A frontok gyűrűjében

Ifj. Berregi Attila csapattársunk a hosszú hétvégén gyönyörű töveseket fogott a ponty show-n debütált C.C.P. (Crayfish, Crab, Plum) bojlival. Attila először használta ezt a különleges, igazán nagy halas csalit, melyet a móri-tó lakóinak kínált fel idei első hosszabb túráján: Elérkezett a márciusi hosszú hétvége, amit már régóta vártam, mivel ezzel együtt megkezdhettem az idei első több napos horgászatomat.

Munka után a móri tavat vettük célba, ahol lassan kisimuló víztükör, és lemenő nap várt. Igyekeznem kellett, mert még szerettem volna világosba kipakolni, szerelékeket elhelyezni. Most a tímári ág hátsó részét választottam erre a horgászatomra bízva abban, hogy az előző hetekben végbe menő lassú melegedés a sekély pályákra csalta a bajszos barátainkat. Hajszálelőkémre egy számomra is ismeretlen golyót fűztem fel, mely nem más volt, mint a tavaly ősz végén megjelent C.C.P. (Crayfish, Crab, Plum). Ezt az egyedi csalit 16 mm-es átmérőben használtam kis 8-as korda horog mellett. A szerelékem közvetlen környékére: Főtt Magvakat, 6-9 mm-es Halibut Pelletet, és félbe vágott C.C.P. bojlikat juttattam be. Ezt követően a fényváltás hamar eljött. Már megfigyeltem, hogy a hideg, 10 fok alatti vizekben az éjszakai órákban aktívabbak szinte mindenütt a pontyok, ezért nagyon bíztam az első éjszakában is. Épp, hogy lehunytam a szemem már is kapásjelzőm hangjára kellhettem, ami hamar feledtette velem az álmosságot. Hát még az a tény, hogy egyből egy 15 kg-nál is nagyobb pikkelyessel küzdhettem meg, amit végül sikeresen szákoltunk. A hold, illetve a vaku fényében készítettünk pár képet, és már engedtem is vissza ezt a szép, jó súlyban lévő példányt. Az éjszaka további részében ugyan nem történt esemény, de úgy vélem ez a fogás már önmagában is szép eredmény tud lenni ebben a csupán 6-7 fokos vízben. Reggel borongós, szeles időre ébredhettünk, ami kevésbé kedvez a sekély területnek. Napközbe híre hamva se volt az uszonyosoknak, de nem bánkódtam, mert tudtam, hogy az éjszaka ismét eredményt fog hozni. A pont szemből fújó északi szél folyamatosan erősödött, és sokszor az eső is eleredt, ami véleményem szerint nagyban közre játszott a halak étvágytalanságába. Újra leszállt az éj. A szél is elcsendesedett, ami újabb reménnyel töltött el. Ebben a már kedvezőbb időben megjött az uszonyosok kapó kedve. Egészen a hajnali órákig 4 példányt is sikerült a szákba terelnünk, amikor újra rosszabbra fordult az idő. A szél viharos lökéseket is produkált, és az ég is borult maradt. Délutánra azonban megmutatta az időjárás szebbik arcát is. Kisütött a nap, és a szél is veszített erejéből, aminek következtében egy búcsú kapás törte meg a csendet, aminek eredményeként egy 11 kg-os tőponty megfogásával lettünk gazdagabbak. A túra ideje alatt ugyan az időjárás nem volt valami kegyes hozzánk, de így is sikerült a nehéz körülmények ellenére a számomra is most már bizonyított C.C.P bojlival szép eredményt elérnem.

Néhány fénykép erről az idei első horgásztúrámról: