Bányatavi szezon kezdet

Sikeres tavalyi év után várva vártam a 2014 es szezon kezdetet. Tél folyamán fejben már elkezdődött a tervezés az idei évre.Csabival megbeszéltük az idei csalikat melyeket fogunk használni a bányatavon idén.

Tavalyi év igazán sikeres volt sok sok gyönyörű halat tudtunk 1-1 fótó erejéig megtartani.

Köszönhetően a Red Army , Green Beast és Black Jack bojliknak melyek tavasztól őszig jól szerepeltek nálunk.

De a tavalyi élményekről tapasztalatokról majd bővebben máskor mesélek.
2014 es évet a Red Dream bojlival kezdtük.

Bányatavi szezon kezdet

Csabitól megkaptuk az alapmixet melyet saját Liquidjével elkészítettünk.

Visszatérve az idei csalikra második delikvens az igazán halas egyedi füstölt lazac és makréla páros a Smoky Fish lett.Majd következett a már bevált ízek Red Army és Green Beast páros elkészítése.

Green Beast

Első horgászatot párommal Kiss Évával terveztem.Április első hetében járunk nem sok jóval kecsegtet ez az időpont még mivel a mély vizek nagyon hidegek ezért mindenképpen szélvizeket ,gyorsan melegedő részeken kerestük a pontyokat több kevesebb sikerrel.

Bányatavi szezon kezdet

Párom évi fogta az első "szebb" halat CFB RED DREAM+Pineapple popup csalival.Évi a csalik Red Dream dipbe áztatta 10percig majd így kínálta fel melyet egy gyönyörű töves értékelt április első hetében.

Gyönyörű egészséges töves.

Április eleje pár óras 1 napos horgászatokkal telt de a naptárra tekintve alig vártam már az április utolsó hetét és a májust mivel szabadságot vettem ki a tényleges szezonkezdetre.
Első pár napra Boti Józsi barátommal és párommal Kiss Évá-val közösen terveztük a horgászatot.Ember tervez Isten végez.

Az időjárás nem kedvezett az első pár napban a halfogásnak így a halaknak sem jött meg a kapókedve.
Az eredmény eddig elszomorító volt. 4 nap 0 kapás , nulla hal. Kitartóan vártuk a következő pár napot hátha valami kedvező változás lesz a számunkra.

Az időjárás javulni kezdett és a halakat is el kezdtük fogni. Első napokban teljesen vegyes volt a kép.Nagyon sok apró 2-4-5kg os forma pontyot fogtunk teljesen mindegy volt mivel csaliztunk csak ezek az "apró" halak voltak a meghorgászott területen.
Majd eljött a május másodika és újra barátnőm mentett meg minket.

Délután 4 óra körül járt az idő amikor erőteljes kapása volt Évinek a Red Army-val csalizott botján. Gyorsan felvette a botot majd csónakba pattantunk ketten és a hal felé vettük az irányt. Évi kezében a bot szépen meghajolva mutatta szép erős hallal van dolgunk.Az orsó csak adagolta a zsínort az erős látogatónknak. Évi egyszer csak felkiáltott tükrös tükrös nagyon szép. Az ember meglátja itt a halat pár méterről már a krisztálytiszta vízben mely hatalmas élmény. 10 perc múlva már a parton voltunk és Évi tükröse a matracon pihent

Tökéletesen akadt a horog. Csali Red Army+Red Army PopUp volt

13,2kg RED ARMY+RED ARMY POP UP

Ez a szép fogás már mutatta reményt adott , jönnek a darabosabb öreg halak.
Barátnőm felcsalizott majd elhelyeztük a szerelékét pár szem bojlival etettünk rá.
Tíz perce voltunk a parton amikor az én jelzőm kezdett égtelen sírásba.
Ahogy felvettem a botot a hal csak ment mint a gőzmozdony a daiwa orsómról csak pörgött le a zsínor.15 perces csónakos fárasztás végén megpillantottam a gyönyörűen aranyló pikkelyzetű tövest.

16.5 kg és CFB Smoky Fish és Red Army pop

Elég jó bemutatkozó volt ez a Smoky Fish bojli részéről.
Nagyon boldog voltam , hogy két ilyen gyönyörű halat sikerült fognunk.
Ezen a napon érkezett még pár apróbb ponty.

Másnap reggel volt egy kis eső és csak apróbb pontyok jelentkeztek folyamatosan.Kissé aggódtam már a sok sok apró hal miatt mivel ezek mindent felpórszívoznak semmit sem hagyva a nagyobb társaiknak.

Ebéd után elkezdtem újra csalizni a botokat. Kettő bottal végeztünk mikor a Red Dream el csalizott horgommal meglódult valaki.

Jó erőben lévő látogatom tíz perc múlva matracon pihent. Nagyon érdekes pontyot sikerült megfognom.Mondhatnám szinte papagály csőre volt a halnak. Láttam már hasonló szájú halakat fényképeken de azoknak a sok sok horog ütötte seb miatt alakult ki miután a szájuk két széle teljesen szétszakadtak és csak szinte az alsó és felső ajak maradt ép. De ez a ponty teljesen egészséges volt , horog ütötte seb semmi nem volt a szájában mondhatni ezzel a születési hibával is szépen fejlődött és súlya 10kg fölött volt már.

CFB RED DREAM

Fényképezés és fertőtlenítés után úszhatott tovább

Legnagyobb tavaszi pontyom is megérkezett amit nem is én fogtam. A furcsa fogás akkor került lencse végre mikor a szlovén szomszédaim megérkeztek horgászni.Jó szomszédhoz illően meglátogattam őket beszélgettünk.Kérdeztek mi újság van érdeklődtek a halak megindultak e már.Miközben én felmentem megmutatni a szomszédomnak milyen csalikat használok a stégen maradt szomszédom fia. Kapás érkezett és a szlovén srác nem ilyedt meg azonnal felvette a botot és szépen lassan fárasztotta a halat partról. 250m távolságról érkezett a kapás és a szememnek is alig akartam hinni mikor megmerítettük a halat.Azt hittük végig talán 5kg körüli lesz mivel szinte magától kijött.

Bányatavi szezon kezdet
Kereken 17kg os gyönyörű töves volt mely Green Beast+Green Beast PopUp ra érkezett.

Gyorsan készítettünk egy képet az igazán szerencsés szomszédommal majd a töves úszhatott tovább.
A pár napban volt kis vendégünk is Barni aki megfogta a segítségemmel első pontyát.

Bányatavi szezon kezdet

Szeretném kihangsúlyozni, hogy kellő figyelmet fordítsunk a gyerekekre , hogy tanítsuk meg őket a sporthorgászat szeretetére és vigyázzunk együtt a természetre. Így nekik már természetes lesz az egy nap , hogy gondoljunk a jövőre és ne pusztítsuk el magunk és unokáink jövőjét.

Folyamatosan érkeztek a halak a különböző helyekről.
Kedvenc bojlimmal csalizott szerelékre érkezett az újabb szét tükrös.

CFB GREEN BEAST+GREEN BEAST POP UP

Az egyszerű szerelékkel tökéletes akadás érhető el

A jövő 20+ os tükröse

Tövesek és tükrösök folyamatosan érkeztek a nappali órákban.
. Ismét kedvenc csalim a Green Beast volt a nyerő 1db Green Beast popup bojlival felkínálva.

Bányatavi szezon kezdet
Gyönyörű egészséges száj és biztos akadás mely a halnak is a legkevesebb sérülést okozza.

Volt , hogy két boton egyszerre volt kapás és Évivel egyszerre fárasztottunk.

Egészséges gyönyörű halakat fogtunk

Bányatavi szezon kezdet

A jövő záloga élve élni hagyni.

Májusi változékony időben egyértelműen a Green Beast bojli volt a halak kedvence

Összeségében nagyon jól sikerült a majus első két hete.Csalikban egyértelműen a nagy kedvenc Green Beast tarolt de a Red Army , Smoky Fish es Red Dream bojlik is jól teljesítettek hoztak szép halakat és jól bírták az apró halak és rákok támadásait is a mély vízben.
Általában hóember szereléket használok 1 fekvő és egy popup bojlival.

Bányatavi szezon kezdet

Hamarosan újra horgászni indulunk a már melegebb vízeken a Black Jack és a Hot Chocolate bojlival fogok horgászni a már bevált ízek mellett.

Remélem hamarosan tudok jelentkezni pár szép fogással. Addig is jó horgászatot kellemes perceket élményeket kívánok minden Sporthorgász társamnak.