Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

Túrámat a Pest megyében lévő 137Ha kristálytiszta vizű bányatóra terveztem pontosan egy hétre. Hárman kezdtünk volna meg a horgászatot, de Balázs Jenci betegsége miatt, szombat helyett csak hétfőn tudott csatlakozni hozzánk így csak Jenci gyerekkori barátjával, Attilával kezdtünk neki a horgászatnak.

Gyors kipakolás után a csónakot kezdtük felszerelni, hogy elkezdjük a helykeresést. Több órát vett igénybe mire mind a hét bolya a helyére került és elkezdtük a botok elhelyezését. Elsőként nekem a legtávolabbi botomra esett a választás, a bolyához érkezést követően etetés következett ami főzött kukorica, pellet és félbevágott 20mm C.F.B. Monsterfish volt. Leengedtem a szerelékemet a kiszemelt törés oldalára és irány a part.

Most jött még csak a fekete leves, kiértünk a partra és a csónakmotor elromlott. Hosszas vizsgálódás és tanakodás után úgy döntöttünk, hogy a partközelbe elhelyezünk még egy botot Attilának és a többi holnapra marad, míg megérkezik a másik motor.

Így is tettünk, utána befejeztük a bázis felépítését és egy jót vacsoráztunk.

Mivel eléggé elfáradtunk mindenki bevonult aludni a sátrába, nekem egyfolytában az járt az eszembe, hogy nem lesz egyszerű beevezni 500 métert a halért, ha kapásunk lesz. :( Álomba merültem, reggel 6.26-kor a kapásjelzőm komótos húzást jelzett, azt hittem, hogy álmodok, de nem ettől jobb ébresztő nem is lehetne. Gyors szedelőzködés és indulás a halért, köd volt a tó egy részén eléggé nehéz volt a tájékozódás.
Szépen lassan megérkeztünk a hal közelébe, eléggé ki volt már fáradva a fárasztás kb. 10 perc volt, csodálkoztam is, hogy ilyen gyorsan megadta magát a pikkelyes barátom! :)
Első ránézésre csak saccolni mertem: "10+ az biztos", de Attila rávágta, hogy szerinte 15-16kg!

Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

Kieveztünk nagy nehezen a partra és ott ért minket a meglepetés, a hal súlya a mérlegelő levonásával kereken 20kg volt, a mérlegelesést és a fotózást követően fertőtlenítettük és visszaengedtük.

A csali egy szem 24mm-es C.F.B. Monsterfish volt. Nagyon örültem a halnak, mert ebből a nem egyszerű vízből sikerült kifognom egy olyan halat amit még senki nem fogott meg, később kiderült.
Később Jenci is megérkezett, hozott egy másik motort és folytattuk a behúzásokat, közben megint kapásom volt a távolabb lévő botomon csónakba szállítunk és indultunk a hal irányába.
Pillanatok alatt a hal felé értünk és meg kezdődött a huzavona, ez a hal már jobb erőben volt mint az előző 15-20 perc fárasztást követően sikerült a szákba terelni az erős pontyot.. A hal két szem 20mm-es C.F.B. Deep Sea World csalit vett fel.

Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

Gyors újra csalizás a szerelék vissza a helyére és irány a part, mérlegelés következett a hal súlya 13,4 kg. volt, fotózás és a fertőtlenítést követően ez a gyönyörű egészséges tükrös visszanyerte szabadságát.

Az elkövetkező időben volt még öt kapásom ebből három hal sajnos nem lett meg.

A halvesztést egy gyönyörű 11 kg-os töves követte.

Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

Nem sokkal később újabb kapásom érkezett mely egy, 15,40kg-os öreg tükrös volt.

Az öreg tükröst egy kisebb pikkelyes társa követte.

Gyönyörű erős töves hatalmas farok úszóval hihetetlen erősen tudott védekezni a maga 13,2kg-os suúyával.

Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

A további három napban megérkezett a front és az Északi szél viharossá (120km) fokozódott, ezzel megnehezítve a horgászatunkat.

Sajnos behúzni nem tudtunk a nagy hullámoktól és a nagy széltől, sajnos kénytelenek voltunk a sátrakban meghúzni magunkat. Harmadik nap délelőtt csendesült a szél és a hullámzás, ezért kiszedtük a bent lévő botokat.
Az időjárás is ellenünk volt az utóbbi pár napban és az elkövetkezendőt napban se jósoltak jobb időt.
Ezért közös megbeszélés alapján úgy döntöttünk, hogy befejezzük a horgászatot.

Tavaszi Horgászat egy Bányatavon

Szomorúan kezdtünk neki a pakolászásnak, mert nem volt tovább értelme a horgászatnak, sajnálatos módon Balázs Jenci horgásztársam csak egy db 7kg körüli pontyot sikerült becsapnia a késői érkezés és az időjárás viszontagságai miatt. :(

Megbeszéltük, hogy vissza térünk erre a nagy vízre és megpróbálunk pár szép halat a szákba terelni! :)
Összegzésül a hat nap alatt ezen a vízen a Monster Fish és a Deep Sea Word bizonyult a legfogósabb csalinak!

U.i.: Köszönet Horváth Csabának a precízen összeállított csalikért!!! :)