Pünkösd szlovák szomszédunk VIP taván

A pünkösdi hosszú hétvégén északi határunkon túl lévő Dolnobarsky tórendszer VIP tavára szólt két napos foglalásunk, aminek a megvalósulása a fennálló helyzet miatt egészen az utolsó hétig kérdéses volt, amikor nagy szerencsénkre azt az enyhítést vezették be a magyar-szlovák határon, hogy karanténkötelezettség nélkül 48 órát lehet eltölteni a szomszédos nemzetben.

Ennek az örömhírnek hallatán gőzerővel, átgondoltan készültem erre a horgászatomra, melynek középpontjába a megannyi alkalommal bizonyító PINK PANTHER bojlit helyeztem, melyből 5kg-ot tettem tarsolyomba, amiből 2kg-nyit megfeleztem annak érdekében, hogy minél vegyesebb méretű golyókat tudjak a pontyok elé tárni.

Erre a szlovák tórendszerre immáron 5.éve tértünk vissza, így nem volt ismeretlen a terep. A VIP tó pár éve nyitott meg a nagy közönség előtt, és kristály tiszta vize számos, őslakos, sötét tónusú bajuszost rejt. Tavaly szintén pünkösdkor már pecáztunk rajt, és szép eredményt könyvelhettünk el, így izgatottan vártam az indulás napját. A határon gördülékenyen ment az átkelés, és a helyszínre érkezve kulturált, vadregényes környezet fogadott minket. Az általunk foglalt 3-as állás a patkó alakú tó közepén terül el, így remek potenciálokkal szolgál.

Hajszálelőkéimre PINK PANTHER WAFTERS, 24mm-es bojlit tűztem fel. Etetőhajóm tartályába pedig a korábban említett felezett, és egész PINK PANTHER STABILIZÁLT, 24mm-es golyókat, és némi XL, ÉDES, CSÍPŐS, CSILIS, FŐTT TIGRISMOGYORÓ-t helyeztem. Több távra, és mélységre juttattam be a szerelékeket, hogy minél nagyobb részt letudjak fedni.

A kipakolás, sátor állítás után meg is érkezett a túra első kapása, melynek végkifejlete egy 10kg körüli pikkelyes volt, ami remek visszaigazolása volt annak, hogy jó úton haladok. A szerelék visszajuttatását követően egy zivatar érintette a tájat, ami hirtelen több milliméter csapadékot zúdított ránk. Az amúgy is évszakhoz képest hidegebb időt még inkább lehűtötte ez az esemény sor.

Viszont volt egy pozitív hatás is, hogy a halak lehúzódtak az alsóbb vízrétegekbe, így egymást követték a kapások. Csodás, egészséges, hosszúkás pontyok falták rózsaszín bojlimat.

Este felé a zivatarok elvonultával újfent feltámadt az északnyugati szél, és az uszonyosok kapó kedve is lecsökkent. Éjjelre azonban csillapodott a szél, és felvertek álmainkból a nassoló kopoltyúsok, amik nagy örömünkre 10kg feletti jószágok voltak, melyek közé hajnal tájt egy gyönyörű, kapitális, bivaly erős, 21kg feletti pikkelyes is betévedt.

Reggelre egy kiterjedt csapadékzóna keresztezte a tavat, ami egész nap kitartott, ráadásul a hőmérséklet épp, hogy 10 fok felett alakult ezzel őszies hangulatot kölcsönzött, de ennek ellenére pontyok étvágya kimagasló maradt. Napközben több csodás, sötét színezetű példány akadt a horgomra, amiknek fárasztása jellemzően 20 percen át tartott, mellyel igazán maradandó élményeket szereztek ezek a káprázatos élőlények.

Estére elvonult a csapadékzóna, és a tó körüli élet is felélénkült. Hattyú család vette birtokba éjjelre a vízfelszínt, fecske invázió lepte meg a partot, nádi rigók csatáztak egymással, és őzek, rókák merészkedtek közel a vízparthoz. Sötétedés után 1-1,5 óránként szólalt meg jelzőm, így az éj leple alatt még számtalan pontyot tudtam szákba terelni, de hamar eljött a hajnal, amivel a pakolás is kezdetét vette, hogy visszaérjünk a határra 48 órán belül. Nagyon elégedetten, élményekkel feltöltve hagytuk hátra ezt a komplexumot, ahova jövőre biztosan visszatérünk.

Néhány kép az éjszakai halairól is: