Szénási pontyok nyomában!

2015. szeptember 21-én meg érkezem a nagyszénási homokbánya tóra rengeteg tervezéssel és annál több reménnyel.

A tó látványa és a környezet tisztasága örömmel töltött el, viszont mikor megláttam a pontyok ugrásait, fürdéseit, hatalmas örömmel kezdtem neki a horgászatnak. A tó nem nagy, 4,2 hektáros, nagyon gazdag halállománnyal. Körben nádas borítja es 10 horgász hely van kialakítva. Megtalálható benne a  ponty, amur, harcsa, csuka, buffalo carp es most már tok-ok is élnek benne. A pontyokat és az amurokat szerettem volna horogra csalni bojlival.

A felszerelésem, amivel horgásztam, nagy segítségemre volt a horgászat során. 3 librás 3,60 hosszú Prologic C2-es botok, az orsók Okuma Distance DTX 60-asak, főzsinórom Prologic 0,35 mm-es XLNT Camo 18lbs - 8,1 kg-os szakítóval, a főzsinóromra lead core-t kötöttem, az ólom 80 grammos volt. Előkezsinórnak 0,12 mm-es Lochness monstert használtam, 8kg-os szakítóval, a horgom szakállnélküli Raptor Curve-shanx 6-os méretben.

Kétféle golyót vittem magammal. Csalizni Red army-t es Smoky fish-t, etetésre pedig áztatott, erjesztet kukoricát.

Az első nap, a hétfői horgászat megkezdésénél bójákat tettem le amivel megkönnyítettem az etetés pontosságát is. Körülbelül 70 méterre horgásztam magam elé kezdetben . A meghorgászott mélység kb 4-5 méter volt. Mivel a halak a vízközt voltak, úgy gondoltam meglebegtetem majd a csalit. 20 cm-es előkét kötöttem fel, amit 3 szem kukoricával és egy Red Army pop up-pal csaliztam fel. A hétfői nap kapás nélkül telt. Másnap kijött a tógazda és ellátott pár jó tanáccsal. Lecseréltem az előkéimet rövidebbre, 10 cm-esre és háromnegyed süllyedő Smoky Fish bojlival és negyed szem Red Army pop up-pal csaliztam fel őket, hogy csak meg emelje a csalit, viszont a horog lent maradjon a fenéken. Az időjárás nagyon jó volt, majdnem elviselhetetlenül meleg , viszont úgy voltam vele hogy ez az idő meghozza az amurok étvágyát.

Az előke lecserélése után visszavittem a szerelékemet és megszórtam a helyet Red Army-val és erjesztett kukoricával. Eltelt 2 óra es az elektromos kapásjelző elkezdett csipogni, valami őrült módjára húzta a zsinórt az orsómról. 10 óra 30 perckor, 10 perces fárasztás után szákba tereltem egy gyönyörű szép pontyot melynek, súlya 7kg volt. A Smoky fish tetszet meg neki, Red Army pop up -pal. Mérlegelés után egy gyors foto es mehetett vissza élőhelyére.

Szénási pontyok nyomában!

Az éjszakát csendben, kapások nélkül aludtam végig. Az idő hirtelen lehűlt, nyilván ez is közrejátszott abban, hogy a halak nem táplálkoztak. Másnap reggel 6 óra felé, frissítettem a csalijaimat. Az egyik szerelékemre Red Army került Sunshine pop up-pal, a másikra Smoky Fish, Red Army pop up-pal, a harmadikon 2 szem kukorica és Red Army pop up volt a csali. A behúzás után ráetettem pár szem bojlit és vártam.

A délelőtt folyamán nem történt semmi, kezdtem félni, hogy kapás nélkül úszom meg a napot. Délután erőteljes, intenzív kapással érkezett egy 8,5 kg-os ponty, akinek a kikönnyített Red Army ízlett meg.

Este 19 órakor érkezett meg a tógazda, akinek örömmel számoltam be a kapásról. Érdeklődött, hogy sikerült-e amurt fognom, de a válaszom  nemleges volt.

Szénási pontyok nyomában!

Az este hajnal 2-ig nyugodtan telt, amikor megszólalt a kapásjelző.  A középső, nádfalhoz elhelyezett botomon jelentkezett az ejtős kapás. Megjött az első amur, Red Army bojlira csábult el. A pontos súlya 14,5 kg volt. Kicsit csalódtam benne, mert körülbelül 5 perc alatt tereltem szákba, reménykedtem, hogy lesz néhány kirohanása. Mérlegelésnél nagy volt az örömöm, mivel személyes rekordom dőlt meg (8,5kg)! Mérlegelés után természetesen ez a hal is visszakerült éltető elemébe.

Elérkezett a csütörtök, az utolsó nap. Nagyon nehezen indult be. Már mindent megpróbáltam a bojlitól a kukoricáig, végül Smoky Fish – Red Army pop up kombinációra 3 óra várakozás után megérkezet a túra legnagyobbika, egy 11kg-os tükörponty. Személyes rekordom dőlt meg ezzel a gyönyörű tükrössel, ezért nagy volt az örömöm.

Eztán volt még két kapás, sikerült fognom egy 9,5 és egy 10 kg-os pontyot. A három nap alatt körülbelül 53 kg pontyot mérlegeltem és engedtem vissza. Remélem hamarosan visszatérek erre a vízre.