentünk is fölé. Egy amurt pillantottunk meg. 15 perces csónakforgatás után Tibi megmerítette az első Háromfai bojli falót, melynek a Sunshine mixből elkészített tutti frutti-Green beast (feketeribizli) ízlett meg.

CFB Sunshine tutti frutti-Green beast (feketeribizli) harisnyázva.

11,4kg

Tibinek és Ernőnek eseménytelen volt az éjszaka.

Délelőtt 10 óra, a cuccok 24órája bent vannak, kivéve, amivel reggel fogtam az amurt. Frissítésen gondolkodtam, mikor a jobbos botom füstölt el. A Natur sour is ízlik nekik ezek szerint. Tibi, mint hű sporttárs szó nélkül már pattant is a csónakba, hogy minél előbb a hal fölött legyünk. Keményen küzdőt, néha a vízig kérte a bot spiccét, tudtam valami öreg töklakóval van dolgom. Egyszer felhúztam, Tibivel összenéztünk és szinte egyszerre mondtuk hogy jó lesz. Második felhúzásra felfeküdt a nagy test, majd a merítőbe veszett. A parton a bölcsőnél gyönyörködtünk a második halunkon, amit bojlival sikerült elcsábítani ezen a „nehéz” vízen.

CFB Natur sour 24mm+12mm pop up

Mérlegelésnél 13,8 kg-ot mértünk.

Gyönyörű tükrös Háromfáról, és egyben új rekord mert az eddigi túrákon 11,9kg-ig jutottam.

A nap folyamán nem történt semmi más esemény. Meleg volt, a légnyomás is csak esett folyamatosan. 1 botom már 36 órája bevetésen volt, mivel az eddigi kapásoknál nem érzékeltük a törpék jelenlétét a csalik állagán, ezért frissítés és plusz ráetetés nélkül tértünk nyugovóra. Hajnal 4 körül megszólalt a már több, mint 40 órája bevetett Natur sour 24mm+12mm pop up. Húzós kapás, még csónakba szállás után is kérte a dobról a damilt. 20 perces fárasztás után láttuk meg először, majd még 15 percig forgatta a csónakot, de végül mi győztünk. Bezsákoltam, visszahúztuk a botot, majd ledőltem még aludni.

8 óra felé ébredtem és izgatottan vártam hogy mégis mivel hozott össze a sors a hajnali pirkadatban.

Reggeli csendélet.

Hajnali tükrös, 16,62 kg, ami megint csak új rekord számomra Háromfán és ezt most a Natur sour-nak köszönhetem.

Carp Friend Baits Team - barátságban a halakkal!

Az időjárást előrejelzés esőt mondott szerda éjjeltől a túránk hátralévő második felére. Először nem hittünk benne, aztán amikor megjelentek az első felhők, majd a nap is elbújt, a levegő is vissza hűlt, bíztunk benne hogy a halak kapókedve is egy kicsit megváltozik. 2 bójámról már volt kapás, de a harmadik még semmit nem adott, ezért az eső előtt felkerekedtem és új helyet kerestem neki. 2,2 méter mélység és legalább 25cm iszap, amit tapogató rúd segítségével vizsgáltam.

Épp visszafelé eveztünk, amikor hallom a jelzőm hangját, majd Ernőt hogy fut oda a bothoz. Ráemel, megvan. Kiértünk, kezembe adja a botot és már mehetünk vissza oda, ahonnan jöttünk. Kb. 30 perces fárasztás után Tibi megmerítette a tükröst. 10+-os ez is, most a Sunshine+white pop up-ot húzta el.

Sunshine+white pop up

12,20kg

Visszaengedtem, újrahúztam a botot és ledőltem pihenni. Este 11 körül elkezdett esni az eső és csak esett és esett. Ruháim, sőt minden cuccom elázott, és ezzel nekem elszakadt a cérna, feladtam. Ritkán van ilyen, de most ez már a vég. Szóval csak feküdtem a sátorban és néztem, hogy valósul meg a „kerti tó” sátron belül.

Csütörtökön nappal Tibi fogott pár amurt tigrismogyoróval, de már ő is csalizott bojlival, nem is akár milyen eredménnyel. Az eső még mindig esett, délután erőt vettem magamon kimásztam a sátorból, ekkor Tibi és Ernő épp fárasztottak bent csónakból. Kiérnek, mi a helyzet? Húzza folyamatosan, egész délelőtt csak megyünk és jövünk, már nem győzzük. Az a lényeg, hogy legalább ti még nem adtátok fel. Tibi nagy büszkélkedve mondja: na gyere mutatok valamit, amit a Natur sour-ral fogtam.

Háromfa a Zöld Pokol, CFB Natur sour és CFB Sunshine bojlikkal

Tibi barátom szép háromfai Koi-ja, mely új egyéni rekord is egyben, 14.5 kg Natur sour 24 mm

Egy szép töves, amivel már találkoztunk egy korábbi túrán, 12,80 kg

Kicsattant az egészségtől az öreg töklakó, 14 kg

Délutánra az eső kicsit alább hagyott, majd estére megint elkezdte szórni az áldást, közben Ernő is szedegetett pár darabot és nekem is jött még egy. Majd reggelig csend.

Ernő reggeli tövese Natur Sour-ra, 13,2kg

Az eső még mindig nem állt el, több mint 30 órája folyamatosan esett. A sok csapadék miatt Karcsibának muszáj volt a zsilipen engedni, ami miatt kb. 10 óra leforgása alatt 50cm vízcsökkenést tapasztaltunk. Ezt természetesen a kapásokon is észrevettük.

Főztünk ebédet, iszogattunk egy kis hazait, próbáltuk vidámabbá tenni az esős hétköznapokat. Az időjárásra nem hatott, ránk annál jobban. Utolsó éjszakára készülődve mindenki megvalósította a tuti csalit és frissítettük az összes botot. Az egyik botomra már csak úgy kíváncsiságból is harisnya nélkül csaliztam dupla 24 mm-es bojlit.  Éjszaka senkinek semmi, de az eddig hiányzott víz visszajött. Eljött az utolsó nap. Felkeltünk, főztünk egy kávét, reggeliztünk és láss csodát elállt az eső és néhol ki-kibújt a nap. Egyikünket se kellet győzködni, hogy kezdjünk el összepakolni. A sátrak megszáradtak, szinte mindent bepakoltunk már a kocsiba. A botok kiszedése következett.

Háromfa a Zöld Pokol, CFB Natur sour és CFB Sunshine bojlikkal

Reggelre ez maradt a dupla 24 mm-es csaliból, mellette egy harisnyázott látható.

Ezúton is szeretnék köszönetet mondani Horváth Csabának, hogy támogatott bennünket és természetesen a Háromfai víztározónak, hogy ilyen szép és egészséges hallakkal hozott össze bennünket egy-egy fotó erejéig. Összesen 34 db-ot fogtunk, ebből 14 db csábult el a Natur sour bojlira.