Évzáró peca Bontován

Bár december végét írtunk, az idő inkább tűnt késő ősziesnek, mint téliesnek. Ennek köszönhetően szinte minden tó jégmentes volt, elhatároztuk társammal, Szalai Gergővel hogy ünnepek közt peca lesz. Választásunk egy olyan tóra esett ahova rengeteg szép fogás és izgalmas verseny emléke köt minket, ez pedig a Dombóvár határában lévő Bontovai horgásztó, mely jó halállománnyal rendelkezik és ha kicsit odafigyel az ember akkor sok szép élménnyel gazdagabban térhet haza.

A horgászhely lefoglalásával kicsit gondban voltunk de a jó idő miatt a tó végében lévő 5-ös horgászhelyre esett a választásunk ahol a vízmélység kicsit sekélyebb volt és a pályát több akadó, sziget, gödrök és minden olyan változatosság tarkította ami tartja a halat. Karácsony második napján csütörtökön kora hajnalban már indultam is Bontovára, társam csak másnap reggeltől tudott hozzám csatlakozni. Megérkezés után gyorsan elfoglaltam az általam jónak vélt és lefoglalt helyet, a felszerelés összerakása után vízre száltam és kiválasztottam az általam jónak vélt helyeket ahova szerelékeim kerülni fognak. A helyek kiválasztásában poróbáltam az akadósabb részeket meghorgászni hátha több kapás jön onnan mint a tiszta akadótól mentes területekről. Csalinak a Carp Friend Baits Red Army, Full Liver és Smoky Fish mixekből készítettem 18mm-es csalikat a túra előtt pár nappal.

1 botra: Red Army+ fél szem White pop up pasztázva és pva-ba töltött kevés pellet

Évzáró peca Bontován
2.botra: Smoky Fish + fél szem ananászos pop up pasztázva és az etetni szánt bojlik

3.botra: Full Liver + white pop up szintén pasztázva

A botok behúzása után egy órát sem kellett várni az első kapásra mely a Red Army-t kívánta meg, a tettes egy 2-es forma koi volt. Ezután a többi bot is megindult és kb óránként volt kapásom melyeket egyenlőre kisebb pontyok okozták. Az időjárás mondhatni nem volt valami kegyes hozzám így az első napon, a szél elég erősen fújt, ami megnehezítette a behordást és a délelött felétől kora délutánig szemerkélt az eső. Az első szebb pontyomat a Red Army hozta meg délután.

Az első szebbecske

A délután hamar eltelt, sötétedés előtt újrahúztam az összes botot és vacsora után lefeküdtem aludni. Sok alvásra még csak gondolni sem lehetett, mert a pontyok egész éjjel folyamatosan jöttek. Éjfél körül feltettem nagyobb dupla 18mm-es csalikat, melyeket még bepasztáztam így viszonylag kevesebb kapásom volt. Éjjel 2körül megfogtam az éjszaka egyetlen szebb halát egy szép tükrös személyében.

Az első éjszaka legnagyobb hala

Reggel világosodás után nem sokkal társam Gergő csörgött, hogy megérkezett kipakolás után nem sokkal már az ő botjai is a helyükön voltak. Behordás után nem sokkal neki is voltak kapásai de egyenlőre kisebb pontyok jöttek. Csalinak ő is Carp Friend Baits mixekből készített Red Army és Full Liver golyókat. Az első szebb hala neki is a Red Army-ra jött a napsütéses délután.

Red Army 18mm +fél szem ananászos pop up

C & R

Délután nekem is sikerült fognom egy szebb tövest a Full Liver golyóval. Ahogy kezdett sötétedni újrahúztuk éjszakára a botokat és nyugovóra tértünk. Ez az éjszaka kicsit nyugisabbra sikerült, kevesebb kapásunk volt de viszont azok szebb halak voltak. Először társam fogott egy csodaszép 5-ös koit majd én fogtam egy szép tükröst mely az első 10 feletti halunk volt ezen a túrán, súlya 11.40kg volt a mérlegen és redarmy-ra csábult el az alig méteres vízből egy bedőlt fa alól. Reggelig mindketten fogtunk még két szép tükröst, mindketten Full Liverrel. Éjszaka elég nagy köd volt és hajnalra a hőmérséklet is fagypont alá süllyedt ennek köszönhetően reggelre mindent dér borított be. Reggelre hamar felszállt a köd és gyönyörű napsütéses időben elkészítettük a halakról a képeket.

Délutáni töveske

Matrac és merítő megfagyva

Társam gyönyörű koija

Évzáró peca Bontován
Gyönyörű tükrös a fagyos reggelen

Karácsonyi ajándékon szó szerint a fa alól

Társam gyönyörű „spanyolos,, pontya

És az én tükrösöm

Egy dupla

A gyönyörű idő ellenére a halak nem voltak valami aktívak. Pár óra kapástalanság után elkezdtünk variálni, 1-1 botra CFB 15mm-es Pineapple ( ananászos) és white pop upp-ok kerültek fel, melyek mellé pár szem golyót és egy marék CFB pellet mixet szórtunk a nagyobb csalogató hatás elérése érdekében. A Red Army-s botomon ami a bedőlt fa alatt volt is variáltam egy kicsit, a bojlikat ledippeltem majd a saját mixükkel leszórtam és hagytam hogy az egész megszáratjon, ezáltam a víz alatt nagyobb csalogató hatást keltenek ki oldódás közben. Kis idő elteltével mindketten elkezdtük fogni a pontyokat, igaz csak a kisebb példányokat de legalább volt valami akciónk napközben is.

Évzáró peca Bontován
December végén ajándék az ilyen idő

Nappal pop upp-ra sok kapás jött, de ezek inkább kissebb pontyok voltak

Red Army pasztázva+ Red Army dip+ Red Army pordip

Évzáró peca Bontován
Darabolt Red Army-t és kevés pelletet...

...locsoljunk meg kevés Red Army dippel...

...majd szórjuk meg kevés Red Army mixel és jól rázzuk össze

Ha végeztünk így néz ki a panírozott Red Army

Majd az égészet töltsük pva hálóba és mehet is a vízbe!

Kapásra várva

A nappali időszak eltelt különösebb fogás nélkül, a kisebb pontyok voltak aktívak, éjszakára készülve a botok újra lettek húzva és egy gyors vacsi után nyugovóra tértünk. Ez az éjszaka elég pihenősre sikerült, társam fogott két 5-6 kiló körüli pontyot, a többi halunk kisebb ponty volt.

Évzáró peca Bontován
Társam aranysárga tövese mindenképp megérdemelt egy fotót

Reggel kipihenten keltünk és egy kávé után újrahúztuk nappalra a botokat, de sajnos nem sok kapásunk volt napközben és éjszaka sem. Az idő kicsit hidegebbre fordult és ennek köszönhetően a kapások száma is jelentősen lecsökkent, ami viszont érdekes volt hogy a halak kint tartózkodtak a sekélynek mondható 40-50cm-es vízen de kapást kicsikarni csak nagyon nehezen tudtunk. délután új helyet kerestem az egyik szerelékemnek, a tó végében található sziget mögött, egy bedőlt fa előtt találtam egy ígéretes részt ahol kicsit mélyebb volt a víz mit körülötte. Ide horgásztam zsinórvezető segítségével amit az egyik fa tövébe helyeztem el. Az éjszaka folyamán pár kisebb ponty mellett jött innen két db 6kg körüli tükrös és társam fogott egy csodaszép koi-t is.

Gergő gyönyörű fogása

Évzáró peca Bontován
Ezekhez a bedőlt fákhoz horgásztam, a jobb oldali bedőlt fához csak zsinórvezető segítségével tudtam horgászni, a zsinórt pedig a ház vonalában lévő egyes fán törtem meg

A koi fotózása és visszaengedése után újrahúztuk a botokat, de egész nap pár kisebb pontyon kívül nem fogtunk mást. Az utolsó éjszakára készülve annyit változtattam hogy az egyik botomon éjszaka is hagytam a lebegő csalit, egy 15mmes CFB Ananász pop up, Red Dream Dipbe és Por dippjébe mártva, etetni pár szem egész és felezett bojlit szórtam. Az éjszaka első kapása társamnak volt, este tíz óra körül volt egy kapása ami meg is fűzte de sikerült kiszabadítani a tuskóból a halat és 10perces fárasztás után már merítőben is volt. a parton a mérleg 10.80kg-ot mutatott. fotó után már úszhatott is tovább, a csali Full Liver golyó volt white pop upp-al kikönnyítve és pasztázva.

CFB Full Liver+ White pop up pasztázva

Guszti hala után nem sokkal nekem is kapásom volt a zsinórvezetős botról, egy szép lassú húzós kapás. A bot megemelése után csónakba szálltam és elindultam a hal felé, a fákhoz érve kiakasztottam a zsinórt a zsinórvezetőből majd megkezdtem a fárasztást. Halam egész jól védekezett, csak tíz perc után tudtam megmeríteni a gyönyörű tíz kilósra saccolt tövest. Nem tévedtem sokat, a mérleg 9.70kg-ot mutatott, ezen a boton Full Liverrel pecáztam. Fogás után visszahúztat a szereléket, etetni pár szem egész és felezett golyót szórtam. Alig volt bent a szerelékem egy órát, újra kapásom volt ugyanazon a boton, ugyanaz a lassú húzós kapás. Csónakba pattantam, kiakasztottam a zsinórt és elkezdtem fárasztani a halat. Az mellig érő vízben a fárasztás hatalmas élmény volt, többször visszahúzott a hal a fákhoz de 20 perc után már a merítőmben pihent a duci tükrös, a parton a mérleg 14.20kg-os mutatott. A szerelék visszahúzása után a hálózsákom mélyére bújtam mivel elég hideg volt kint a levegő. Éjfél után nem sokkal kapásom volt a pop up-ra, mire a bothoz értem a swinger már teljesen be volt ejtve, a csónakba szálltam és elindultam a hal felé, amikor odaértem megkezdtem a fárasztást. Bő 10 percbe telt mire meg tudtam meríteni a harcos tükröst a mérleg mutatója kicsivel tíz kiló felett állt meg, ezt a halat is zsákba tettem reggelig. Több kapásunk nem volt már éjszaka, reggel felkeltünk és elkezdtünk pakolászni.

Full Liver 9.70kg

A túra hala 14.20kg Full Liver + white pop up

CFB Ananász pop up 15mm, Red Dream dipben és pordipben 10.15kg

A túrán használt összes csali jól adta a halat. A szerelék amit használtunk a lehető legegyszerűbb volt. Runing rig, 45lb-s lead core, 15-20cm-es előkék, 6-os Gardner Mugga és Longshank Nailler volt legtöbbször és 120-151g-os ólmok. A túra alatt kaptunk az időjárástól mindenfélét, esőt, szelet, jeges reggeleket, hideg ködöt és ragyogó napsütést is, és ha a naptárt nézzük és a 4-5fokos vízhőmérsékletet akkor szerintem ezalatt az 5 itt töltött nap alatt a Carp Friend Baits csalik ismét megmutatták fogósságukat. Az év utolsó napjai nekem nagyon jól teltek, 31-én reggel pedig két szép türköst engedhettem el az év utolsó reggelén. Kívánok mindenkinek hasonló túrákat és sok szép fogást a 2014es évben is! B.U.É.K !!!

Karaszi Zsolt ( Bojlis Zsolti)