Csurgói kezdet

Az egész Fehérvárcsurgói történet úgy kezdődött, hogy mindig is szerettünk volna egy nagy és nehezebb vízterületre menni horgászni, ahol próbára tehetjük magunkat. Mi általában hárman szoktunk horgászni mint egy csapat, két Tomi és egy Jani. Négy éve horgászunk bojlival kisebb nagyobb sikerekkel, de szerencsére már az utóbbi időkben egyre sikeresebbek vagyunk.

Mivel még nem voltunk ekkora területű vízen ezért elhatároztunk készen állunk rá és megbeszéltük, -135 hektár-hogy lemegyünk megnézni még is mekkora vízről beszélünk, milyenek a körülmények, de mivel nem ismertük a tavat ezért Horváth Csaba segítségét kértem ő pedig nagyon segítőkész volt és ajánlotta nekünk Ritter Zoltánt aki nagyon sokat segített a túrával kapcsolatban. Utólag is köszönjük a sok segítséget Zolinak.
Lementünk a víztározóra már akkor láttuk, hogy nem minden napi horgászatba lesz részünk .
Éreztük ez egy igazi erőpróba lesz igazán próbára tehetjük magunkat,csalikat a jónak vélt taktikát. Hazafele az autóban már a jövőbeni túra időpontját terveztük. Sajnos nem tudtunk elintézni a szabadságolást azonnal ,de pár nap múlva már fix volt Június 21.-én indulunk. Egyhetes horgászatot terveztünk ami azt jelentette, hogy el kellett kezdeni felkészülni a túrára. A túra előtt két héttel legyúrtuk a bojlikat, mivel 3 an indultunk neki az egy hétnek ezért kellet bojli mennyiség. Természetesen CFB alapanyagokból csináltuk a golyókat körülbelül 8kg Monsterfish és 8kg Red Army 20mm-es bojlit vittünk magunkkal, amihez hozzá jött még 20kg halibut pellet szintén 20mm-es. Úgy voltunk vele, hogy inkább legyen több mint, hogy kevés legyen. A víztározón magvakkal etetni tilos ezért azt nem is vittünk magunkkal.
Eljött a várva várt nap bepakolás készülődés és bevásárlás után megérkeztünk a tóra amiről tudtuk, hogy előfordulhat az is, hogy az egy hetet kapás nélkül is megúszhatjuk. Egy nappal hamarabb mentünk le, hogy még találjunk magunknak helyet. Sajnos megérkezésünkkor már a 2 kiszemelt helyünk foglalt volt ezért menni kellet másik helyet keresni de már úgy voltunk vele, hogy a botok már bent legyenek a vízbe. Kiválasztottunk a szimpatikus helyet, közben ránk sötétedett és már sötétbe kellett a felszereléseket összerakni, bójázni tábort állítani. Megbeszéltük ha reggel felkelünk akkor kezdjük az „igazi" pecát így is volt. Felkeltünk kivettük a botokat elkészítettünk mindent majd irány a víz behordás. Radart nem használtunk hiszen a víztározó olyan mint egy focipálya sehol egy gödör,törés. A bójáinkat kb. 150-200M-re vittük be a jó tanácsokat elfogadva és bízva benne, hogy ad nekünk egy-két szép példányt. A horgászat elején csak a csali mellé egy két marék bojlit és pelletet szórtunk ami le volt locsolva a két bojli folyékony dippjével.(Red-Army, Monsterfish)

Csurgói kezdet

Mikor a botok már be voltak élesítve és kész voltunk mindennel már csak a kapásra vártunk, de azért a gondolatunkba benne volt az is, hogy nem fogunk semmit hiszen elég nagy vízről beszélünk kevés hallal.

Majd megtört a csend és jött egy két dévérkeszeg. Nagyon nagy meglepetés volt az, hogy a dupla 20mm-es bojlikat a dévérkeszegek nagyon nagy előszeretettel fogyasztották. Fogtunk belőlük az első nap 5-6 db-ot a legnagyobb olyan 1,5 kg os lehetett meg egy 9-10 kiló körüli pontyot sikerült még a délután megszákolni.

Fotózás mérlegelés után ment vissza. Bízva abba, hogy lesz itt nagyobb is. Az egyhetes horgászatunk első két napjába nagyon nagy kánikula volt, második nap is egy-két db dévérkeszeget és 4-5 db pontyot sikerült fogni melyeknek átlag súlya 6-7kg körül volt. Az vettük észre, hogy a Fehérvárcsurgói halak sokkal erősebbek és sokkal jobban küzdenek mint máshol ahol eddig horgásztunk.

Csurgói kezdet

Arról nem is beszélve, hogy volt köztük olyan is amit mi fogtunk ki először. A halak gyönyörű szépek szinte az összes sérülésmentes. A harmadik napon egyszer csak megérkezett a hidegfront teszem hozzá, hogy nem úgy terveztük a horgászatot, hogy elkapjunk egy hidegfrontot ez csak egy szerencse volt.

A víztározóra általában hideg frontba érdemes ellátogatni mert akkor megmozdulnak a halak. Ez így is lett a hidegfront hatására a kapások száma is kezdett nőni, legfőképp éjszaka , de volt napközbe is pár kapásunk.

A harmadik és negyedik éjszakán nem sikerült egy percet sem aludnunk, sorba fogtuk a halakat amint fogtunk egy pontyot visszaengedés és behordás után mentünk lefeküdni de nem sikerült, mert egyből szólt a kapásjelző. Ez reggelig tartott majd lecsöndesedett egy kicsit. Az éjszakai pontyok között több 10kg felett is volt.
Amikor már benne voltunk a frontba eleredt az eső is 2 napig szinte csak esett az eső , de minket nem zavart , mert kapások azért voltak.

Csurgói kezdet

Reggeltől estig is fogtunk egy két szebb pontyot de kevesebbet mint éjszaka. Ezek átlagsúlya 9-12kg között voltak.

Minden kapás után a bevitt szerelékre kicsivel több bojlit szórtunk mint pelletet, megpróbáltunk minél kisebb területet etetni.

A legnagyobb pontyot utolsó előtti nap sikerült megfogni mely egy roppant erős gyönyörű töves volt. 15,5 kg volt a súlya.

Csurgói kezdet

Minden felé féle csali variációt kipróbáltunk de ami a legfogósabbnak bizonyult az a 20mm-es Red-Army bojli + 20mm-es Halibut pellet volt. Ezeket próbáltuk pordippel, pop-up okkal variálva is, de ezzel sikerült fogni a legtöbb halat. Az utolsó két nap a többihez képest elég csendesen telt ahogy kezdett jó idő lenni a kapások száma úgy csökkent.

De minden nap volt a matracon hal.
Olyan gyorsan letelt az egy hét de mi maradtunk volna még nagyon szívesen.

Csurgói kezdet

A túra végül egész jól sikerült, 31 db pontyot sikerült fogni amiből 15 db 10kg felett volt.

Sajnos nem jött meg az igazán „nagy" hal de majd legközelebb is megpróbáljuk és reménykedünk benne hogy jönnek nagyobbak is akar,mindent egybe véve nagyon szép halakat fogtunk jól éreztük magunkat.

Minden sport társamnak hasonló élményeket kívánok.