Zeusz harmadszor

Mint minden évben, most is tűkön ülve vártam az október hónapot, mert akkor akadhatok elég nagy eséllyel össze egy-egy nagyobb ponttyal. Az egyik szívemhez közeli víztározót választottam a horgásztúrám helyszínéül, ahol már megjártam mind a két végletet. Kapás nélküli horgásztúrák és egyéni rekorddöntés. Mindig izgatottan és vegyes érzelmekkel érkezek a partra, mert nem tudhatom, hogy éppen melyik arcát mutatja felém a tó.

Októberi túrámat kicsit sikerült elnyújtanom, ezért 5 naposra terveztem az évzáró horgászatot. Érkezéskor sikerült egyik kedvenc helyemre leülni, ami egy kis bizakodásra adott okot. Már sötétedésben kezdtem meg a helykeresést radarral és fejlámpával és a bójázás is sikerült mire a nap nyugovóra tért. Három fajta bojlit vittem magammal, Fulliver- Squid octopus 18mm, Deep Sea World 18mm és az ősz egyik kedvencét a Monsterfisht 18mm-ben. Az összes bojlimból dippeltem be, mert szeretem, ha a lehűlő vízben attraktív a csalim. Etetni két bójára bojlit, pelletet és magmixet szórtam, de a kagylós bójámra csak bojlit etettem, így próbáltam megfigyelni a halak viselkedését a különböző etetéseknél.

Botok a helyükön!

Éjfél felé járhatott, mikor még forrt a vérünk és nem tudtunk aludni az izgalomtól és a Deep Sea-s botomra lassú húzós kapás volt, gyors bevágás és már mentünk is a hal felé csónakkal. Pár perces rövid fárasztás után már a merítőben pihegett a hibátlan pikkelyes.

16.50 Kg

Bizakodásra adott okot és örültem a pontynak, első halnak soha rosszabbat!  Hajnaltájban a Monsterfish-re ejtős kapásom volt, folyamatosan jött felém a hal. Botemelés után éreztem, hogy nem hatalmas, ezért lassan kipumpáltam a partközelbe hogy minél kevesebb ideig legyünk vízen csónakkal.  Esőben nem sok kedvünk volt fényképezni és mérlegelés nélkül visszaengedtük a 10-12kg körüli halat.

Lélegzetelállító reggel.

Hajnalban nem mindennapi látványban volt részünk és azonnal a fényképező gépemért nyúltam, hogy pár emlékképet csináljak a párás tóról, ahogy a nap sugarai lassan felőrlik a pára erejét.  Nappal csak a keszegek tették tiszteletüket nálam , mind 1,5 – 2kg közöttiek voltak. Nem okozott nekik különösebb problémát a 18mm kisméretű bojli.

Az időjárás előrejelzés nem sok jóval kecsegtet minket, több napos eső közelgett, aminek annyira nem örültünk.  Sötétedéskor frissítettem az összes botot, gondolván éjszaka aktívak a halak, de nappal láttam part közeli mozgásokat is. A szomszéd horgásznak a kisvízből nem sikerült semmit sem kivarázsolni, ezért nem foglalkoztam a sekélyebb vizekkel.  Este 10 óra tájban lassú húzós kapás jelentkezett, megint a kagylós bojlira, ami köré nem volt szórva mag.  Az eredmény megint egy szépségdíjas pikkelyes ponty, ami az előző estinek az ikertestvére volt majdnem, mert 16kg-ot nyomott.

16Kg

Hajnalban menetrend szerint megjött egy 10+ körüli ponty, amit partra hozatal nélkül visszaengedtünk a vízbe, feleslegesen nem akartuk stressznek kitenni. Reggel a szokásos keszeg klán ébresztett az elmaradhatatlan ejtős kapással, ami napközben többször megismétlődött. Nem siettem a bot visszahúzásával, mert a nappal úgyis csendes és a nyugodt reggelit választottam.

Fél napig ázott a bojlim és remekül dolgozott!

Ha a keszegek nem cibálják el a golyót még 1-2 napig nyugodtan vízben hagyhattam volna a csalit.  Szitált az eső egész nap és az elkövetkezendő 3 napra is ugyanezt írták, kisebb nagyobb megszakításokkal.

Zeusz harmadszor

Az esőnek is megvan a maga varázsa.

Egész nap a sátor alatt kuporodtunk és volt időm gondolkodni, hogy lassan félidőben min kellene változtatni. Elvettem a pelletet és a magot az összes bójáról illetve a Fullivert lecseréltem Deep Sea-re mert még nem volt rá érdeklődő és több időt nem szerettem volna rá pazarolni. Az eső tovább szitált és szépen lassan eláztatott mindent.  A botok újra csalizása után már vonultunk is be a sátorba aludni mert lefárasztott minket ez a nap. Az éjszaka többször felébredtem és szokatlanul csendesen telt.  Reggel 7 óra felé a kagylós botomon a semmiből iszonyat agresszív és folyamatos húzós kapás jelentkezett mintha tengeralattjáró húzta volna a zsinórt. Ez a túra első értékelhető igazi kapása. Botemelés után megállíthatatlanul ment a hal a másik oldal felé ahol a sekélyebb részben tuskók lapulnak és mire beszálltam a csónakba szemmel láthatóan fogyott a damil az orsóm dobjáról.  Teljes gázon elindultunk a hal felé és nem tudtam olyan gyorsan tekerni az orsót, hogy ne húzza a hal a féket. Lassan beértünk a bójám mellé és felpattant a zsinór valami kis csökből és már láttuk a hal irányát. Elkezdődött a türelemjáték mikor a hal fölé értünk, erőltetni nem szabad, mert kipattan a szájából a szakáll nélküli horog, de ha sokáig fárasztom, akkor is fennáll ez a veszély. A hal gond nélkül forgatta és húzta a csónakot, 10 perc múlva még jelét sem adta, hogy fel akar jönni. Összeszedtük a szomszéd srác zsinórját és kint a parton jelez a kapásjelzője… Ordítok neki, hogy ne vágjon be, mert akkor jó eséllyel elmegy a halam, de majdnem 300 méterről nem sok hallatszik el hozzá. Látta, hogy fárasztunk, ezért nem vágott be. A fejünk felett átemeltük a damilját és mentünk a hal után, mindeközben feszesen kellett tartani a damilt hogy ne lazuljon be és a fékre is figyelni kellett. Megint a hal alattunk botspicc a vízben és remeg már kezem-lábam, néha már-már látszik a leadcore, de halunk nagy harcos és nem hajlandó egy pipára sem! Tükörvízen már ereszti a buborékokat fárasztás közben és már tudom, hogy fogytán az ereje, ugyanúgy ahogyan nekem.  Egyszer csak felbukkan és kidugja a fejét a vízből és társam gondolkodás nélkül elsőre megmeríti. Látjuk, hogy nagy tükrös és biztosan 20+, beemeljük a csónakba és rárakjuk a matracra. Saccolgatjuk a súlyát és mondom a társamnak, hogy megnézem már a farkát, hogy nem Zeusz-e, mert neki hiányos a farokuszonya. Kibontottam a hálóból és egyből megismertem, amit öröm-ujjongás követett!  Most sikerült kifognom ezt a hatalmas halat harmadjára. Nem túl gyakori, hogy egy ekkora halat egy horgász három alkalommal megfog.

2012.08.01 - 30.70 Kg

2013.09.10 - 30.50Kg

Óvatosan vittük a matracra és vigyáztunk rá, mint egy hímes tojásra. Izgatottan vártam a súlyát, vajon most mennyi lesz. Két mérést hajtottunk végre és mind a kétszer 29.85 Kg-ot mutatott a digitális mérleg.  Hogy nincs 30 kg az semmin nem változtat, és attól még hatalmas élmény újra találkozni öreg barátommal főleg, hogy Zeusz a tó egyik legöregebb lakója!

Boldogság.

Zeusz harmadszor

Még mindig nagyon nehéz megfogni!

Zeusz harmadszor.

Hatalmas.

Alig éri át a kezem.

29.85 Kg

A visszaengedős és a fürdős kép elmaradt a 15 fokos víz miatt, de majd legközelebb!

Zeusz harmadszor

Győztes rig és a nélkülözhetetlen CFB Deep Sea küzdelem után.

Koccintás után még fel sem fogtam az eseményeket, ezért vártam még a többi bot frissítésével. Nappal megint „déja vu” érzésem volt, mert két keszeg látogatott meg a borongós időben.

Nagy reményekkel vágtam neki az éjszakának, de csalódnom kellett. Reggel kipihenve és csodálkozva ébredtem, mert megúsztam egy pitty nélkül ezt az éjszakát.  A nappal maradt a természetfotózásé úgy, hogy már mindhárom horgom alatt Deep Sea World volt. A lényegen sajnos semmit nem változtatott. A pontyok megmakacsolták magukat és akkor sem ettek azon a vízmélységben ahol horgásztam!

Ő örült az esőnek!

Az utolsó este csak bojlit etettem, keveset, koncentráltan a horog köré. Egy óra tájában lassú húzós kapás ébresztett és pár pillanat múlva már haladtunk is a hal felé. Hamar megadta magát és inkább a parton csinált ramazulit. A mérleg nyelve 15.30kgnál állt meg.

15.30 Kg

Több halra nem számítottam, de hajnal 5 órakor még koromsötétben kapásom volt. Szokásos lassú komótos oldalazó kapás, a lehűlő vízben már a halak ereje is fogy. Botemelés után éreztem, hogy a bevágás ül és indultunk is a halért. Hamarosan a szákban volt a nyúlánk tükrös és a parton pár közös képet is készítettünk vele.

14.70Kg nyúlánk tükrös.

Az időjárás annyiból kedvezett nekünk, hogy a reggeli pakolásnál elállt az eső, ezért a majd 3 órás pakolászást aránylag szárazon tudtuk megcsinálni. Összegezve panaszra nem lehet okom, bár az igazi nagyhalak nem ettek kivéve Zeuszt. Eredményes túrát zártam. Eddig a tavon 20 teljes napot horgásztam az évek folyamán és ezalatt háromszor sikerült becsapnom ezt az öreg tükröst. Hogy ez a szerencsének vagy a kiváló minőségű bojlinak köszönhető, amit Csabi barátom biztosít számomra, mindenki döntse el maga és élje át ezt az érzést egyszer! Köszönöm CFB, Köszönöm Csabi!