Márciusi "random" horgászat a Balatonon

Véletlenszerű helyválasztás, minimális etetés, 4 nap a hidegvízi Balaton partján. Teszteltünk, kísérleteztünk, vajon a CFB csodás termék palettája ilyen körülmények között is bizonyítani tud nekünk és nektek egyaránt. Valamint szerettünk volna bebizonyítani a hideg vízben is tud az édes csali olyan hatékony lenni, mint bármely más időszakokban.

Horgászatunk helyszínének a csodás ábrahányhegyi strandot választottuk mely sok pontyhorgász számára ismert lehet hisz itt nyerték meg tavaly például az egyik nagyszabású bojlis versenyt, de számos horgász kőztük az én szívemnek is egyik legnagyobb gyöngyszeme. A Balaton északi partján, az uralkodó széljárás észak-északnyugati, de természetesen vannak, napok mikor inkább az észak-északkeleti uralkodik, ez volt a túránk során is jellemzőbb. Március 21-től 25-ig terveztük a horgászatot, de 25-ére olyan rossz előrejelzést kaptunk a meteorológiától mely azt mondatta velünk utolsó napunk már szinte csak a pakolással foglalkozzunk.

Megérkezésünkkor azért látszódott az előző hetek időjárása és a magas vízállás itt, is mint mindenhol mocsárrá változtatta a part menti kb. 8-10 m-es sávot. Táborunkat igyekeztük biztonságos távolságban a víztől felállítani majd bolyainkat úgy elhelyezni a vízen, hogy esetleges rossz látási viszonyok mellett is megfelelő tájékozódást tudjanak nyújtani.

Márciusi "random" horgászat a Balatonon

Két bóját használtunk egyet a behúzási határra, 350 m-re, míg a másikat kb. a fél távra süllyesztettük. Azért is elégedtünk meg ezzel hisz mivel „random” horgászatra érkeztünk nem állt szándékunkban semmilyen nagy kiterjedésű etetést csinálni, hisz a víz hőfoka is maximum 8 °C a halak táplálkozása sem olyan intenzív, mint mondjuk nyáron nem akartuk, hogy a beszórt magvakkal, bojlikkal lakjanak, jól hanem csak a horog csalira és annak közvetlen környezete keltse fel érdeklődésüket. Így miden végszerelék mellé egy 4-5 szem bojlit vagy az előkére erősített kb. 15 cm pva hengert töltöttünk.

Három fő ízzel készültünk CreamDream, Krill, RedArmy mint főzött és oldódó változatban egyaránt, valamint a CFB termékcsalád legújabb fluo pop-up-jait. Már az első nap bebizonyította számunkra, hogy amit elterveztünk nem volt fél válról vett elgondolás és megnyugtatott minket, hogy igen is érdemes volt az édes CreamDream-et magunkkal hozni. Annyira voltunk csak óvatosak, míg eső 3 halunk megérkezett egy 20 mm-es oldódó változatra utána már szívbaj nélkül használtuk a 2*20 mm-es oldódó csalikat. Már az eső nap közel 40 kg összsúlyt köszönhettünk csak a CreamDream-nek, melyből Balázs éjjel egy dupla 20 mm-es főzött változattal egy 17,80 kg-os tükörpontyban is gyönyörködhettünk.

A Második nap is csodásan telelt és az én kísérletezéseim is beváltotta azt, amire számítottam igaz a pop-up-os hóemberek inkább a nappali fény mellett voltak igazán vonzóak, bár az is szerintünk befolyásolta, hogy folyamatosan napról napra esett a hőmérséklet hisz voltak olyan éjszakáink erősen mínusz volt. Mindenestre köszönhetek nekik egy 8,9 kg-os és egy 10,8 kg-os pontyot is mindketten a Deep Sea Word-el kikönnyített csalikat választották. Második nap is közel 40 kg összefogást könyvelhettünk.

Harmadik napunkra kaptunk egy kis ízelítőt a Balaton szeszélyes időjárásából, este 11-ig kellet várnunk az eső kapásra és mérlegelésre, majd fotózásra. Ezzel szemben is valamivel több, mint 30 kg-ot sikerült fognunk az éjszaka alatt, de sajnos nem merült fel bennünk kétség másnap pakolunk. Sátorbontás közben Balázsnak még sikerült horogra csalni egy gyönyörű és a Balatonban elég ritka spanyol mintás barátunkat mely 12,4 kg-ot nyomott.

Gyönyörű lezárása volt ennek a nagyszerű túrának. Bár fájó szívvel pakoltunk mégis belül ragyogtunk, összesen 16 pontyot fogtunk 121,6 kg össztömeggel, melyből 10db a CreamDream valamelyik változatát választotta. Abszolút kiemelkedő eredménynek érezzük. Várakozáson felül teljesítettünk, mint súlyokban, mint csalikban, de talán ez is bizonyítja mennyire hatásos, okos döntéseket hoztunk, hogy a Cfb-t és az általunk tisztelt és nagyra becsült Balatont választottuk!

Köszönjünk Balaton, Ábrahámhegy, CFB!

Barátságban a halakkal a Balatonon is!

Sporthorgászi üdvözlettel Kovács Balázs, Varga Balázs!