Május eleje a Don Carp Laken

Berregi Attila csapattársunk a hétvégén az ívás előtt álló pontyokból, és az étvágyuknál lévő amurokból fogott ki számos, testes egyedet KRILL bojlinkkal a Don Carp Lake-ből, melyről itt olvashattok.

Április utolsó napján, délután 5 órakor érkeztünk meg 2 napos horgászatunk helyszínére, a változatos, és gazdag halfaunával rendelkező, Don Carp Lake-re. Most a tó északi partjának elején, a 11-es álláson foglaltunk helyet, ahol számos lehetőség kínálkozik. A part közeli már akadómentes terület, dobó távolság, de mind közül tán legígéretesebb rész, a Szent László patakmeder is végig húzódik előttünk.

A vízmélység a parttól számítva 1,3m-ről fokozatosan 2m-ig mélyül. Rendezett, kulturált környezet mellett igazán vadregényes panorámát nyújtanak a gát menti, nagyra nőt, dúsan zöldellő fák, a tőlünk balra lévő nádszigetek, bokrosok, melyek a csónak köteles állásokról könnyedén meghorgászhatóak. Mind ezen túl a helyet körülölelő ökoszisztémának részei cserjék, füzek és mögöttünk csorgadozó kis patak is, amik sokszínű hüllő, és madár világot rejtenek. Ebben az idillben hajszálelőkéimre eleinte egy, majd dupla KRILL bojlit tűztem fel 20mm-es átmérőben. Csalogató anyagnak íz azonos golyót, 22mm-es HALIBUT PELLETT-et, illetve XL, ÉDES, CSÍPŐS, FŐTT TIGRISMOGYORÓ-t használtam.

A halak rendkívül gyorsan visszajelzést adtak arról, hogy jól döntöttem csalijaim megválasztásában, hisz sorra érkeztek a tó kincseit jelentő uszonyosok. A pontyok mellett érdekes módon a nagy étvágyra törő amurok is szemet vettettek rákos csalimra. Ez utóbbinak is nagyon örültem, hisz több 10kg feletti példányt is szákba tudtam terelni a hétvégén ebből a fajból is.

Eleinte a hozzánk közel eső, dobó távolságra lévő területek ontották a halakat, majd ahogy megtelt a tó egyre inkább a benti, patak meder menti részek váltak produktívvá. A változékony időjárásban egy igazán pörgős pecát élhettünk át. A halak brutális erejét, pedig még mindig alkarjaimban érzem. Minden leendő tóra látogatónak azt ajánlom, hogy próbálja ki ennek az oldalnak is valamelyik állását, mert amellett, hogy csendesebb, vadregényesebb ez a partoldal a helyek jelentős része több potenciált foglal magába.

Íme a képek a további gyönyörű fogásokról:

Termékek, amiket Attila használt ezen horgásztúráján: