Rekordok közelében és még azon is túl

Visszatértünk! Alig 50 nappal előző túránk után (Első cikk) ismét ellátogattunk kedvenc horgászvizünkre a Harsányi horgásztóra. Most is, mint az utóbbi 4 évben mindig a stég állásra szólt a foglalásunk. Nem titkoltan abban reménykedtünk, hogy meg tudjuk ismételni, esetleg felül tudjuk-e múlni akkori fogásainkat. Ennek érdekében most is a CFB Red Army golyókat vittük magunkkal, melyek akkor is és most is felülmúlták minden várakozásunkat.

Nyerő csapaton illetve taktikán ne változtass, halljuk sokfelől, sok mindenre. Ennek szellemében cselekedtünk mi is. Tapasztalatként az említett júliusi túránkat vettük. Akkor rekkenő 35-40 fokos hőség, most - mint ahogy az előrejelzésekben megjósolták - alig kevesebb 32-36 fokos kánikula. A horgásztavon érvényben lévő időszakosan változó etetési limitet betartva, napi 10 kiló etetéssel kellett számolnunk, így a 6 napra 40 kiló bojlit, 10 kiló halibut pelletet és 10 kiló főtt magmixet vittünk. Ugyanannyi etetésre szánt anyagot vihettünk, mint júliusban a 4 napra, viszont most 6 napra kellett osztanunk, úgy hogy ott tudjuk tartani a már az etetésünkre csábított halakat. A golyók és a magmix készítésénél is mindent ugyanúgy csináltunk, mint 2 hónappal korábban, mivel az időjárás is szinte ugyanolyan körülményeket ígért frontok nélküli meleggel, és a tavon előttünk horgászó ismerősöktől is a taktikánknak kedvező híreket kaptunk.

Tojásos távolról

Oldódó közelről

Sok nehézséggel, mely a készülődést hátráltatta megküzdve, izgalommal telve indultunk eddigi leghosszabb túránkra. Érkezésünkkor a horgásztavon éppen egy 100 órás verseny utolsó órái teltek, így maradt egy kis időnk ismerősökkel beszélgetni. A verseny végeztével gyors beköltözés következett melyhez a tógazda segítségét ezúton is köszönjük. Kipakolás és a bójázáshoz szükséges cuccok összerakását követően Csabi már vitte is a bójákat, a balost 110 a jobbost pedig 135 méterre. Gyorsan összeraktuk a felszereléseket is és már repültek is a felcsalizott horgok a bóják irányába. Mivel már késő délután volt és alig két óra múlva volt esedékes az esti etetés, illetve azzal is számolnunk kellett, hogy verseny után érkeztünk és a helyünkön rengeteg halat fogtak az ott versenyzők (a végeredményt és a versenyen történtekről biztos sokan hallottatok), ezért csak a partról dobócsővel etettünk. Berendeztük a rezidenciát a következő 6 napra, és nem sokkal az esti etetés illetve a sötétedés után meg is érkezett az első kapás, melyet egy nem nagy, de annál szebb, különleges mintázatú ponty okozott.

A legelső és a legszebb (mindkettő a halra vonatkozik)

Éjfél után még két társa követte egy pár perces vendégeskedésre, majd dobócsővel megetettük a helyeket oldódó valamint főtt bojli keverékével. Ezután egy hosszú, közel 12 órás kapásmentes időszak következett, de nyugodtak voltunk, hiszen idő kell, hogy átálljon a hal az etetésünkre. Közben persze rácsöveztünk pár szem főtt illetve oldódó golyót, ki ne fogyjon a teríték, melyet persze a reggeli csónakos etetésnél is megszórtunk maggal és halibuttal. Egy hibát követtünk csak el, mégpedig hogy nem fordítottunk elég időt a pihenésre, ugyanis közel 30 óra munka következett, kemény szinte egymást érő kapásokkal. A csendet, mint utólag kiderült a túra legnagyobb hala törte meg, egy apró csippanást okozó ejtéssel majd pár másodperc gondolkodás után lassú, de intenzív húzással jelezte, itt az ideje a bevágásnak. A fárasztás 15-20 percig tartott melynek végén – miközben párszor megmutatta tekintélyes méreteit – remegő lábakkal tereltük a merítőbe. Egy ekkora hal döbbenetes méretekkel rendelkezik.

27,70 kg új egyéni rekord

Őt nem sokkal később egy 22,10 kg-os társa követte, neki is ugyanaz a csali, 1 szem Red Army ízlett meg.

22,10 kg

A kapásokat követően még a fárasztás közben 5-10 szem golyót mindig rácsöveztünk az adott helyre. Az éjszaka folyamán a másik etetésre is megérkezett az első komolyabb hal.

19,20 kg

Reggelre sem hagyott alább a kapókedvük és érkeztek is a szebbnél szebb példányok, melyek kivétel nélkül a már említett egy szem 24 mm-es csalit kívánták meg. Tervünk és a csali működött, hiszen nagyon szép egészséges, igazán nagytestű halakat sikerült fognunk, köztük egy újabb 20 kg feletti halat is.

16,78 kg

16,06 kg

20,16 kg

Mozgalmas nap volt mögöttünk és amint alábbhagyott a halak kapókedve, kihasználva az időt végre magunkat is bőségesen megetettük. Megfrissülve egy kiadós zuhanytól, meglátogattuk szomszéd horgásztársainkat. Közben persze nem feledkeztünk meg a halak folyamatos etetéséről, ennek köszönhetően, igaz már nem olyan ütemben, de fogtunk még pár szép halat melyek zöme 10 és 15 kiló között volt. Este éppen vendéglátás közben érkezett a következő 20 kiló közeli ponty.

19,92 kg

Az éjjel viszonylag nyugodtan telt, igaz fogtunk újabb 3 szép pontyot, de szerencsére sikerült pihennünk is egy kicsit. Kellett is, mert innentől kezdve nem sok pihenésre jutott idő. Hosszabb rövidebb megszakításokkal érkeztek a kapások köztük egy újabb 20 kiló feletti példány. Ez is új egyéni rekord!

17,40 kg

17,30 kg

23,26 kg – ő is egyéni rekord

Ekkor még két nap volt hátra és éppen azt számolgattuk, hogy meglesz-e az a súlyú összfogásunk, mint júliusban, azaz átlépjük a 800 kilós határt. Abban egyetértettünk, hogy ha továbbra is tudjuk tartani  az etetésen a halakat, akkor meglesz. Ekkor már hárman voltunk, és velünk szemben a napijegyes oldalra is egy ismerős csapat érkezett. Egy gyors látogatás után azonban nem sok idő maradt a pihenésre, ugyanis volt, hogy egyszerre két boton is kapásunk volt. Éjszakára csökkent a kapások száma, másnap azonban folyamatos váltásban jöttek a szebbnél szebb halak melyek súlyátlaga bőven a 15 kiló felett volt, köztük az újabb 20 kiló feletti, immár az ötödik.

19,24 kg

17,96 kg

22,50 kg

Utolsó este nem sokkal hét után, egy újabb nagy halra utaló kapás érkezett Csabi balos botjára. Kemény, de kíméletes fárasztás következett. Körülbelül 15 perc után láttuk meg először, azonnal mentem is elé a merítővel, hogy még a sekély víztől beljebb meg tudjuk szákolni. Reménykedtünk, hogy ismét rekorddöntés.

25,56 kg

Fényképezés után Csabi éppen a vízben engedte útjára élete eddigi legnagyobb tőpontyát, amikor elhúzta a jobbost is. Mivel én Csabit videóztam, így Misi emelt rá a botra. Ő még nem fogott 20 kiló feletti halat, de nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy éppen útban volt felé.

20,56 kg

Örömünk határtalan volt, hiszen ezen a napon mindhárman fogtunk 20+-os halat. Fülig érő szájjal feküdtünk le, várva, hogy mit tartogat még nekünk az utolsó 12 óra. Rekordot már nem döntöttük, de az összfogás az közel lesz a tervekhez. A pakolás előtt még sikerült fogni pár halat és sikerült eltörni a merítőnyelet is. Gyors csere után még használnunk is kellett.

18,12 kg

Természetesen minden halat az őt megillető tisztességgel engedtünk útjára, bízva a mihamarabbi találkozásban jövőre, ugyanitt.

Ismét egy felejthetetlen túra, amit nehéz lesz megismételni is. Összegeznünk már csak a hazafelé vezető úton sikerült.

818,32 kg-os összfogás

5 db 20+

2 db 25+

...és 10 rekord.

Azért készültek vicces képek is: