Örömpeca a Kiskorpádi Szigetes tavon

2012 október végén nyílt alkalmam először horgászni ezen a fantasztikus környezetben lévő, halakban dús vízen. Szabó Dávid barátom már korábban is járt a tavon, az Ő unszolására esett a választás ismét a Szigetes tóra. A lehűlő víz ellenére 48 óra alatt 100 kg feletti fogást sikerült elérni, amely úgy gondolom, 2 nap leforgása alatt nagyon jó eredménynek számít. Ezen felbuzdulva Dáviddal gyorsan le is foglaltuk a 2013-as időpontot, melyet a telített foglaltsági táblázat miatt április 19-22-ig sikerült belőni – 23-án került megrendezésre a VII. Szigetestó bojlis kupa.

A horgászat előtt egy héttel kezdtük el legyúrni és elkészíteni a CFB alapmixekből álló bojlikat és pasztát. Összesen 2 kg főzött és 1 kg oldódó Redarmy, 1 kg főzött Full Liver és 1 kg Monsterfish golyót vittünk magunkkal 0,5-0,5 kg Redarmy és Full Liver pasztával. A főzött bojlikat 2 napig, az oldódót pedig 1 teljes hétig szárítottuk.

Pénteken – 2013. Április 19-én – már remegő lábakkal vártuk az indulást, már csak azért is, mert az idei évben mindkettőnknek ez volt az első több napos pecája. Ismerősök – Hunor és Huba - már egy napja lent voltak a tavon, és telefonon adták az infót, hogy az éjszaka folyamán a 3-as álláson több szép halat sikerült elcsípniük. Dáviddal mi este 6 óra körül értünk le, és a 2-es (faházas) állást foglaltuk el. A Welcome Drink elfogyasztása után első dolgunk a horgászbotok fel csalizása és bedobása volt, melyekre vegyesen Redarmy, Full Liver és Monsterfish bojli került könnyítve és megfaragva, pasztával bevonva. A ballanszírozásra S-Carp ananászos Pop up bojlit és Enterprise szilikon kukoricát használtunk Sweetcorn és ananász ízesítésben. Mivel Kiskorpádon nagyon egyszerű dolgunk van az etetés szempontjából, átsétáltunk a túloldalra, és innen szórtuk szét a kb. 1 kg mennyiségű egyveleget, ami különböző méretű Halibut pelletet, CSL pelletet, Squid & Octopos & Strawberry Jam ízesítésű, 6 mm-es Betain pelletet, tigrismogyorót, kendert és tört bojlit tartalmazott, amit halolajjal és Squid & Osctopus CSL Likőrrel öntöttünk nyakon. Az első kapásra szinte percre pontosan éjfélkor került sor, a horgon felkínált Redarmy egy 9,6 kg-os, 67 cm-es tükrösnek tetszett meg, melynek fárasztása a 2,5 lbs bottal 55 percig tartott. Az éjszaka folyamán Dávidnak nem sokkal 1 után egy 9,4 kg-os tükör, nekem pedig hajnali 4-kor egy 10,61 kg-os tükör ponty jelentkezett. Előbbi a fűszeres-chilis Redarmy-t, utóbbi pedig a Full Liver hóember csalit kívánta meg.

Örömpeca a Kiskorpádi Szigetes tavon

Az első kapást követően április 20-án még 12 db halat sikerült megszákolnunk – fej-fej mellett Dáviddal J -, átlépve a 100 kg-ot 7,7-es átlaggal, melyek közül Dávid 11,19 kg-os hala volt a legnagyobb. A legsikeresebb csalinak a nyáriasnak mondható hőségben a Full Liver bizonyult. Sokat nem etettünk, reggel és este szórtunk körülbelül 1 kilónyit a már említett mixből, illetve kapásonként dobócsöveztünk néhány szem bojlit.

Az éjszaka ezen a napon nyugisan telt, reggel 6-ig egyetlen kapásunk sem volt. Az első "botfüstölést" követően viszont folyamatosan jött a hal, több alkalommal Dávidnak és nekem is szinte egyszerre szólaltak meg a kapásjelzők.

A Tógazda, Misi szavaival élve: Megy ám ez párosával is Kiskorpádon....

Örömpeca a Kiskorpádi Szigetes tavon

Megfigyelhető volt, hogy legtöbbször periodikusán táplálkoztak a halak. 22-én 16 db ponty látogatott meg bennünket, melyből 2 db 11 kg feletti volt. 7 db Full Liver-re, 4 db Redarmy-ra, 1 Monsterish-re, és 4 db Halibut pelletre érkezett.

Az utolsó napon a változékony időjárásnak és a légnyomásesésnek köszönhetően ritkultak a kapások, a pontyok gyakran a víz tetején sütkéreztek, olykor teljes terjedelmükkel kiugorva mutatták meg tartózkodási helyüket. A megszokott reggeli és esti etetést teljesen elhagytuk, és pva szalaggal illetve hálóval, inkább koncentráltan etettünk néhány szem félbetört bojlival oldódó és főzött formában. Ezen a napon 9 db haltól sikerült érzékeny búcsút venni, köztük a túra legnagyobb halától, egy 12,88-as hibátlan tükörpontytól. Az amurok és a tokok elkerültek minket, ellenben néhány dévérnek – sok bosszúságot okozva - sikerült magát felhúznia a 16-20 mm átmérőjű csalikra...

Összességében elmondható, hogy egy nagyon élvezetes, felejthetetlen 72 órát tölthettünk el ezen a gyönyörű tavon. Fejenként 19-19 db hallal büszkélkedhetünk, összesen 306,5 kg fogással, 8 kg feletti átlagsúllyal. Minden elismerésünk Misinek, a tó tulajdonosának, aki odaadó munkájával, a halak iránti tiszteletével és alázatával lehetőséget biztosított egy ilyen öröm pecának. Köszönet továbbá a CFB-nek, mivel ezek a csalik nélkül a magáért beszélő össz. fogás sem jöhetett volna létre.
Kimerem jelenteni, hogy visszajáró vendégei leszünk a Kiskorpádi Szigetes tónak, és horgásztúráink során nem hiányozhatnak a felkínálni szánt csalik közül a Carp Friend Baits termékei.

Továbbra is barátságban a halakkal....

Köszönjük: Papp Gábor – Szabó Dávid

Néhány búcsú kép a túráról:

Aki mindenben segít... Joke! :)