Horgászok küldték:Valóra vált álom

Eddig kis tavakon horgásztam, amik már-már kicsit monoton érzéseket keltettek bennem, ezért elhatároztam, hogy, próbára teszem magam és képességeimet egy nagyobb víztározón. Egyszer már voltam itt 24 órát, azonban csak azt sikerült megtapasztalnom, hogy sok a kicsi hal és nagy az iszap. De ami ebben a 72 órába bekövetkezett az számomra bámulatos volt...

Valóra vált álom

A horgászat helyszínéül a közel 70 hektáros Széki tavat választottam. A tó egy kis patak felduzzasztásából keletkezett. A vízmélység elég mély, átlagosan 5 m, persze vannak mélyebb 7m részei is és sekély pár méteres részei is. A horgászat időpontját június 14.-ére tűztem ki,mely öcsém Benedek kísért el. Az időjárás elég kecsegtető volt gyenge hidegfrontot jósoltak, aminek nagyon örültem a nagy iszap miatt.

Elérkezett az indulás napja, mindent betuszkoltam a kocsiba, még a tetőbokszot is megtöltöttem mindenféle finomsággal aztán irány a tó. 11 óra magasságában érkeztünk meg, és mint előző alkalommal a lábam kicsit megremegett a nagy tó láttán. Elfoglaltam a helyet ,bérelt csónakommal vízre szálltam és az előttem elterülő szektor közepére 6,5m vízre letettem a dőlő bójám, a radar semmit nem mutatott, csupa monoton aljzat ezért gondoltam ott pont jó lesz, hát nem lett. Ezt a bóját CFB Red Army 20mm bojlival , Pellet mixel és Halibut pellettel etettem meg, némi magmixet is tettem mellé. A másik botommal kereső horgászatot folytattam 3 óránként új hellyel és váltogatva a 24mm Monster Fish és a Red Army bojlik között. Az első 12 óra kapás nélkül telt el, ami eléggé felbosszantott (sokan azt gondolják, h türelmetlen vagyok, ami nem így van) majd eszembe jutott egy olyan dolog, ami elég viccesnek hangzik mégis az egész horgászatot megmentette. Az interneten olvastam, hogy bent a szektor bóják környékén elég nagy a halmozgás, főleg ha valaki a szektor bóját eteti, sok esetben ki is borult. Kicsit még ott is elmosolyodtam ezen majd dél körül csónakba szálltam két vödörrel az egyikben Red Army bojlival Pellet mixel és 22mm Halibut pellettel, a másikban ugyan ezek lapultak csak Red Army helyett Monster fish bojlikkal és elindultam a két szektor bója felé. Mindkettőt megetettem majd a szerelékeimet 1 szem 22mm halibut pelettel elhelyeztem az etetések szélénél.

A végszerelék
Valóra vált álom
A két szélső volt a célpont

Alig telt el 1 óra már sípolt is a kapásjelzőm. Meglepődtem, a tettes egy 2,5 kg körüli tükörponty volt. Majd a második, sőt a harmadik is, ennek tetőpontja a délután 6 órakor érkező 4,5kg amur volt.

Az első kíváncsiskodó

Örültem nekik, de nem miattuk jöttem ide. Feltettem tehát a dupla 22mm halibut pelletet újrahoztam a szereléket azonban az etetésnél már csak a halibut pellet és a 24mm bojli szerepelt. Meg is lett az eredménye hajnali 3 kor majd felrobbant a kapásjelzőm, odafutottam, ráemeltem, egyből éreztem, na, ő az, akiért jöttem. Eddigi rekordom egy 12,4kg tükörponty volt. Na, ő rátett egy lapáttal, egy gyönyörű szép 15,12kg tőpontyot szákolhattunk meg testvéremmel. Hatalmas öröm volt, fertőtlenítettem majd útnak indítottam, hogy szóljon a nagy testvéreinek.

Valóra vált álom
Sebes farka ellenére erősen küzdött
Legszebb pillanatok egyike

Újrahúztam a szereléket és visszafeküdtem aludni, ami meghiúsult, mert egy 2kg amur fél 6 kor öngyilkos rohamba kezdett a dupla 22mm halibut pelettel. Persze ez nem jött össze neki és valószínű most is a horgászokat tréfálgatja. Ismét újrahoztam a botomat, azonban már nem feküdtem vissza, hanem a tájban gyönyörködtem, csodálatos volt!

Valóra vált álom
Még a lélegzetem is elállt

Reggel 8 óra tájékán még tiszteletét tette egy 12,73kg –ós nyurga ponty, aminek szintén nagyon örültem, a Nap hátralévő része kapás nélkül telt el.

Hibátlan,erős és gyönyörű, ez a három szó jellemezte

Este 6 órakor frissítettem a csalikat etettem picit és rákellett döbbennem, hogy az éjszaka nem sok nyugtom lesz. Folyamatosan fogtam a halakat 5 és 8 kg között.

Egy szép 6,18kg-os amur

Azonban éjfélkor, egyik pillanatról a másikra csend lett, na, most jött el az én időm, irány aludni, ami sikerült is hajnali 3-ig, amikor szintén egy kis partizán amur a maga 3,2kg-jával elhúzta az egyik szerelékem. Úgy ki voltunk merülve, hogy öcsém másnap nem emlékezett rá hogy hajnalban szákolt volna. Sajnos én is nagyon fáradt voltam így ezt a botomat vissza se húztam.

Visszacammogtam a sátorba és aludtam... volna mivel 4 órakor a másik botomat is elhúzta egy szintén 3kg körüli tükörponty, visszaengedtem a halat letettem a botom a földre és bemásztam a hálózsákomba. Reggel fél 6 kor, mint egy kipihent ember ugrottam ki a hálózsákból majd mérgelődni kezdtem, hogy hogy lehetek ilyen hülye, hogy utolsó nap reggelén nincsenek bent a botok. Ezért csónakba szálltam és a szokásos módón megetettem a bójákat, viszont kevesebb etetőanyaggal és az etetéstől jóval távolabb tettem le a végszerelékeket. Alig telt el 1 óra a bal oldali botom (ami a túra eddigi két legnagyobb halát adta) lassan komótosan kapást jelzett.

Ráemeltem majd rettentően meglepődtem, ilyen erőt még sohasem éreztem. Hősies küzdelemben azonban sikerült megnyernem a csatát az öreg mohás hátú tükörponttyal, ami dupla 22mm CFB halibut pelletre érkezett. A mérlegelésnél örömtáncot jártam, amikor a mérleg 23,94kg-nál ált meg. Életem legnagyobb halát sikerült megfognom ebben a 72 órában, és bízom benne hogy ez csak a kezdet volt.

Egy igazi 20+-os

Remélem, még találkozunk, addig is élj boldogan

Itt szeretnék köszönetet mondani kisöcsémnek, Benedeknek, aki elkísért a túrára és mindenben a segítségemre volt és Horváth Csabának a csalikért! Minden kedves horgásztársamnak hasonló szép halakat, élményeket kívánok.