Óriások násza

Május számomra az első nagyhalas horgászatot jelenti ahol már nagy biztonsággal horgászhatok kedvenc csalimmal és már a halak is jól reagálnak rá. Ilyenkor próbálom szabadidőmhöz mérten a határokat feszegetve elnyújtani a horgásztúrát időben hogy minél több időt tölthessek nagyhalak becserkészésével.  Természetesen a vízválasztás is fontos és ha minden összeáll akkor akár az azévi legjobb horgásztúra is kerekedhet a horgászatból!

Vasárnap reggel érkeztünk a tóra, nem sok jó hírrel fogadott a tógazda. Mivel ívás kellős közepén voltunk, és mindenki a sekély vízbe ült volna én pont az ellenkezőjét csináltam. Szerintem a nagyhalak legtöbbet akkor is a mély vízben vannak és a tó legmélyebb részénél vertem tábort.

Csendélet

Szokásos sátorállítás és etetés rakétával mely első alkalommal 3 botra 4-5 kg bojlit jutattam be. Nem számítottam a halak gyors reagálására inkább este, éjjel vagy másnap számítottam az első kapásra. Ebéd készítés közben, egy óra magasságában  lassan de magabiztosan elhúzta a balos botomat és bevágásnál már meg is állt a kezemben a bot. Lassú kíméletes fárasztás után 15-20 perc elteltével az első pipánál Móni már meg is szákolta a túra első halát melyet alig hittünk el. Hatalmas ívás előtti tükröst fényképeztünk 20kg súllyal.

25kg, első kapás.

Másik oldala fényképezve.

Remek fényviszonyok mellett sikerült jó képeket csinálni a halról mely mondhatni hogy bearanyozta a napunkat. Ha már nem lesz több kapásunk akkor sem megyünk haza lógó orral.  Csali frissítés után már napközben nem történt semmi különös.  Este megint kaptak egy alapozó etetést a halak hogy ha etetésre tévednek akkor egész éjjel kitartson nekik.  Sötétedés után mikor nyugalom szállta a tóra elhúzta egy potyesz mely a második 20+ volt a túrán.

20.10 kg

Az este tovább csendesen telt, ránk fért egy kis pihenés. Reggel újjult erővel etettem megint melynek a kárászok rendkívül örültek és jelezték is hogy nehogy abbahagyjam mert jót lakmároznak az etetésemen.

2kg körüli karesz VS 14mm DSW

Frontok jöttek mentek és nem tudtuk hogy a pontyok most ívnak vagy sem, mert kapás napközben nem érkezett. Erre a túrára szokás szerint Deep Sea World alapmixből készített bojlit vittem melyben 10ml aromát raktam. Az indulás előtt 6 nappal készítettem el a golyókat saját műhelyemben. Semmi titok nincsen a dologban A CFB és Horváth Csabi barátom által forgalmazott alapanyagok találhatóak meg a bojliban.

CFB Deep Sea World 14mm.

Csalizni 14mm méretben külön készítettem fél kilót erre az évre.

CFB Boilie  - Alien Rakéták.

Pontyos.

A nappal megint üres volt és mindenre volt idő a nulla kapás mellett. Izgatottan vártuk az estét hogy mit is rejt majd. Már alkonyatkor agresszív vad húzós kapás jelentkezett 140 méterről mely agresszívan tépte le az orsóról a zsinórt. A hal 160 méter felett megállt és elkezdett oldalazni. Megfordítani vagy közelebb húzni nem tudtam sajnos és így is csak távolodott. 4-5 per után elvesztettem a halat sajnos.  Rá egy órára érkezett  egy 15kg körüli potyesz mely a túra harmadik pontyja volt.

15.60 Kg

Úgy néz ki hogy megérkeztek a pontyok mert a parton levő botomat csaliztam de már a középső botomat is húzta valaki.  Ez a hal már sokkal komótosabb volt és nem voltak vad kirohanásai. Jól sejtettük hogy szebb ponttyal van dolgunk mert a mérleg nyelve 19kg fölé ugott.

19.60 Kg

Mélyvízi lakos.

A következő nap a közeli botomon melyen eddig még nem volt kapás megtört a jég. Lassan pittyenve elhúzta. Több halmozgást láttam már a bot körül de valami oknál fogva még egy kapás sem volt rajta. Mindössze 40méterre volt a kapás ezért hamar partot ért a hal.  Erős vad tükrös volt mely kereken 20kg-ot nyomott.

20 Kg

20kg, sötét tükrös.

Megérkezett a front erős széllel esővel teljesen áprilisi időjárást kaptunk. A rodpod felvette több funkcióját.

Mosó szárító rodpod.

Az estém elég rosszul kezdődött mert megleptek a harcsák és vadul lakmároztak a bojlis etetésemen. Amit kemény munkával bedobtam a halaknak azt seperc alatt felzabálták szinte. Mindhárom botomon ejtős kapás volt mindössze egy óra alatt és a harik 5  - 11.6kg között voltak. A legnagyobbal csináltunk pár képet mert az már tényleg darabosabb példány volt.

11.6 kg

Óriások násza

A víz elcsendesedett és a harcsák elvonultak. Szokatlan időben lassú komótos kapásom volt, éreztem hogy nagy tömeg van a horgon ezért nem is erőltettem a halat. Lassan centiről centire fárasztottam mely majd 40 percig tartott. Másodszorra sikerült megszákolni, és kiderült hogy a túra halát fényképezhettük!

25.40 Kg

Ívás elött majd kidurrannak.

25.40 Kg a túra hala.

25.40kg-ot mutatott a mérleg nyelve és az öröm a holdig kúszott. Pár napja még gondolni sem mertem volna hogy egy életre szóló túrában lesz részem . Reggel szorgalmasan folytattam az etetést de semmi nem történt napközben és ezért jutott idő tájképekre is.

Vadnyulas.

Tavaszi színek.

Utolsó este.

Nemvárt látogató

Elérkezett az utolsó este ahol a kisebb dolgokat már elkezdtük összepakolni az esti etetés befejezése után. A harcsák odaszoktak az etetésemre mert megint sötétedés után elkezdték habzsolni. Ez egyszerűen sakk mattot adott és teljesen feleslegesnek éreztem a kemény fizikai munkát amit az etetésbe vittem bele. Két óra alatt mindhárom bottal fogtam kölyökharcsákat melyeknek a gyomrában éreztem a bojlijaimat. Hajnali órákban összejött egy pakolós töves mely nem adta könnyen magát. Szintén 20kg felett mérlegeltük.

20.40 Kg

Óriások nászaó

Erős pikkelyes.

Mindent összevetve remekül sikerült ez a túra és a napi 1-2 kapás bőven elég volt ahhoz hogy a nagy halaknak legyen idejük megtalálni a felkínált csalit mely már sokszor és sok helyen bizonyított. Szinte biztos vagyok benne hogy a nappali órákat sekély vízben vagy víz között töltötték a halak de az idejük nagy részében a mély vizet fürkészték élelem után kutatva. A remek csali megmutatta ismét hogy mire képes és ezúton is szeretném megköszönni Csabi barátomnak és a Carp Friend Baits-nek a sok segítséget melyet ehhez a nem mindennapi túrához nyújtott.  Mindenkinek hasonló élményeket kívánok!