Fagyos horgászat Merenyén

Ahogy eljött az új év azonnal terveztem a horgászatot mikor is indulhatok az első horgászatra.

Január 24-25-26 ra terveztünk barátaimmal egy szezon nyitó horgászatot a merenyei víztározóra.

24-én reggel értünk le ekkor teljes szélcsend volt , de gyengén szállingózott a hó.

Gyorsan a csónakot összeraktuk

Fagyos horgászat Merenyén

majd a felszerelés és a csalizás következett.

Mire az első botokkal készültünk a behúzásra a szél megerősödött és a havazás is intenzívé vált.

Mire az első három bot a helyére került már viharos volt a szél és hóvihar megérkezett. Nem tudtunk vízre menni egész nap tétlenül vártunk csak vártunk , hogy megcsendesedjen és vízre tudjunk szállni a csónakkal.

Reggelre 30cm friss hó esett le.

Fagyos horgászat Merenyén

Az éjszakát a 6 bot csendesen a parton töltötte csalizva várta mikor kerülhetnek a vízbe.

Reggel azonnal telefonáltunk és az időjárás előrejelzést ellenőriztük. Csak rossz illetve rosszabbnál rosszabb híreket kaptunk. Extrém hideget jósoltak a következő órákra és kiadták a vörös riasztást. Sajnos nem volt mást tenni összepakoltunk és haza mentünk amíg az időjárás engedte ezt. Visszagondolva jól döntöttünk mivel 26-ra visszafagyott a tó teljesen.

Így igazán „felejthetetlen" első horgászaton voltunk túl és azonnal szerveztük mikor is mehetünk újra.

Így február 17 én újra a vízparton találtuk magunkat.

Fagyos horgászat Merenyén

Kicsit már kellemesebb időjárás volt mint januárban így reméltük végre halat is foghatunk.
A tó közepét horgásztuk 2,5-2,8m mély vízet. Etetni nagyon kevés pelletet , kendermagot és 20 szem bojlit használtunk vegyesen Red Army , Smoky Fish és Red Dream bojlikból.

Vegyesen csaliztunk a 3 bojlival.

Összesen 3 kapásunk volt és 3 halat megfogtuk. 6,5kg és 7kg os egészséges tükrösöket fogtunk az első 24 órában Red Army és Smoky Fish bojlikkal.

Fagyos horgászat Merenyén

Felszerelésünk mondhatni egyszerű volt running ring ólomrendszerből állt.

Majd másnap éjjel Peti barátomnak szép kapást jelzett a kapásjelzője a Red Dream bojlival csalizott botján. 10 perces fárasztás végén megmerítettük az idei év első szép halát.

Azonnal láttuk ,hogy Peti megfogta az idei első 10kg feletti halát

Fagyos horgászat Merenyén

egy szép 13,5kg os tükrös személyében.

Gyors fotózás után engedtük is vissza azonnal

A csali CFB RED DREAM bojli volt 2db 20mm méretben.

Ezzel a szép tükrössel zártuk a horgászatot és már fejben tervezzük a következő horgászatot.