Találkozás Bellával

Az október közepén tartott horgásztúrámat  kicsit a kényelem felé tereltem illetve olyan vízhez kötöttem ahol van ház illetve egy - egy szebb hallal találkozhatok. Bányatavak mindig is a szívemhez közel álltak ezért egy mélyvizű tóra esett a választás. Öreg tó keveset horgászva ezért bármi előfordulhat! Helyőkeresztúr - Carp&Carp tó.

A helyfoglalást már nyáron elintéztem nehogy elcsússzak a mélyvizes helyekről, Ernő a halőr és tógazda  szívesen segített minden kérdésemben és a keveset horgászott mélyvizes úszó házra esett a választásom. Titkon reméltem hogy a vízben úszkáló egyik  20+t elcsípem vagy csak pár testesebb példányt. A bepakolás csónakkal történt az úszó házba mely minden igényt kielégít felszereltsége és kényelme.

Ház

luxus

Szomszédunk nem volt ezért volt legalább 8 hektár területünk a 4 botra. Ház mellett nádas terült el mely rengeteg bodorkának és keszegnek adott otthont. A ház vége alatt már 9 méteres víz volt melyben bármi előfordulhat. Elég sokat vizen voltam hogy a megfelelő helyeket  kiválasszam.  A sokak által imádott parti törést is meghorgásztam illetve két pup oldalát és egy puptetőt. Ezáltal volt botom 4-12 méterig mindenhol.  Csalinak CFB Deep Sea world-ot és Redarmyt vittem. Csabi barátomtól kértem 24mm méretben mert tudtam hogy sok a nagyobb dévér és a kisponty.

13.70kg ködös

Az első kapás következő reggelen történt agresszív húzós kapással jelentkezett a hal. Elsőnek nem is rossz Redarmyra. Direkt nem pasztáztam és nem lebegtettem meg a csalit a sok éhes száj miatt. Reggeli frissítés után a benti botok is működni kezdtek.

12.20 kg

12.9kg

8kg Kisnyurga

14.2kg

14.20kg

14.4kg

Felváltva kezdtük el fogni a nagyobb halakat de néha 1-1 kisebb is beköszönt. Mozgalmas nap volt és estére mindketten elfáradtunk. Kagylós bojlira szemmel láthatóan több kapás volt ezért elhatároztuk hogy a következő nap csak kagylóssal fogunk horgászni 24mm méretben. A második éjszaka is eltelt kapás nélkül, valószínű hogy a sekélyebb vizekben voltak a halak amit nem bántunk mert tudtunk pihenni.  Következő nap nyári melegre ébredtünk és szikrázó napsütés egyből levetkőztetett rövidnadrágra.  A halak étvágyuknál voltak és folytatódott a kálvária ott ahol tegnap abbahagytuk.

14.5kg tükör

15.20 kg

14.20 kg

14.40 kg

Halainknak remek egyedsúlyuk volt és már vártuk a darabosabbakat és megtört a jég 15kg feletti hallal.

15.20 kg

15kg vs DSw 24mm

Jött pár kisebb ponty is de ezek száma elenyésző volt, látszik hogy a bojlis etetést nagyívben elkerülik a kispontyok.

Következő reggeli ébresztés jelesre sikeredett egy 16kg-os ponty személyében.

16kg

Még mindig Deep Sea World működött és nem is akartunk ezen változtatni.

Vadregényes part.

vissza a vízbe

Dupla kapás.

Tudtuk hogy vannak nagy koik a tóban szerettünk volna legalább 1et fogni.

koi 6kg

Sikerült is!

3kg dévér.

A következő nap forduló pont volt a horgászatunkban.  Reggeli frissítés után még meg sem ittam a kávémat erős húzós kapás és bevágás után folyamatosan húzta a hal a féket a mélyvíz felé. Egyből csónakba pattantunk és pár perc múlva már felette voltunk. A hal forgatta a csónakot mely nem volt kicsit. Kristálytiszta vízben a délelőtti napsütésben szemmel nyomon tudtuk követni hogy éppen merre jár 3-4 méteres vízben. Az első pipáltatás jól sikerült és Móni alá is nyomta a merítőt! Tó egyik öreg lakójával hozott össze a sors mely 18kg-ot nyomott.

18 kg

18kg mélyvizi öreg harcos.

Átlagos reggel.

Gold.

Deep Sea World.

Következő napokra erős lehűlést ígértek melyet a gyülekező felhők jeleztek. Dél magasságában ismét agresszív kapás ugyanarról a helyről. Csónak és már robogtunk is felé. Mikor megcsillant a hatalmas narancssárga test félvízen mindketten nagyon izgultunk hogy csak ez meglegyen. Tudtuk hogy az egyik nagy koit sikerült becsapni! Szákolás után öröm ujjongás volt! Életünkben nem láttunk még ilyen gyönyörű színekben pompázó Koi narancs sárga pontyot.

Hibátlan száj.

13.80 kg

Gyönyörű

hosszúkás.

A veszte DSW.

A hal neve BELLA.

Erős száj.

Visszaengedés után megtudtuk Ernőtől hogy Koi tórekordot sikerült fogni, mely még mindig a tóban úszkál valahol a nagy mélységben.  A halak táplálkozása teljesen abbamaradt, az utolsó napot megpróbáltuk mással elütni azaz rablóhalazással Móni pedig a bodorkákat zaklatta!

Helykeresés.

Sügeres.

Bodri.

Ködös Reggel.

Az utolsó reggel igen szomorúan de boldogan hagytuk el a Helyőkeresztúri tavat de ide még vissza fogunk térni, hátha találkozni fogunk Bellával újból!

Viszlát.

Ezúton is szeretném megköszönni Ernőnek a vendéglátást és a sok segítséget illetve Csabi barátomnak a remek csalikat mely nélkül ezek a fogások nem jöhettek volna létre!

Minden sporttársnak hasonló élményeket kívánok.