Kányák Vára

Már kisgyerek korom óta horgászok a Kis-Balaton lakhelyem felé eső legközelebbi részein. Viszont van egy sziget, nevezetesen Kányavár, ahol nagyon ritkán fordultam csak meg, akkor is leginkább csak a csukák miatt.

Szoják Benedek barátommal már egy ideje elterveztük, hogy utánajárunk, milyen pontyok lakják a szigetet körülvevő vízterületet. Erre egy 72 órás túrát szerveztünk, amire így július közepén került sor.

Alapos körbekérdezgetés, és infószerzés után a sziget csücskére esett a választásunk. Az első nehézség egyből a bepakolásnál adódott, hiszen a parkolótól hosszú, kacskaringós úton keresztül juthattunk el a horgászhelyhez. Erre számítottunk is, leminimalizáltuk a cuccainkat, viszont így is rengeteg mindent kellett becipelnünk. Nagy szerencsénkre kaptunk kölcsön két talicskát, amik nagyban leredukálták a fordulók számát.

A kiválasztott horgászhely először meglehetősen tágasnak tűnt, viszont hamar rá kellett jönnünk, hogy az előttünk elterülő vízterület nagy része a víz alatt sűrű tuskóerdő. Benő a hely bal oldalát választotta. Itt 100 méter felett kezdődött el az akadósor, ami elé horgászott ő. Én a jobb oldali helyen, a jobbos botommal nem túl messze, úgy 80 méter távolságban horgásztam az előttünk srégen húzódó tuskórengeteg szélét, míg balos botommal valamivel messzebb dobálhattam.

Közel sem volt egyszerű peca, hiszen ha pár méterrel beljebb dobtunk, nem halat, hanem akadót fogtunk. Segítségünkre volt a zsinórjelölő filc, hiszen a vehemens kapások, és termetes halak miatt minden dobás után ki kellett akasztanunk a klipszből a főzsinórunkat.

A szerelékeinket pont ezért nem is bonyolítottuk túl. A fonott dobóelőkéim végére egy méter hosszú, vastag monofilt kötöttem, hiszen a fonott nagyon könnyen belevágja magát a tuskókba, így ennek a segítségével ezt el tudtam kerülni. Erre egy sima lead clip ólomkapocs került, 90g-mos ólommal. Előkének pedig a bevált combi rigeket használtam, 4-es Krank X és WideGape X horgokkal. Csalinak leginkább szénhidrátos bojlik kerültek fel. A legtöbb kapásom Corn+ bojlira érkezett, viszont fogtam halakat GreenHerbs, Birdfood Extra bojlikkal, és Tigernut wafterrel is.

Az első éjjel nekem nem érkezett kapásom, viszont Benő sorra fogta a szebbnél szebb pontyokat. Nagy meglepetésünkre az egyik hala átlépte a 14kg-mot is. Délelőtt az én oldalamon is beindult az élet. Két kapásom érkezett. Az első halam 7 kg körül, míg a második szintén 14 kg felett volt!

Elmondhatatlan érzés volt a kezeim közt tartani ezt a csodaszép, horogszűz halat néhány perc erejéig. Sose fogom elfelejteni, ahogy kiúszott a kezeim közül.

Második éjjel pont fordítva történt minden. 5 halat sikerült fognom, míg Benő jelzői hallgattak. Az 5 halból szinte mindegyik 10 kg környékén volt, és a bandanagy alatt a mérleg 14,7 kg-mot mutatott. Nagyon boldog voltam, hogy ekkora halakat sikerült horogra csalni. Még aznap estefelé  összejött egy duplázás is.

A harmadik éjjel csendesen telt. Reggel volt még egy-két kapás, amiket nem sikerült halra váltanom. Benőnek pakolás közben elhúzta egy gyönyörű, 10 kiló feletti tükrös, ami feltette a koronát a túrára. A csodás színekben pompázó egyed volt az utolsó halunk.

Összeségében, szerintem bátran mondhatom hogy mindketten életünk egyik legjobb pecatúráján vagyunk túl. Legszebb álmaimban sem gondoltam volna, hogy egy horgászat alatt sikerül ennyi nagy halat kifognom a Kis-Balatonból.

Ehhez nagyban hozzásegítettek a CFB bojlik, amiket nagyon köszönök Horváth Csabinak! Biztos vagyok benne, hogy hamarosan ismét meglátogatjuk a szigetet..