Dunaszegi bányató

Sziasztok! Engedjétek meg hogy elmeséljem nektek az idei első őszi egyhetes horgásztúrámat, ami parádésan sikerült. Az említett pecát Győrtől nem messze Dunaszeg határában egy magán kézben lévő bányatavon tartottam. A túra előtt sikerült le jutnom egy éjszakára horgászni. Két-három napos elő etetést követően már bent is voltak a botok.

"Sajnos" az éjszaka folyamán egy darab 8 kg körüli harcsát sikerült fognom, ami nagy erőkkel ürítette magából a bojlimat. Nem túl biztató előjel egy pontyhorgász számára. Mivel Csabi már megküldte a túrára szánt bojit és túlnyomó részt halas fűszeres golyókat rendeltem, újra kellett terveznem az egész csali témát. Másnap már rendeltem is pár kg 20 mm TIGERNUTS bojlit és XL CHILIS TIGRISMOGYORÓT. Bíztam benne hogy ezek a csalik kevésbé fogják felkelteni a harcsák figyelmét. Szeptember 27-én nagy reményekkel vágtam neki a 17 ha-os bányatónak.

Déli órákban érkeztünk cimborámmal Norbival a tópartra, szélcsendes napsütéses időben. Nem is lehetne ennél jobb időnk a helykeresésre. Mindenek előtt csónakba pattantunk és neki is álltunk a hely keresésnek. Ezen a vízen nem azért volt nehéz helyet választani mert "nincs bent semmi extra" hanem mert jobbnál jobb helyek bedőlt fák, bokrok, tökleveles, meredek törések és nagy mélységek álltak rendelkezésünkre. Mivel három bottal tudtunk horgászni fejenként, hat helyet is megetettem CORN + HOT PEACH, DEEP SEA WORLD, TIGERNUTS és némi XL CHILIS TIGRISMOGYORÓ-val. A terv az volt hogy felváltva horgászom meg a helyeket és a meteorologia is szél irány változást jósolt a hét második felére, egy nem túl bíztató melegfronttal. Leszállt az est, a botok a helyükön. Az éjszaka közepén megérkezett az első kapás, bokor alól 20 mm TIGERNUTS WAFTERS-re. Szép sötét színű 18 kg tőponty..kezdésnek soha jobbat gondoltam.

Reggeli fotózás után hosszas pihenés vette kezdetét, ugyanis este 10 óráig nem sikerült kapást elérnem. Van még időm gondoltam.. délután frissítés, etetés, csalik vissza ugyan oda ahol előző éjjel voltak. 48 órát mindenképp adni akartam az első három helynek. Este a töklevelesből fogtam egy 10 kg körüli pikkelyest CORN + HOT bojlival.

A nappal ismét eseménytelenül telt, két botom új helyre került. Azt már sikerült leszűrni hogy inkább éjszaka táplálkoznak a pontyok, de azért bíztunk a nappalokban is. Ismét be esteledett a 6 méter mélyben lévő fa elkezdte adni a pontyot. Ide DEEP SEA WORLD bojlival etettem és szintén 24mm DSW WAFTERS el csaliztam Blow back rig előkével. Két nap alatt 3 db pontyot, 13-13-14 kg súlyban sikerült innen fognom, 1 keszeg és egy kis harcsa kíséretében...

Később jött a telefon..- van két helyed számomra egy éjjelre..? Egy barátom hívott hogy leülne mellénk egy gyors pecára. Persze gyere. Volt még egy etetett helyem a túlpart szélén egy kis töklevesben a parti törés tetején. Már robogtam is a csónakkal, bottal a kezemben 2 db XL TIGRISMOGYORÓ val egy D-rig előkén. Természetesen a cimbi később lemondta, nem jön... most már ott marad gondoltam. Ekkor még nem is sejtettem hogy aranybányába tettem le a csalit..

Az idő egyre csak melegedik, egy botom a bokornál (ahonnan az első ponty jött) második egy  17 méteres meredek törés tetején 3,5 méteren a harmadik pedig a túloldalon a tökösben. Minden a helyén várjuk az estét.. nagy meglepetésemre délután 6 és fütyül a jelzőm. A tökleveles!!! Nagy izgalommal teljes gázon, botommal a kezemben siklottam a túlpart felé. Derékfájdítós, csónak vontatós 30 perc aktív fárasztás után egy 19 kg-os meseszép sodrófa formájú tőpontyot sikerült szákolnom.. gyors fotózás és vissza az otthonába. Bot visszahúzás után pálinka és vártuk az estét.

Este 11 óra ismét csipog a jelzőm a töklevéltől. A halnak sikerült meglepnie..ahogy fölé értem felfeküdt és mintha várta volna a merítést. Viszont ahogy kézbe fogtam a merítőt a hal mint akit puskából lőttek irány a mélység. De végül ismét én nyertem.. irány a part mérlegelés, 20500 gr megvan, érted jöttem. Adrenalin itt már az egekben, alvás szinte kizárt, csak e két mesés halon járt az eszem. Ha akartam sem tudtam volna aludni hiszen a törés tetejéről húzós kapás érkezett éjjel 1 óra tájt. 20 mm es TIGERNUTS WAFTERS az előkén, a hal eszméletlen erővel vontat a mélybe. Megvagy, merítőbe került ő is.. már a szákban láttam hogy brutál széles hátú tükör ponttyal van dolgom. Partra érve gyorsan matracba tettem a 20,5 kg os tükröst mert csak egy mérlegelő volt nálam és ő abban pihent a reggeli fotózásig. Az igazi meglepetés akkor jött mikor mellé fektettem a frissen fogott széles hátút. Úristen ez 25 feletti!! Nem hogy 25 feletti, de a maga 25,6 kg-val az egyéni rekordomat is sikerült megdöntenie! A poén az hogy  4 évig nem sikerült megdöntenem a 24 kg-os rekordomat, idén viszont másodszor kúszott fel a mérleg 25 kg fölé. Boldogság határtalan, de a fáradtságtól hamar ágyba kerültem és alvás.

A hatodik napon szinte már teljesen elégedett voltam az eddigi eredményekkel, úgyhogy kicsit lazábbra vettem a figurát és pihentünk. Délután még fogtam egy 14k g-os tőpontyot, másnap reggel pedig egy 13 kg-os tükröst, természetesen a töklevélből 2 szem XL TIGRISMOGYORÓval.  Pakolás közben a túlparti botomat hagytam utoljára és a tó nem is hagyott búcsú hal nélkül. Egy kisebb 10 kg körüli ponttyal zártam a horgászatot.

Nincs is annál jobb érzés mikor a ki gondolt taktika működik és ilyen sikeresen zárhatunk egy horgásztúrát. Köszönöm a csalikat Csabinak,ismét remekül szerepeltek! Október közepén folyt.köv. egy másik de annál izgalmasabb vízen. Sziasztok!