Visszatérés a CFB-vel Ábrahámhegyre

Március elején folytatott, szinte extrém körülmények között sikeresen lezajlott 4 napos horgászatunk eredményességén felbuzdulva Balázzsal elhatároztuk,  hogy megnézzük még mindig tudunk-e eredményesek lenni, a folyamatosan melegedő víz és az halak táplálkozásával ”versenyezni” és tudunk minimális, szinte csak csalogató etetéssel nagy tömeget megfogni.

Ezen tervek megvalósításában határoztuk el, hogy nem csak a csali mennyiségét, de a napok számát is redukáljuk. Két ízzel készültünk most is: Cream Dream 24 mm-es méretben és Drakula 20 mm-es méretben. Az időpont kijelölése már áprilisban megfogalmazódott bennünk, ehhez tartottuk is magunkat, bíztunk a Pünkösdi időjárásban. Balázs 1 héttel az indulás előtt sajnos lemondta a rövid túrát, de kitartott a mellett, hogy mennem kell egyedül is.
Így hát egyedül vágtam neki a május 16. estétől 19-e reggelig tartó kalandnak. Ábrahámhegy önkormányzata ismét biztosította helyemet a strand területén, bár most egy komoly akadály részben segítette, de egyben hátráltatta is horgászatomat, hisz nyárra bekerült egy úszóstég, mely akár komoly halvesztéssel is járhat, főleg hogy tudtam inkább mely területen akartam horgászni és veszélyesen közel voltam az egyikhez.

Visszatérés CFB-vel Ábrahámhegyre

Az első 24 órában nem is vártam, hogy a kapásjelzőm megszólaljon, de megtörtént. A dupla 24 mm-es Cream dream-et húzta el, de sajnos elvesztettem a halat. Első halam délután kettőkor került megszákolásra 3,5 kg-os volt. A napsütés sok társát terelte még a partra, hogy mérlegre kerüljön majd vissza a társaihoz, de 5 kg-nál nem volt egyik sem nagyobb.

Elhatároztam, hogy meghorgászom a megengedett 350 m-t, hátha sikerül növelnem a halak méretet.A csalimét nem szerettem volna változtatni. Sikerrel jártam. Enyhe ejtős,     majd húzós kapás után sikerült a partra csalnom egy 8 kg-os tükröst.

Nagyon boldog voltam, hogy már most ennyi hat sikerült fognom pedig a az este még csak most jött. Viszont amilyen szép volta a nappal olyan csöndes az éjszaka. A reggeli kávéfőzésemet koronázta meg egy 4,1 kg-os pikkelyes.

Visszatérés CFB-vel Ábrahámhegyre

Verőfényes napsütés, igazi nyári horgász idő jött délután. Ebéd utáni csendes pihenőmet szakította meg egy igaz virgonc erős húzós kapással. nagy elemében 15 perc fárasztás után sikerült a nyurgát merítőbe terelni nem volt egyszerű, mert mintha tudta volna, hogy ha megy a stéglekötések felé megmenekülhet. Majdnem beigazolódott a horgászat előtti félelmem így elhatároztam, ha hasonló erejű ponty jön nem kockáztatok, csónakba szállok.

Nem is kellet erre sokat várni csak egy órát. Újabb húzós kapás, de még intenzívebben kb 50 méter kitekerése után elhatároztam , hogy irány a csónak. Felmerülhet mindenkiben, hogy eddig miért nem tettem, azért mert evezni és fárasztani együtt nehéz ugyanis a csónakmotor persze hogy ilyenkor mondja be az unalmast, ezért fárasztottam ki amit jónak láttam a partra. Viszonylag gyorsan megadta magát a 10,4 kb. pikkelyes.

Reménytelien, de az előző két csendes estével a hátam mögött vágtam neki az estének, dacolva az egyre erősödő kelti széllel. Tudtam, ha halat fogok, kalandos utam lenne a behúzással.
Egy órakor azonban egy csappanás majd fejvesztett zsinórhúzás után siettem ki a mozgó stégre. A bot felemelése után tudtam, hogy nagyon jó erőben van a hal amit akasztottam, de csónakra nem mertem szállni így kisétáltam a bottal a stég ellenkező végre minél inkább próbáltam elkerülni így a halvesztést, ami persze nem készpénz, de ez tűnt a legcélszerűbbének. Mikor már érzékeltem, hogy elég közel van, próbáltam a stég középvonalánál tartani, de folyamatosan körözött próbálkozott kitörésekkel, stég alá úszásokkal. 10 perc kellett először ahhoz, hogy legalább a hátát megpillantsam. Igyekeztem nagyon vigyázni rá. 25 perc után fáradt el úgy, hogy meg tudtam meríteni. Nagyon kíváncsi voltam mit fog mutatni a mérleg. 14,6 kg igazi sportos kemény hal volt, nagyon élveztem a vele lezajlott küzdelmünket.

Visszatérés CFB-vel Ábrahámhegyre

Sajnos az erős szél maradt. Hiába volt bennem adrenalin én az alvást választottam és bíztam abban, hogy ezek után a másik boton lévő Dracula kombinációval is szerencsém lesz, de sajnos nem így lett.
Izgalmas 3 nap alatt szép mennyiséget sikerült fognom, mind a Cream dream szimpla vagy dupla kombinációjával. Sajnálom, hogy társammal nem sikerült megosztani ezt az élményt, de remélem lesz még folyatása, mindig szíven térek ide vissza. Köszönöm minden helyszínen lévő horgásztársamnak, akik segítettek a fotók elkészítésében. Balázs, a harmadik felvonást már ismét közösen!

Köszönet Ábrahámhegynek és a CFB-nek a csodás kalandért!

Barátságban a halakkal a Balatonon is!