Verseny az Árpád-hegyi tavon

Az idény első horgásztúráját a Szerencs Ond mellett fekvő Árpád-hegyi Horgásztavon kezdtem, március elején. Ekkor ismerkedtem meg Takács Gergely helyi horgásztárssal, aki szép fogásaimat látva,  hosszas beszélgetést követően megkért, hogy egy Május 20-án megrendezésre kerülő 48 órás pontyfogó versenyre készítsek bojlikat neki és Gábor barátjának. Érdekes kihívásnak tekintettem, hogy a CFB termékeket verseny szituációban is tesztelhessem ezért eleget tettem a felkérésnek.

A versenyt megelőzően össze is állítottam egy listát, amikre szükségem volt az elképzeléseimnek megfelelő bojlik elkészítéséhez. Horváth Csaba gyorsan és hiánytalanul rendelkezésemre bocsájtotta a megrendelt csomagot. Lázas izgalommal vetettem bele magam a csali készítésbe. A Red Army mixből, tulajdonságainak megfelelően egy fűszeres fokhagymás, a Black Jack mixből pedig Squid jellegű golyókat készítettem, főzött és oldódó változatban, eltérő 16-22 mm méretben.

A főzött bojlikat két nap szárítást követően lefagyasztottam, hogy frissességüket megőrizzék a versenyig , az oldódó golyókat pedig szárító állványon hagytam kb. 15 napon keresztül, amíg megfelelő állagát el nem érte, majd lezacskóztam. A rendezvényt megelőzően még volt lehetőségünk tesztelni, ahol hat darab 10 kg fölötti pontyot sikerült matracra fektetnünk, köztük a legnagyobb egy 18,7 kg tükörponty volt. De nem csak remek eredmények születtek a teszteken, hanem egy barátság is, ezért mikor kiderült, hogy társa nem tud részt venni a versenyen, nem volt kérdés Gergely barátom számára, hogy engem kér fel beugró társnak a versenyre. Természetesem örömmel vettem a felkérést, hogy a Carpmans Team tagja lehetek. Minden készen állt a verseny napjára, már csak a hely sorsolásán izgultunk egy kicsit. A 14 csapatból 13.-nak húztuk ki a 10-es helyet, amit addig még soha sem horgásztunk, de jó helynek tűnt és el is foglaltunk gyorsan Sándor Ferenc tógazda jókívánságait követően. Eldörrenő puskaszó indította a versenyt és kezdődhetett a Spombolás. Etetésnek darabolt és egész bojlit, 2-4 mm-es pelletet, valamint  egy kevés apró magot kevertem, ízesítésnek megfelelően Feeder Liquidel meglocsolva. Jobb oldalra Squides etetés,  balra pedig fűszeres etetés lett kialakítva, csalizásra szinte csak oldódó bojlikat szántunk,  apró CFB Fluo Squid pop up-al kikönnyítve. A koncentrált etetést apró PVA csomagok biztosították. Az első kapás a Squid-del csalizott boton érkezett három órával a verseny kezdete után, amit Gergely terelt merítőbe, nem volt nagy ponty, de kezdetnek megteszi. Estig még három darab halat fogtunk 5-6 kg közötti példányokat, ekkor 20,5 kilóval vezettük a versenyt, de közben aggasztott, hogy a fűszeres oldalról még nem érkezett kapás.

Az éjszaka eseménytelenül telt, míg a többi csapat egyre másra húzta a halakat. 2.30-kor végre megtört a jég és rövid időn belül négy halat fektettünk matracra. Nyugtalanságra adott okot, hogy  mellettünk a 9-es pályán horgászó csapat a délelőtt folyamán is lendületben maradt, míg nekünk egyetlen halunk volt egész délelőtt. A hajnali etetés nem akart beérni. Ekkor kaptuk a hírt, hogy az 1-es pályán horgászó csapat- akik kiestek a látóterünkből- folyamatosan fogja a kisebb Pontyokat és valószínűleg vezetik a versenyt.  Majd kora délután egyszer csak beindult  a Red Armyval csalizott botunk és ekkor már nem volt megállás. Beérett az etetésünk és a halak nem akartak távozni előlünk. 8-9 halat mérlegeltünk estig egész jó átlagsúlyban, amivel  újra partiban voltunk a győzelemért és a kapások éjszaka sem szűntek. Hat halat sikerült fognunk, köztük egy 8 kg-os példányt, viszont három halunk meglépett, hozzáteszem ekkor veszítettünk először és utoljára halat.

Ekkor már a többi csapat aktivitása csökkenni látszott, amit talán a kánikulai meleg számlájára lehetett írni,  nekünk viszont délelőtt is sikerült fognunk újabb öt halat, amivel összesítésben már 121,95 kg-nál jártunk. Az utolsó mérlegelésnél még fogalmunk sem volt a végeredményekről, egy halvány mosoly jelezte csak Sándor Ferenc tógazda részéről, hogy jól teljesíttettünk. Elégedettség töltött el, nagyon jó peca volt és sátorbontást követően az eredmények kihirdetésére siettünk, ahol végre kiderült, hogy a sok remek csapat közül a mi eredményünk érdemelte ki az első helyet.

Verseny az Árpád-hegyi tavon

Felemelő érzés volt átvenni az első helyért járó kupákat mindkettőnk számára. Még aznap este, szolid ünneplés közepette megbeszéltük, hogy a következő versenyen is részt veszünk. Köszönet a verseny rendezőinek, különösképpen Irénkének, a verseny háziasszonyának a finom ételekért és köszönet Horvát Csabának a minőségi CFB alapanyagokért, ami a siker zálogának bizonyult.

A verseny végeredménye:

1. Carpmans Team: 121,95 kg.

2. V és V Team: 105,56 kg.