Majd ha fagy

A 2015-ös évben nagyon sok szép fotó került bele a gyűjteményembe. Szerencsésnek érzem magamat, hogy ennyire jól sikerült ez az év. Úgy gondoltam, hogy méltón kell befejezni, így az utolsó napokat egy évzáró túrával fejezem be! 3 napot foglaltam a Merenyei víztárolóra.

December 28-án reggel érkeztem a tóra és nem valami bíztató hírekkel fogadtak. Nem eszik a hal, a vizet engedik. Egyáltalán nem csüggedtem, mert nem a halfogás volt a főszerep, hanem az ünneplés. A 25-ös helyre tudtam leülni az útviszonyok miatt.

Nem bonyolítottam túl a dolgokat. 3 féle csalival készültem. CFB RedArmy, CFB Hot Chocolate, CFB Red Liver. 11-16 mm es golyókat gyúrtam le az indulás előtti napon.

Majd ha fagy

Csónakba szálltam és elkezdtem keresgélni. 2 bottal fix helyre horgásztam, kb. 400-és 600 méter között. A közelebbi etetésemre a Red Armyval csalizott végszerelékemet helyeztem el, míg a távolin Hot Chocolate bojlival csaliztam, amit egy fél szem Green Beast pop up bojlival kikönnyítettem.

A harmadik botomat a nagyvilágba találomra raktam le 2 szem 11 mm es Red liver bojlival és egy kis PVA csomaggal kerestem a mohás hátú barátainkat. Táborállítás közben megcsippant a jelzőm és finoman beesett a swinger, a kereső pecán. Az első Merenyei halam egy 10,9 kg-os töves volt.

A csalit visszaraktam a helyére és bevackoltam magamat a sátorba. Az éjjel egy jót aludtam. Reggel egy komótos húzós kapás ébresztett, a Hot csoki valakinek nagyon megtetszett. Csónakba be halra rá, 15 perc fárasztás után egy hatalmas tükrös pihent a matracban. Tudtam, hogy 15 kg feletti, de azt nem hittem volna, hogy az idei legnagyobb halamat fogom meg. A mérleg 18.05 kg-nál állt meg. Egy kerek tükrös képei kerültek a fényképezőmbe.

Majd ha fagy

A nap folyamán megindultak a halak, sorban jöttek a szebbnél szebb pontyok.

Délután csend lett. Az éjszakát ismét megúsztam kapás nélkül, vagyis azt hittem. Reggelre mind a 3 botom be volt ejtve. 2 pecámon kárász volt, viszont a hot csokis botomon ismét egy 15 feletti hal volt. Egy csodaszép nyurga, melynek a súlya 15.10 kg lett.

Nappal elég sok kárászt fogtam. Az érdekesség az volt, hogy mindent megettek kivéve a hot csokis szerelékemet. Hagytam is a helyén. Estig egy 7 kilós pontyot tudtam kivarázsolni.

Majd ha fagy

December 30-án reggelre -6 fok lett. Ahogy világosodott gondolkoztam, hogy mit csináljak. 2 botomra dupla csalit raktam, a hot csokit nem bántottam. Igaz hogy 15 órája volt bent, de reménykedtem, hogy lesz még rá érdeklődő. Az ebéd elfogyasztása közben erőteljes húzós kapással rongyolt el a hot csokis botom. Azonnal csónakba szálltam és mentem a hal után. Mire utol értem már messze jártunk a bójámtól. Sejtettem, hogy ez is a nagyobbak közül lesz, de azt álmomban sem mertem gondolni, hogy életem eddigi legnagyobb hala van a horgomon. Csak körözött a csónak körül és pattogott a zsinór a bognártüskéjén. 20 perc fárasztás után egy hatalmas test feküdt fel a csónak mellett. Azonnal alátoltam a merítőt. Megpróbáltam a matracba emelni, de csak nyúlott a merítő hálója. Akkor kezdett remegni a lábam, közel lesz a 20 kilóhoz talán…talán …mondogattam magamban. A vízben vontattam a partig. Kint a matracba, láttam csak, hogy mekkora hal. Gyönyörű szája volt! A mérlegelő zsák tárázása után 20.42 kg-nál állt meg a mérleg. Azt az örömöt nem tudom szavakban leírni. Rázott a hideg, sírni tudtam volna örömömben. Ráadásul az év utolsó napjaiban, 4 fokos vízben döntöttem meg az egyéni rekordomat, úgy, hogy először voltam Merenyén.

Ez volt az, amit nem mertem volna gondolni. Ez volt az utolsó halam a 2015-ös évben, amire nagyon büszke vagyok. Sok év munkáját tartottam pár percig a kezemben. 2016-ban visszalátogatok még párszor.

Ezek mellett szeretnék minden sporttársamnak nagy pontyokban gazdag Boldog Új évet kívánni!