Nagy pontyok nyomában

Mindenkinek meg vannak a kedvenc, bevált csalijai, melyekkel előszeretettel vág neki egy hosszabb túrának. Bízva bennük, hogy az áhított nagy halakat sikerül becsapni velük. Reménykedve indultunk  hát útnak barátnőmmel és fiával a júliusi pecának.

Az úton végig az járt a fejemben vajon jó csalikat választottam e, mennyire fognak működni, milyen helyre sikerül leülnünk. A számomra már bizonyított CFB Full Liver-Squid volt az egyik, amit magunkkal hoztunk. Másik csalinak CFB Deep Sea mixet választottuk.

A tóhoz a délutáni órákban érkeztünk. Táborépítés közben figyeltem a vizet, halmozgást, túrásokat, bármilyen apró jelet, ami elárulja merre is rejtőznek uszonyos barátaink. A kegyetlen hőség és a 30 fok feletti víz arra ösztönzött, hogy csalijaimat bedippelve még vonzóbbá tegyem a halak számára.

Áznak a csalik

Gyors gombóc gyúrás után megkezdtem az alapozó etetést. Az utolsó gombócok már sötétben lőttem be a katapult segítségével. Mire minden a helyére került, a nap már lemenőben volt, csodaszép látvány tárult elénk.

Csodaszép naplemente

Az éjszakai órákban pár kisebb ponty tette tiszteletét az etetésen. A reggeli ébredés után, csalifrissítés és újbóli etetés következett. Dél körül járt már az óra, mikor Márkó botján erőteljes kapással valami megindult eszement erővel. Gyors bevágás után egy hosszadalmas fárasztás következett. Csak centiről centire sikerült neki a halat közelebb húzni, melyet bő fél óra fárasztás után tudtam megszákolni. Ekkor látszott, bizony ez új egyéni rekord. Gyorsan mérlegeltünk is, a hal pontos súlya 19,51 kg, melyet egy szem 14 mm CFB Deep Sea-vel sikerült fognia.

Márkó új egyéni rekordja

Juhhé, kiáltott fel és látni lehetett mennyire örül a halnak. Fényképezéskor elkelt a segítség, de a mosoly továbbra is ott volt az arcán.

Elkelt a segítség

Újra csalizás és etetés következett, majd pár közepes méretű ponty kívánta meg a bojlikat. Közben a hattyúk is érdeklődve úsztak az állásunkhoz, ami mindennapossá vált.

Nagy pontyok nyomában

Minden nap tiszteletüket tették, kaja reményében

Besötétedett, nyugovóra tértünk, majd az éjszaka közepén lassú, komótos kapásra ébredtünk. Gyors bevágás után megkezdődött a küzdelem a hallal. Néha közelebb úszott, majd 10 méter damilt húzott le pillanatok alatt. Bő 30 perces fárasztás után egy igazi harcos pihegett a matracon, melynek súlya 19,3 kg volt.

Igazi harcos, mely 19,3 kg volt

Éjszaka még további három halat sikerült szákba terelni, melyek 12-13 kg közt voltak. Reggel újból etetés és csali frissítés volt. A nap sütött, a hőmérő 40 fok felett járt, kegyetlen volt a hőség. Vártuk a halakat, de a kánikula miatt csak elvétve volt kapás a nappali órákban. Aztán egy csippanásra lettem figyelmes és elindult a hal. Rövid fárasztás után sikerült lefotózni ezt a 12 kg példányt

Tükrös a nappali forróságban

Nem telt el egy óra sem, mikor újabb kapás jelentkezett, ezúttal Márkó botján. Hamar ki is fárasztotta a közepes méretű tükröst, melyet a vízben fotóztunk le.

A boldogság határtalan

Következő halat párom fárasztotta, ami 25 percig tartott, mely végén egy szépséges bajuszost foghatott a kezébe.

Szép hölgy, szép ponty

Majd ismét egy sikeres fogással büszkélkedhetett.

Szép nyurga

Este előtt újabb etetés és csalizás volt ,remélve hogy éjszaka, mikor kicsit lehűl a levegő, újra megjön a szebb halak étvágya. És így is történt. Mély álomból egy lassú, húzós kapás ébresztett. Bevágás után karikában volt a bot és hosszas fárasztás kezdődött. nagy nehézségek után egy újabb kapitális példányt sikerült fognunk. Később kiderül ez volt a túra legnagyobb hala, melynek súlya 20,1 kg volt.

Éjszaki óriás

Utolsó naphoz érkeztünk,szomorúan vettük tudomásul,hogy menni kell haza. Lassan elkezdtük a tábor bontását, melyet egy kapás szakított félbe. Bevágás, szákolás és már készült is a kép a búcsúhalról, mely csodás színekben pompázott.

Csodaszép színű tükrös

A túra befejeztével elégedetten könyveltük el, hogy mindkét csali (CFB Full Liver-Squid és CFB DEEP Sea World) jól vizsgázott. A jövőben is előszeretettel fogjuk használni őket. Mindenkinek eredményes horgászatot kívánunk és sok szép halat!