Pontyíváskor az Ezerjó horgásztavon

Bence barátommal az utóbbi években mindig összehozunk egy vagy két túrát. Mivel jó messze élünk egymástól így kizárólag ilyenkor tudunk találkozni és egy jót beszélgetni, hogy kivel mit történt mióta nem láttuk egymást. Már a télen elkezdjük tervezgetni, hogy hova is látogassunk néhány napra. Az idei első túra helyszíne a móri Ezerjó horgásztóra esett. Időben sikerült is foglalni egy hétvégét az 1-es faházba. Csütörtök délelőtt 10-re érkeztem a tóhoz, elintéztem a papírmunkát és megkezdtem a bepakolást.

Gyorsan elő is kerültek a feederbotok és még mielőtt Bence megérkezett volna az én végszerelékeim már a vízben voltak.  Néhány órával és még több kárász és keszeggel később rá kellett jönnünk, hogy a method nem lesz jó mivel a fehérhalak azonnal ráraboltak a csalinkra. Nagyon szépek voltak a kiló körüli kárászok, keszegek, de nem ezért jöttünk, így a váltás mellett döntöttünk. A tógazda is meglátogatott minket és ő is azt javasolta, horgásszunk beljebb bőven dobótávon túl, mert ott tudunk jó halakat fogni. Készültem erre az eshetőségre is és elővettem az etetőhajót illetve a 2.5Lbs botokat így átálltunk a behúzós pecára.

Először Full liver és Red liver bojlikkal próbálkoztunk azzal is etettünk. Nem sokkal később jelentkezett is a kapás Bence botjára, ami már egy olyan hal volt amiért jöttünk. Egy gyönyörű töves ami 13kilót nyomott.

Pontyíváskor az Ezerjó horgásztavon

Majd hamarosan az én csalim is gazdára talált. Élmény volt a fárasztás minden pillanata a 2,5Lbs botokkal még akkor is, ha a feederbotokhoz vagyok szokva. Nekem is egy szép tövest sikerült matracra fektetni, ami egy kilóval elmaradt Bence halától, de meg van az első és nem is akármilyen.

A májas csajikra később rátaláltak a harcsák és szépen be is álltak elénk.  Teljesen elhagytuk a májas golyókkal való etetést és rátértünk az édesebb csalikra és a tigrismogyoróra.

epres fűszered Red dream is tetszett a harcsáknak…

Pontyíváskor az Ezerjó horgásztavon

A harcsákat nem tudtuk teljesen leszelektálni, de érkeztek szép pontyok és amurok ami azért kárpótoltak mindenért. Nekem a legfogósabb csalim a Red Dream 14mm-es bojli volt + 1szem 14mm-es Full fruit Ghost popuppal összefaragva. Bence a Fradi bojli főzött változatát favorizálta. Sajnos a kapások kizárólag a reggeli és a késő délutáni órákban jöttek. Egész nap és egész éjjel csend volt csak egy-egy harcsa kapása törte meg a csendet.

a favorit kombinációm…

A túra legnagyobb hala 15+kg

Monster fish is ízlett nekik…

Összességében nagyon elégedett vagyok. Nekem sikerült egy 15 kilótól is nagyobb pontyot fognom Bence pedig élete amurját tarthatta a kezei között. Ősszel én még biztosan visszatérek.

Köszönöm a CFB-nek és Horváth Csabának a támogatást.