Hirtelen jött horgászat

Az egész ott kezdődött, hogy elindultam egy homokbányatóra egy hétvégi horgászatra, de sajnos a sors úgy akarta, hogy ne tudjak horgászni, mivel a tóhoz vezető földes út a napok óta tartó esőzések miatt annyira felázott, hogy még gyalog is nehézkes volt haladni autóban ülve pedig olyan érzésem volt mintha egy rally versenyen lennék.

Így hát nem maradt más beülni az autóban és hazajönni, nagyon bántott a dolog mivel vártam ezt a hétvégi horgászatot nagyon egész héten keményen dolgoztam és azzal vigasztaltam magam, hogy hétvégén végre peca és pihenés a parton. Szombat délután éppen kint voltam a holtág partján egyik barátomnál, amikor megcsörrent a telefonom, Krizsán Ernő jó barátom hívott, hogy nem e mennék el vele pár napra horgászni Szerbiába a palicsi tőzegtóra ahova is sok szép emlék és emlékezetes fogás köt. Nem hittem, hogy sikerül, de végül is szabaddá tudtam magam tenni szerdáig így vasárnap ebéd után indulhattunk is végre pecázni.

Választásunk a tó közepén található 14-es horgászhelyre esett, rajtunk kívül még 3-4 csapat horgászott a tavon, de komolyabb eredményekről nem lehetett hallani. Megérkezésünk után elkezdtünk kipakolni és felszerelésünket összeállítani, ezen a horgászaton táskámban volt pár 2013-as újdonság is. A Carp Friend Baits Red Beast, Red Dream, Deep Sea Word valamint a már sokat bizonyított Full Liver, Monster Fish, valamint a kihagyhatatlan és mindig működő Red Army.Idei évtől véglegesen elkészültek a lebegő bojlik is ezek közül a CFB Pineapple/ananász/ és Peach-t /barack/vittem magammal, így bizakodva kezdtem meg a horgászatot. A botok a helyükre kerültek, hajszál előkékre a csalik minden a helyén volt látszólag, de amikor el akartuk kezdeni a behúzást akkor vettük észre, hogy otthon hagytuk az etető hajó távirányítóját, na, ez a peca is jól kezdődik...Itt az elkészitett mag és a pellet mix is a távirányító meg otthon, így nem volt más választásunk elő a spod bot és a spomb és etetés.

Hirtelen jött horgászat

Etetés után a botok is bedobásra kerültek majd hamar, szinte egy szempillantás alatt sötétség borult a tájra így egy kiadós vacsora elfogyasztása után nyugovóra tértünk ágyainkban. Kicsivel éjfél után –píííp... mire a bothoz értem már lassan forgott a Long Cast dobja a bot megemelése után tíz perc csata következett majd merítőmbe csusszant a túra első pontya egy szép tükrös személyében, a csali egy szem 2013as Deep Sea Word bojli volt, a mérlegelésnél 12.6kg-ot mutatott, egy gyors fotó után már úszhatott is tovább a sötét és rejtélyes vízben.

Az első kapás az idei újdonságra érkezett, ami egy nagyon büdös full hal alapú mix tengeri kivonatokkal megspékelve a tenger legjava mondhatni melyben a kagyló, rák, hal, tintahal is jelen van. A fogás után gyorsan visszajuttattam a szereléket a vízbe majd nyugovóra tértem, reggel fél 8 körül egy lassú ejtős kapásra emeltem bele és kezdődött is az újabb csata. Halam szépen küzdött, de hamar feladta a harcot. Súlya 10.8kg volt neki a Red Army kellet. Hali vissza csali új csali fel, szerelék vissza a vízbe, bedobás után kb 20 szem bojlit juttattam dobócsővel a szerelékem környékére és vártam a folytatást.

Sajnos hiába vártam a folytatást, szinte az égész tavon nem fogott senki halat. A következő halat Ernő fogta este tíz órakor egy 12es töves személyében, neki is a Red Army ízlett meg. Az éjszaka hátralévő részében nem volt több kapásunk, de más se nagyon büszkélkedett reggel fogásokkal. A reggeli kávé elfogyasztása után spombbal juttattunk némi magot a horgaink környékére, amit minden reggel és este megismételtünk hogy mindig legyen némi táplálék a halak számára, dobócsővel pedig pár óránként szórtunk 10-15szem bojlit. Alig fogyasztottuk el ebédünket, amikor Ernőnek elsűlt a Red Army-s botja és egy újabb töves csúszott a merítőbe, ő 10.5kg-ot nyomott.

Hirtelen jött horgászat

Ernő hala után alig telt el 2 óra és nekem is kapásom volt az új Red Beast bojlira és ízgalmas fárasztás után egy szép kerek tükröst meríthetett társam, a horog tökéletesen ült a szája sarkában, mérlegeléskor kerek 14kg-ot mutatott a mérleg nyelve. Fotózás után természetesen visszakerül élőhelyére én pedig kézbe vettem a dobó csövet és juttattam némi eleséget kedvenceimnek. Alig telt el újabb 2 óra és megint kapásom volt ezúttal a Red Army-ra amit egy fél szem ananászos pop uppal könnyítettem ki, a bot felemelés után egyből éreztem hogy komolyabb halat akasztottam mivel nem akart közelebb jönni hozzám, végül 15 perces csata után egy újabb gombóc tükrös pihent a matracon, súlya 15.3kg volt.

Ez után a két szép hal után sajnos csak másnap volt egy dupla kapás Ernő botjaira, aminek az eredménye két szép töves lett, a halak visszaengedése után lassan nekiláttunk a felszerelésünk összepakolásának és indulnunk kellet haza Magyarországra. Igaz hogy sok halat nem fogtunk, megmondom őszintén én is többre számítottam, de az egész tavon alig ettek a halak, ahhoz képest szerintem szépen fogtunk, az eredménytől függetlenül amint lehetőségem adódik rá vissza fogok térni, horgászni a tóra, másoknak is csak ajánlani tudom!

Horgászbaráti üdvözlettel: Karaszi Zsolt ( Bojlis Zsolti)