Baráti horgászat Gyékényesen

Egy baráti pecát beszéltünk meg Bundik Zsoltival, összeegyeztettük az időpontokat és támadásba lendültünk. Helyszínéül a már jól ismert gyékényesi tavat céloztuk meg, azon belül viszont a kis szigetet. Több szempontból esett a kis szigetre a választásunk a sok lehetőség, a változatos mederviszony, illetve a sok zajt akartuk elkerülni és persze nem utolsó sorban a gyönyörű látván miatt.

Eltérő taktikával készültünk Zsolti a jól bevált módszerével a pár szemes etetés és a precíz helykeresésével. Én viszont valamivel több bojlival (40-50 szem) mellé viszont még tigrismogyorót is szórtam. Az én csalim az első napokban az újdonsült Red Cell fűszeres kolbászos, valamint a Red Liver májas bojli és a túra vége fele a Cream Dream bojlit is kipróbáltam. Zsolti bá már szombaton megkezdte a bepakolást a szigetre, én csak este tudtam hozzá csatlakozni, mivel hivatalos voltam egy céges horgászversenyre. Az eredményemről inkább nem dicsekednék….egy nagy nulla. Ez van mikor fenekezős készséggel nem fog az ember semmit. Ahogy a főnökeim is mondták a nullát nem lehet megmagyarázni.  De térjünk vissza inkább ehez a pecához :)

Horgászversenyen...

A verseny végeztével már a kocsimban voltak a cuccaim és már csak a csónakos behordás maradt. Meg is érkeztem a szigetre este, gyors sátorállítás után egy pihenés következett.

A tábor

A gyönyörű reggel

Reggel megtámadtuk a vizet. Helykeresés, bójázás, etetés. Vasárnap a behúzást követően egy 9-10 kg körüli tőpontyot sikerült a szákomba terelni. Nagy igyekezetemben otthon hagytam a pontymatracomat, így Zsoltitól kellett elkérnem… Szerencsétlenségemre a fényképezést követően a hal megugrott és kicsúszott a kezemből…persze ki is szúrta Zsolti bá halmatracát. Ezúton is szeretnék bocsánatot kérni a kellemetlenségért. Persze másnap pótoltam a hiányosságom és hazaugrottam a pontymatracért… és megnéztem, hogy még mit felejthettem még otthon a nagy igyekezetemben.

Pontymatrac kilyukasztó töves

A második, illetve a harmadik napon betört egy hidegfront, ami bizakodóvá tette  a horgászatunkat, mert itt Gyékényesen kedvezően hat a halakra. Ami még megnehezítette a dolgunkat, azok pedig a kis ördögök, vagyis a törpeharcsák voltak, amik szétrágták a csalijainkat.

Az újdonsült Red Cell

Baráti horgászat Gyékényesen

Red liver+Squid pop up akció közben

A következő napokban rengeteg kis ponytot fogtunk 5-10 kg között. Az egyik este annyi kapásunk volt, hogy egész éjjel a vizen jártam ki-be. Zsolti rutinos volt nem húzott újra. Reggel mikor találkoztunk azt hitte egy zombival áll szemben. Zsolti mire elvégezte folyó ügyeit én addigra már a sátorban húztam a lóbőrt…hát nem volt értelme egész este a sok kis pontyot húzni. Ilyenkor az etetésünket pihentessük, persze ha valaki nagy halat szeretne fogni. A sok kis ponty mellet sikerült mindkettőnknek azért jó pár 10 kg feletti pontyot szákunkba terelni.

A túránk végeztével megállapítottuk, hogy a taktikáink beváltak. A lényeg, hogy jó helyre rakd a csalidat és minél tovább bírja ki az adott helyen, hogy a nagy ponty is oda tudjon érni. Gyékényesen nagy hátrány a sok kis ponty illetve a törpeharcsa, így nagyon nehéz kapitális halat fogni.

A másik dolog amire figyeljünk egy kis szigeten a tisztálkodás és a tisztaság megőrzése. Vigyünk magunkkal törlőkendőt, szivacsot, vagy egyéb tisztálkodási eszközöket, szemetes zsákot, vödrőt és ha valakinek van mobil wc-je, akkor azt vigye. Nekünk maradt a hagyományos módszer, az ásó. A másik praktikum: ha tiszta vizű tavon horgászuk nyugodtan tisztálkodjunk benne és ha elfogy az ivóvizünk, akkor forraljuk fel a vizet, azután fogyasszuk el.

Tökéletes akadás

Egyet leszögeznék még: ha van valakinek lehetősége egy szigeten való horgászatot eltölteni, akkor mindenképp próbálja ki. Feledhetetlen élmény.

A kis sziget

A gyönyörű táj egy jó társ, a csend, ez mind mind segítette, hogy jól érezzem magamat ebben a pár napban, még ha kapitális halat nem is sikerült fognom.

Egy felejthetetlen élmény

Üdvözlet mindenkinek! Barátságban a halakkal és egymással is! :) Találkozunk hamarosan a Pontyshow-n.