Novemberi horgászat Háromfán

November 16-án csütörtök délután érkeztünk egy kisebb baráti társasággal a háromfai tóhoz. Ebben az időszakban szinte minden évben ellátogatunk ide. Híres a tó ragadozóhal állománya és a hat fokos vízben már a törpék sem annyira aktívak. Általában ebben az időszakban a hármas helyen lévő faházból szoktunk horgászni. Én egy bottal horgásztam pontyra a másik botommal süllőztem.

Választásom a Red"Beast"Liver bojlira esett 20mm-es méretben amit csütörtök délelőtt hozott a futár. A botokat már csak sötétben sikerült behúzni. Az első éjszakánk csendesen telt. Másnap reggel hét órakor folyamatos húzós kapással egy 7-8kg közötti ponty jelenkezet. A halat azonnal mérlegelés nélkül szabadjára engedtem majd visszahúztam a botot. Nem telt el két óra és ismét kapásom volt.Éreztem, hogy nem kis hal van a horgomon a hal a sűrű tök felé menekült, de a 70mm-es előtét zsinór elvágta a tökleveleket és sikeresen megmerítettem egy 17,9 kilogrammos gyönyörű tőpontyot.

A nap további részében még volt egy kapásom, de sajnos az előkémet leszakította a hal. István barátomnak mondtam is,hogy tegye fel ezt a bojlit. Eddig ő tigrismogyoróval horgászott, de kapása még nem volt rá. Azt mondta, hogy talán majd holnap kipróbálja. Éjszaka megint nem volt kapásunk.Úgy vettük észre,hogy általában a nappali órákban táplálkoztak a halak. Reggel nyolckor ismét kapásom volt. Soha nem fogtam még ekkora koi pontyot. A hal majdnem 15 kilót nyomott. Gyönyörű egészséges hal bár a száján már látszott, hogy párszor kifogták az évek alatt.

Novemberi horgászat Háromfán

Délben István is feltette a Red "Beast" Liver bojlit az egyik botjára. Kettő órakor már kapása is volt rá. Fogott egy 16 kilós tükörpontyot. Gratuláltam a halhoz.

Érdekes,hogy próbáltam többször itt Háromfán most épp három darab 20mm-es bojlit feltenni a hajszál előkére és a kapások megszűntek. Csakis kizárólag egy szem 20mm-es bojlira volt kapásunk.István még ezen a napon este hatkor fogott egy 11,5 kilogrammos tükörpontyot. Az éjszakánk megint csendesen telt.Másnap reggel azonnal frissítettem a csalit és ismét egy szem 20mm-es Red "Beast" Liver bojlit tettem a hajszál előkére.Egy órát volt bent a csali és ismét kapásom volt. Most egy 17,9 kilogrammos tükörponty jelenkezett.

Egy óra sem telt el ezután és István botjára is kapás volt. Együtt indultunk csónakkal a hal után amikor megláttam a halat egyből tudtam, hogy ő a legnagyobb halunk itt Háromfán. Hatalmas tükröst merítettem neki.A hal pontos súlya 18,8 kilogramm volt igazi Háromfai őslakos lehet aki már nagyon öreg.

Novemberi horgászat Háromfán

Nekem még volt egy kapásom, de a hal sajnos leakadt. Délben indultunk haza véget ért a túra.Véleményem szerint nagyon fontos Háromfán a csaliválasztás. István botján a tigrismogyoróval behúzott botján a három nap alatt egy kapás sem volt. És a mellé tíz méterre behúzott Red "Beast" Liver bojlival huszonnégy óra alatt kettő darab 15 kg feletti és egy darab 10 kilogramm feletti pontyot fogott. És megdöntötte eddigi egyéni pontyrekordját.