Egy új szövetség kezdete

Sokat gondolkodtam rajta, hogy beszámolót írjak vagy az ismerkedés a CFB termékeivel történetét. Végül úgy döntöttem, kicsit megpróbálok mindkettőből monitorra vetni pár sort. Horgász berkekben már hallottunk a Monsterfishről és a Redarmyről néhány szót, de nekünk is, mint mindenkinek megvoltak a jól bevált és megszokott kedvenceink.

Mígnem a télen több hosszas beszélgetés után, amit a „szülőatyjával" folytattunk, úgy döntöttünk miért is ne próbálnánk ki valami újat, aztán mikor eljött a március neki is láttunk. Mivel az év nyolcvan százalékát bányatavakon pecázzuk le, így első körben a Szörnyhalra és a Vérszívóra esett a választásunk. Nem szerettünk volna nagyon tuningolni a már elsőre is jónak tűnő mixeket, mert akkor sosem derül ki mire is képesek önerőből, ezért próbáltuk megőrizni az alap jellegét. Tehát a Monsterfisht az ajánlott recept alapján, míg a Draculát máj-fokhagyma kombóval kínáltuk meg. Örömmel tapasztaltuk, hogy könnyen kezelhető tésztát kapunk, így könnyűszerrel készítettük el a golyókat. Amit egyből észrevettünk, hogy szépen veszi fel a folyékony anyagot és mivel nem vagyunk hívei a kemény bojlinak, ill. párolással készítjük őket, tudtuk oda kell figyelni a szárításra.
Gyanúnk be is igazolódott, huszonnégy óra elteltével el is érte a megfelelő állagot. Aztán következett a próba.

Egy új szövetség kezdete

Március végén barátommal, Szabolccsal kedvenc vizünk partján találtuk magunkat. Az egész környéket öt centiméteres hóréteg borította, amit ónos eső fonnyasztott a vízhőfok pedig mindössze négy fok volt a felső rétegben. Éppen ezért úgy gondoltuk a mélyebb vizekben kell keresnünk a halat. 8 és 12 méteres padkára tettük a horgokat, minimális mag és pellet ill. felezett bolji társaságában. A cél nem a rekordok döntögetése, hanem a halfogás volt. Talán a negyedik-ötödik „kisebb" példány után döntöttünk úgy, hogy elhagyjuk a magot, és az egy szem 20-as bojlit duplára cseréljük. Most már tudtuk, hogy esznek a halak, gondoltuk az utolsó 12 órában megpróbálunk darabosabbakat fogni. A taktikaváltás részben működött, tudtuk szelektálni a halat. A halak átlagsúlya lassan kúszott felfelé. A legnagyobb példány már átlépte a 10kg-ot. Abban a pillanatban tudtuk, kicsit komolyabban kell foglalkoznunk a CFB palettájával.

Áprilisban megérkezett a várva várt felmelegedés, így a vízhőfok is szépen emelkedett, ezért pár napot szenteltünk a „sekélyebb" vizeknek. Arra számítottunk, hogy megindult a természet és barátaink keresik a melegebb vizeket. Így 3 és 5 méteres mélységekbe kerültek a horgok. Ezután következett minden horgász rémálma, 48-óra alatt két halat tudtunk fogni, ráadásul a két hal összesen nem lépte át a 10-es határt. Az esti tábortűz mellett megszületett az elhatározás, az utolsó napot költözéssel kezdjük. Így is lett, reggel 8 órakor már az új táborban szürcsöltük a kávét. Itt már 8 és 10 méteres törések húzódtak előttünk. 20 órát kellet várnunk a fülünknek oly kedves kapásra. Óvatos maszatolás után szépen lassan megindult az orsó fékje. Csónakba pattantunk és rövidesen a hal fölött is voltunk. Azt már a kapásból tudtuk, hogy jó hal lesz, de csak a szákolás pillanatában láttam, hogy barátom megdöntötte az egyéni rekordját. Igaz csak épphogy, de átlépte a 20kg-os határt. Egyből feledésbe merül az elmúlt pár nap sikertelensége. Gyorsan készítettünk pár képet, és örömmel engedtük vissza a legközelebbi találkozás reményében a gyönyörű tükröst.

Hazaérve egyből gép elé vetettük magunkat, és rendeltük az újabb adag mixet, de már céltudatosabban keresgéltük, hogy melyik mixet tudjuk elvinni az örök favorit GLM irányába. A legtöbb érv a Black Jack mellet szólt, így hát ebből rendeltünk kiegészítve a legendás Redarmyval. Nem csalódtunk ezekben a mixekben sem, most már mertünk kicsit jobban belepiszkálni az alapokba, és így tökéletes csalit kaptunk. A technológián nem változtattunk, továbbra is pároltuk, és 24 órát szárítottuk mindkét golyót. Május közepén már húztuk is a helyükre a friss bojlikat, és kezdetét vette egy igazán élvezetes peca. Az öreg őslakók még mindig elkerültek, de a hétvégén 14db halat fektettünk matracra 9kg átlagsúlyban. Felváltva húzták mindkét bojlit.

Egy új szövetség kezdete

Most már május vége van és készülünk a következő túrára, de egy biztos, új szövetség köttetett köztünk és a CFB között.