Behemót látogatása

Bármikor belefuthatunk abba a problémába hogy azt hisszük hogy már ismerjük az általunk látogatott vizet mint a tenyerünket, és egyszer csak a tó szelleme nem adja kincseit. Telnek a percek és az órák és egyre jobban érezzük a késztetést hogy most kell változtatni, nagyobb csali, kisebb csali, ezek nem működtek eddig és bízok abban ami a horgon van!

Mikor elszánjuk magunkat hogy tényleg változtassunk jó irányban akkor egyszerűen felrobban előttünk a víz mert az etetésen tartózkodó halak elkezdik habzsolni a csalinkat és így találkoztam Behemóttal!

Hosszú háromnapos munka után kora este értem haza egy kicsivel, a cuccok nagyobbik része már lent volt az autómban várva az indulást. Mondanom sem kell hogy hulla fáradt voltam és előttem volt még egy egész éjszakás vezetés több száz kilométerrel. Mindent lapjára hajtogatva tudtam csak begyömöszölni szeretett autómba és a sötétség leple alatt indultam el. Mire közeledtem az úti célomhoz a környező hegyek megfogták a közelgő hidegfront felhőit és záporeső lassította a haladásomat. Pirkadatkor érkeztem a kiszemelt tó partjára és a felkelő nap sugarai nyalogatták felszakadozott esőfelhők alját.

Bámulatos bíborszín.

Gyors táborállítás a szitáló esőben és a csalik már repültek is befelé a kiszemelt helyre 130 méter messze. Az etetést óriás katapulttal oldottam meg és elkezdtem a gombócok gyártását a parton.

Gombóckészítés alapjai.
Kilövésre készen.
Egy etetésre szánt mennyiség.

Délelőtt le kellett feküdnöm rövidebb időre mert a fáradtság lett úrrá rajtam. Két óra alvás után folytattam az etetést bízva abban hogy estére már látogatóm is lesz. Dél környékén az első jelentkező egy két kg-os kölyökponty jelezte hogy az ő csapata már odaért az általam beszórt bojlira. Etetni a 2014es újdonságaként megjelent Natur Balatont és Squid Livert vittem magammal  ami a Full Liver egy továbbfejlesztett változata. A Natur Balaton mixet saját magam készítettem el és egy kicsit felturbóztam magamnak mert a helyi halak szerették legutóbb is a májas ízeket így 50gramm májport és 3ml squid & octopus aromát raktam hozzá kilónként. 22kilogram bojlit szántam a 3 napra, első hallomásra megremeg mindenki de a sok kicsi éhes szájat is etetni kell a vízben hogy maradjon a darabosabbaknak is némi harapnivaló. Csalinak a legutóbb bevállt 14mm Squid livert dippelve és Amino liver pasztával bevonva volt.

Behemót látogatása
Két méretű Squid - Liver dippelve.
Csalizás menete.
Dobásra kész!

Délután eseménytelenül telt ezért volt idő a körülöttünk levő természettel is foglalkozni!

Él a természet.
Kikeltek , kis tollas látogatóink.
Hattyúcsalád mindent elfogyasztott amit adtunk nekik.

Délután még folyamatosan lőttem befelé a gombócokat apró pihenőket közbeiktatva... fárasztó sport ez a horgászat! Este hat óra tájékán már az esti adagot gombócoztam mikor a jobbos botomon folyamatos húzós kapás jelentkezett. Darás kézzel szaladtam bevágni és éreztem hogy megvan. Kértem Mónit hozzon valami törölközőt mert nem akarom a felszerelésemet összekoszolni. Kéztörlés után folytatódott a fárasztás. Lassú komótos oldalazás volt a védekezés, néha pár méter zsinórt lopott a dobomról a tettes de utána centiről centire jött közelebb! Móni elsőre megmerítette a halat ( szokás szerint ) És ujjongással jelezte hogy nem mindennapi halat szákolt meg. A Digitális mérleg 22.10kg-ot mutatott, el sem hittem hogy alig pár óra horgászat után már egy ekkora halat tarthatok a kezemben!

22.10kg
Gyönyörű púpos hal.
Vízben segítettem neki magához térni!

Gyors fotózás után már a vízben is volt tükrösöm és úszott tovább mintha mi sem történt volna. Számomra a Full Liver bojli az év siker csalija az új változattal  a  Squid Liverrel kiegészülve  ! Este megtörtént a következő etetés és a csalik frissítése.

Az este leple alatt.

A szél feltámadt és szemerkélve szitált az eső. Este 9 óra felé már az ágyamban pihentettem fáradt csontjaimat mikor valami iszonyatos erővel agresszívan húzza a csalit. Kiszaladok bevágok és luftot ütök,semmi meg sem karcolta! Nem szokott ilyen lenni, de sebaj gyors csalizás után már vissza is dobtam botomat és az ólom becsapódás irányából ítélve jó helyre sikerült dobnom. Fél órája sem voltam a hálózsákomban mikor egy pittyenés után folyamatos húzásba ment át a kapás. Kirontok a sátorból és már fel is vettem a hallal a kontaktot. Lassan érzem hogy elindul balra és nem rázza a fejét mint az apró halak. Hagyta magát szó szerint partközelbe vontatni és már a matracomon is volt. A mérleg 18kgot mutatott nagy hasú halam alatt.

Kerek 18kg.
Szép egészséges.

És most jött az amire álmomban sem gondoltam volna ilyen kezdés után. Elkezdett valóban szakadni az eső és reggelig el sem állt. Napközben csak a viharos szél maradt kapás nem volt még egy 2 kg-os hal sem. Az etetést folytattam továbbra is de eredménytelenül. Este csak egy sün látogatott meg minket.

Szelíd süni ami hagyta magát simogatni.

Éjszaka totális csend volt, úgy éreztem mintha be sem lettek volna dobva a botjaim. A reggeli kávé mellett cikáztak a fejemben a gondolatok. Nem szívesen változtatok azokon a dolgokon amik beváltak. Két napja még ette a hal a tutit most meg nem, rakjak mást vajon esetleg növeljem a csali méretét vagy csak a pasztát hagyjam el.... Zűrzavar és káosz főleg azért mert nemsokára indulhatok haza és még érzem hogy a tó akár tartogathat meglepetéseket! Az etetés folytatása mellett döntöttem és a horogpasztát teljesen elhagytam csalijaimról. Csak a dippelt 18mm-es squid liver került a horogra.

Behemót látogatása
Próbálkozunk 18mm-es Squid liver.

Délután egy órakor ismerős és a várva várt muzsikálásba kezdett a kapásjelzőm pííííííí, a felhők eltűntek és kisütött a nap. Bevágás után erős oldalazásba kezdett halam és sajnos a szomszéd srácokhoz át kellett sétálnom mert a damiljaik között átúszott a hal. Készségesen segítettek Móni pedig a szakadt parton próbálta megközelíteni a hal felbukkanási pontját a part közelben. Miután kifordult a töklevelesből ezután már zöld utat kapott a merítés ami sikerült is elsőre. Nehéz testes halat vittünk ketten a partra és kíváncsian vártuk a mérlegelést. 20.60Kg másfél napi csend után, újra öröm az arcunkon és tudtuk hogy megtörtük a jeget!

20.60Kg
Másik oldala.
Természetesen vízbe mentem vele!

Közös fürdőzés és elköszönés után folytatódott a kapássorozat. Még nem láttam a halamat de a part előtt lefordult sajnos. Csalizás a dippelt Squid Liver bojlibol aminek kicsit citrusos és fűszeres egyedi illata van. Még meg sem száradtam de újból szaladnom kellett a bothoz. Kis harcias pontynak az erejét hamar felőrölte felszerelésem és már a fényképező kattogását hallgatta, 11.70Kg-ot nyomott

11.70Kg-os nyúlánk tükrös.

Szépen beállt a hal gondoltam, és már repült is vissza a végszerelék a jól működő területre. Kicsit ráfeszítettem a zsinórra megvártam míg beáll, a swingert ráraktam a damilra, pontosan emlékszem hogy hármat sikerült!!!! ellépnem a botomtól és már elhúzta! Nem értettem hirtelen a dolgot , gondoltam valami kölyökponty a tettes és rárabolt a csalimra. Visszalépek botomhoz és bevágás után megáll a bot a kezemben és már nyitnom is kellett a féket. Éreztem hogy itt bizony nem én diktálok hanem a hal irányítja a fárasztást és a 0.25ös damilommal nem sokat tudtam tenni csak hagyni had ússzon amerre szeretne és lépésről lépésre damilt próbáltam nyerni. Már bőven átmentem a szomszéd srácokon és már ők is mellettem szurkoltak hogy végre felbukkanjon a halunk és sikerüljön megszákolni. Móni bement a vízben ameddig tudott és én meg lassan hátráltam a bottal a kezemben hogy lassan beletereljem a szákba a pontyot és megvan! Tapsvihar várta Mónit a parton a professzionális szákolásért. Lenéztem a halra és vastag háta és nagy hasa volt. Tudtam jól hogy idén még nem volt a matracomon ekkora hal izgatottan vártam a mérlegelést: 24.50Kg!

24.50Kg
Behemót látogatása
Teljesen egyedi gyönyörű forma!
Alig tudtam betelni vele.
Eddigi legnagyobb hasú pontyom!
Perfect carp
Matracon pihenős.
Boldogság határtalan!
Behemót
Búcsú pillanatai.
Integet, C&R!

Pár percig a sokk hatása alatt voltam és csak néztük az elkészített képeket amik örök emlékként fognak élni bennünk. Lassan összeszedtem magam és visszadobtam a parton levő botomat. Délután még egy kölyökponty tette látogatását nálam.

kis kerek 10kg-os töves.

Több esemény nem volt a nap hátralevő részében és koccintottunk a szomszédokkal Behemót egészségére. A szokásos esti etetést elvégeztem ki tudja hogy mit hoz még az éjszaka. A lemenő nap megkoronázta a napunkat gyönyörű fényjátékával és percről percre eltűnt a horizonton.

A fény játéka!

Lassan nyugovóra tértünk és éjfél felé még egy éhes pontyot sikerült kapásra bírnunk.

16.90Kg

Reggel kicsit szomorúan arra keltünk hogy sajnos indulhatunk haza, de az elmúlt három nap megleckéztetett minket és adott hideget – meleget. Számomra még mindig nagy csodálkozást kelt hogy a halaknak mennyire fontosak az apró részletek. Egy 14mm-es csalit amit 18mm-re pasztázunk fel amitől egy pillanat alatt elfordulnak és a 4mmel nagyobb bojlit vették fel amin nem volt paszta. Ilyenkor jön a kérdés ha maradok az első csali mellett akkor is felvették volna a csalimat mert csak simán másfél napig nem voltak az etetésen a halak? Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie de ne feledjük a siker kulcsa a részletekben rejlik és minden apró dolog fontos lehet!