Naplózott napok

Ezúttal rendhagyó módon, nem egy szokásos beszámolón keresztül szeretném megosztani vízparton töltött élményeimet az olvasókkal, hanem cenzúrátlanul mindent úgy olvashatnak, ahogy a pillanatnyi hatás alatt leírtam és átéltem...

Társammal, Szalai Gergővel egy egyhetes horgászatra készültünk egy nagyvárosunkhoz közeli bányatavon. A helyszín nem volt ismeretlen számunkra, évek óta rendszeresen látogatjuk e víz partját ahol rengeteg gyönyörű hallal hozott össze minket már a horgász szerencse, de amennyi öröm ért már minket itt annyit csalódás is és nem egyszer előfordult, hogy több nap vagy akár egy hét után is logó orral távoztunk innen, de sosem adtuk fel aminek később meg is lett az eredménye. A túrát megelőzően 3 héttel el tudtam menni egy tövid időre ide és sikerült is egy kapást kicsikarni az akkor még teszt alatt álló Natur Balaton bojlival melynek eredménye öreg barátunk egy gyönyörű tükrös lett. De lássuk is mi történt ebben az egy hétben ezen a rejtélyes tavon...

2014.06.18
Már alig vártam a szerdát hogy végre indulhassak horgászni, a kocsiba pakolás előtt még megfőztük a magokat ( tigrismogyoró, bükköny, búza, kukorica, galambtáp) melyek mennyisége az egy hétre kettőnknek a 4 botra 30kg volt. A bojlikat a túra előtt egy héttel készítettem el melyek Red Dream, Sunshine és a már bizonyított Natúr Balaton bojli volt. Azért választottuk inkább az édesebb, szénhidrátosabb golyókat, mert a tavat kapitális növényevők is lakják és nem titkolt szándékunk volt ezekből is elcsípni párat a hét folyamán. A partra érkezés után most is elcsodálkoztam a szinte érintetlen vad természeten és alig vártam, hogy megkezdjük a pecát. Ahogy az általunk kiválasztott helyre értünk egyből láttunk is halakat melyek a hínár felett napoztak, közelebbről szemügyre véve őket láttuk, hogy amurok melyek közt voltak méter felettiek is, nem akarok kilókat írni mivel nincs „mérlegszemem" de láthatóan volt köztük olyan is, ami meghaladta a bűvös álomhatárt. A tábor felépítése után vízre szálltunk feltérképezni az előttünk lévő területet, amit már nagyjából ismertünk. Két botot a 3m-es vízben egy lankásabb törésre helyeztünk ide etetni 30 szem Red Dream és Sunshine bojli került fél kiló tigris és egy marék bükkönnyel vegyítve a horogra pedig 18mm-es Red és Pineapple pop up került. A másik kettőt pedig tőlünk nem messze egy homokpad hínármentes részére 3 és 4 méteres vízbe tettünk ide 3-3kg magmix került a felsoroltakból egyenlő arányban elosztva 30-30szem golyó társaságában a csalik pedig úgyszintén pop upp-ok voltak csak itt Green Beast és Peach került bevetésre. A botok behúzása után leültem és csak néztem a gyékénynél viaskodó szárcsákat és a mellettem lévő fűzfáról is le lecsapott a jégmadár az óvatlan kishalakra, közben a felszínt egy amur fordulása törte meg, az egyre fogyó fényben a szúnyogok is kezdtek feléledni, egyszerűen nem tudtam betelni a látvánnyal...

Red Dream, Sunshine és Natúr Balaton bojli tigrissel
Natúr Balaton bojli  magmixel keverve

06.19
05:30 a balos botom, ami a homokpadra volt húzva egy lassú estős kapással bejelzett, aminek az eredménye egy kiló feletti aranykárász volt, ennek örültem is meg nem is mert ritka szép hal volt, tudtam volna még aludni az igaz de a hajnali látvány feledtette velem a korai kelést. A bot visszahúzása után visszafeküdtem még egy kicsit. Fél 9 körül keltem egy gyors kávé után elmentem a másik botomat megszórtam 15 szem Red Dream golyóval és fél marék tigrissel majd elindultam vissza a táborba. Visszafelé úton az egyik fa alatt, melynek koronája hullámsírjába borult a hangyák szorgos munkájának köszönhetően, láttam egy sötét tíz körüli tükröst napozni, gyönyörű egészséges hal volt pár percig csodáltam még majd folytattam utam megzavarása nélkül. Ahogy a nap egyre magasabbra emelkedett az előttünk lévő öbölben megjelentek az amurok és elkezdték legelni a hínár friss hajtását. A szereléktől nem messze úsztak el, de nem voltak hajlandóak felvenni még a magasra lebegtetett pop upp-okat sem, hiába a természetes táplálékkal nem lehet versenyezni. Délutánra egyre több felhő kezdett gyülekezni a felettünk lévő égbolton és a szél is É-i irányból kezdte borzolni a tengerkék felszíni. Az öbölben lévő botomat folyamatosan etettem dobócsővel, pár óránként pár szem bojli, bíztam benne, hogy meglesz az eredménye idővel. Az estéhez közeledve újrahúztuk mind a négy botot, annyit változtattunk, hogy az egyik botra 20as Natúr Balaton bojlit 15ös Pineapple pop upp-al csaliztuk és egy boton, a pop upp méretét csökkentettük 15-ösre. Este szalonnasütéssel zártuk a napot, majd reményekkel telve tértünk aludni.

Red Dream bojli és tigrismogyoró

06.20
Reggel a nap sugaraival keltem, az éjszaka nem volt kapásunk, a korai kelés remek alkalom volt arra, hogy a közeli bójámra csövezzek pár szem golyót, nyolc órakor ezt megismételtem. Tíz óra előtt pár perccel épp a bot mellett álltam, amikor a közeli homokpadra letett szerelékemet elkezdte lassan ejteni valami, a bot megemelése után egyből éreztem, hogy jó halat akasztottam, ami megindult felém és belefejelt a legnagyobb hínárba. Csónakba pattantunk és pillanatok alatt a tetthelyen is voltunk és vállig a vízben kotorászva próbáltam kiszabadítani a halat a dzsungelből, ez sikerült is de még kétszer bevette magát a sűrűbe mire ki tudtuk húzni a nyílt vízre és végre el tudtam kezdeni az igazi fárasztást. A tiszta vízben láttam a hal minden mozdulatát, Fox botom többször is a vízig hajolva segített nekem a fárasztás során közben társam egyhelyben tartotta a csónakot. Öt perc kemény csata után elsőre megmerítettem egy gyönyörű sötét tükröst. A csali egy szem 18-as Pineapple pop upp volt, a parton és a vízben is készítettünk pár képet majd útjára engedtem ellenfelem a rejtélyes mélységben. Megörültem a fogásnak és egyből visszahúztam a botot, csalinak úgyszintén Pineapple pop upp-ot csaliztam és 30 szem Sunshine és Natúr Balaton bojlit szórtam szét a csalim körül 2 kg magmix kíséretében és vártam a folytatást. Eközben a nap sugarai is egyre erősebben sütöttek, és mivel a horgászhely kiválasztásakor nem a kényelem volt a legfőbb szempont, árnyékot csak délután 4-5 óra felé kaptunk először. A nap nagy részét egyikőnk szinte mindig a vízen töltötte és kereste a halak aktuális tartózkodási helyét vagy egy jobb helyet ami adhat halat, egyszerre több helyet is etettünk és ahonnan eltűnt a kaja oda tettük a szereléket amit a tiszta vízben ellenőrizni tudtunk. Ahogy a nap egyre lejjebb ereszkedett a horizonton érezhetően kezdett megmozdulni a fülledt levegő is és a távolból felhők kezdtek gyülekezni, ami bizakodásra adott okot hátha lesz egy kis égi áldás és a halak is aktívabbak lesznek talán. A botokat behúztuk a megfelelőnek gondolt helyekre majd egy gyors vacsi után eltettünk magunkat másnapra és reménykedtünk, hogy egy szép hallal ajándékoz meg minket ez a gyönyörű víz. Éjszaka arra keltem, hogy az esőcseppek a sátramon kopognak, megörültem hátha eljött a mi időnk majd a másik oldalamra fordultam és aludtam tovább.

Szépen dolgozot
Élmény volt a tiszta vízben a fárasztás
SunShine-Pineapple pop up
Naplózott napok
Vadvízi tükrös, kezdésnek nem rossz
Remélem még találkozunk!
C & R !!!

06.21
Reggel, amikor kinyitottam a szemem olyan érzésem volt mintha egy kemencében ébredtem volna, kiléptem a sátorból és a nap hétágra sütött, na ennyit az esőről... amilyen gyorsan jött olyan gyorsan ment is. Egy kávé és reggeli után ismét megetettem kevés bojlival és tigrissel a helyeket, néhány helyről eltűnt az előzőleg beszórt eleség, ami azt jelentette, hogy a halak elfogadják a táplálékot és visszajárnak táplálkozni. Pár óra múlva az egyik helyre visszamentem ismét ellenőrizni az etetett helyeket és megláttam egy tíz feletti pontyot amint a Sunshine bojli és tigrismogyoró menümből falatozik, azért írom ilyen biztosan hogy tíz feletti mivel felismertem a pontyot, qvázimódót jellegzetes tőrt farkáról és a jobb oldalán lévő dudorról. Az alig méteres vízben tisztán láttam, ahogy szedegeti a beszórt kaját és a hordalék a kopoltyúin távozik hihetetlen látvány volt. Nem sokkal később megismételtem az etetést és visszamentem a horgászhelyünkre. Az estéhez készülve felcsaliztam az előkéket az egyik botra fél szem Red Dream süllyedő és fél szem Red pop up került, a másik botra Pineapple pop up. Eközben társam is visszaért a boltból és két nagydoboz jégkrémmel tettük elviselhetőbbé a forróságot. A hűsítő után megnéztem a helyet ahol láttam a pontyot, pár perc múlva a helyen újabb két ponty kezdte szedegetni a bojlit majd egy sötét árny kezdett közeledni a távolból. Szinte lélegzet visszafojtva figyeltem az eseményeket megmozdulni sem mertem, a pár héttel ezelőtt megfogott kicsivel húsz alatti tükrös volt az felismertem a vállán lévő nagy pikkelyekről és jellegzetes kis fejéről melyhez egy nagy tükrös test tartozott. Hihetetlen volt egy ekkora pontyot megfigyelni táplálkozás közben melyet a többiekhez képes hamar befejezett és méltóságteljesen tovább állt. Este az egyik szerelékemet idehúztam be és társam is az egyik ilyen etetet helyet kezdte meghorgászni. Este néhány barátunk leutazott hozzánk és egy vaddisznó pörivel zártuk az estét mely isteni finomra sikerült, majd teli hassal lefeküdtünk aludni.

Naplózott napok
Natúr Balaton bojli, tigrismogyoró, bükköny és a csali SunShine-Pineapple pop up Birdfood por dipbe forgatva

06.22
Éjfél után nem sokkal arra ébredtünk, hogy társam sekély vízben letett szerelékét valami őrült sebességgel húzni kezdte. Azonnal csónakba pattantunk majd teljes gázzal indultunk a hal felé, ami a közelben lévő összes bokron keresztülment, de tíz perc bogozás után sikerült kiszabadítani a zsinórt és kezdődhetett a fárasztás. A hal a közel tíz méteres mélységben szinte végig a fenéken ment és csak nagyon nehezen lehetett a felszín felé húzni. Amikor a felszín közelébe ért láttuk, hogy egy szebb 15 feletti amur a tettes, amin kicsit meg is lepődtünk mivel ameddig nem láttuk a halat biztosak voltunk benne, hogy ponty a tettes. Tíz perces kemény csata után merítőbe is került majd a parton néhány kép elkészítése után úszhatott is tovább púpos barátunk. A csali Pineapple pop up volt és ugyanez került újra a horog alá, etetni pedig Sunshine bojlit és tigrist etettünk. Reggel ugyan csak napsütésre ébredtünk és egy kávé után menetrend szerűen elmentem megetetni néhány helyet majd nézelődtem kicsit, a „hangyás fánál". Ismét láttam pontyot ezért amint visszaértem a helyünkre készítettem egy zig rig szereléket 130cm-es előkével pici 6-os horoggal, csalinak egy fluo sárga munka védelmis füldugót használtam, amit kettévágtam és Red Dream dipben áztattam majd miután jól megszívta magát Red Dream por dipbe forgattam és behúztam a fa alá, amit csak zsinórvezetővel tudtam meghorgászni mindennemű etetés nélkül ahol kb. 4 méteres volt a mélység és vártam a csodát. Ez kicsit bátor húzás volt ez tőlem, mert mindenütt akadók voltak, de bíztam abban hogyha alulról kapja a hal az ólom ütését ami akadás után leválik akkor nem az akadók közé ugrik be hanem a mély víz felé veszi az irányt majd. Napközben nem történt semmi egészen öt óráig, amikor a zig rig-es botom szépen lassan döcögve megindult, teljes gázzal mentünk a hal irányába ami szerencsére a mélyvízbe indult meg majd pár perces fárasztás után társam megmerített egy sötét színű gyönyörű tükröst melyen egyből látszott hogy tíz felett van. A képek elkészítése után még kapott egy puszit majd úszhatott is tovább, ezután ezt a szereléket nem húztam már vissza, hanem az éjszakára húztuk be a botokat és egy vacsi után nyugovóra tértünk. Sokat nem aludtunk mivel a sekélyben letett szerelékemet elhúzta valami, a bot megemelése után halottam, ahogy a hal a víztetőn durran de a zsinór nyúlása miatt nem tudtam elhúzni a fáktól így egyenesen átment alattuk és rendesen be is fűzte magát. A fához érve és azt megkerülve követtük a zsinór útját és jó öt perc kampózás után elértünk a halhoz, de azt csak a zsinórral tudtuk kifárasztani, ami elég érdekes mutatvány volt de van már gyakorlatunk az ilyen dolgokban aminek köszönhetően nem sokkal később egy közel méteres nyurga pihent a merítőben. A halat zsákba tettük a reggeli fényképezésig majd a bot visszahúzása után visszafeküdtünk aludni.

Társam gyönyörű amurja
 zig rigges szerelékem..
felcsalizva...
Naplózott napok
Red Dream dipbe mártva...
majd por dipbe forgatva...
és egy tökéletes akadás
Vadvízi öreg tükrös...
gyönyörű pikkelyekkel és színekkel

Ritka szép hal egy gyönyörű vízből
Úton a szabadság felé
Egy puszi és már úszhat is tovább
Pineapple pop up + Birdfood por dip
Naplózott napok
Biztos akadás és a csali pineapple pop up
Majdnem végigérte a bölcsőt
Hibátlan, egészséges nyurga
Igazi ősi sodrófa
Egy puszi után útjára engedtük ezt a kivételes halat

06.23
Reggel korán keltünk lefényképeztük a halat és végre megérkezett a beígért hidegfront, ami esőt is hozott magával így bíztam benne, hogy a halak is elkezdenek táplálkozni. Kilenc óra körül a sekélyben letett botomon ejtős kapást észleltem, a bot megemelése után jókora súly éreztem és amennyire a felszerelés engedte elkezdtem terhelni a halat, amit sikerült is kihúznom a veszélyt jelentő akadók közül azonban mire csónakba szálltam volna megkönnyebbült minden, a horog kiakadt. Kicsit bántott a dolog, mert szebb halat éreztem a zsinór másik végén, újracsaliztam és visszahúztam a szereléket. Napközben nem volt semmi akciónk egész nap a sátorban ültünk folyamatosan esett az eső, a tegnap behúzott botokat nem húztuk újra nem akartuk zavarni a vizet. Este frissítettük a botokat és vártuk az éjszakát.

06.24.
Reggel kipihenten keltünk éjszaka nem volt érdeklődőnk és napközben sem volt semmi akciónk, az estéhez készülve felcsaliztunk az előkéket majd behúztunk az utolsó éjszakára. Éjfél előtt nem sokkal társamnak a sekélyben letett botján észleltünk kapást, mire a halhoz értünk az befűzte magát a hínárba, de szerencsére sikerült kiszabadítani és kezdődhetett a fárasztás, jó tíz perces kemény csata után ismét egy 15 feletti amur csusszant a merítőbe. A csali Peach pop up volt, a parton gyors horogszabadítás után készítettünk pár képet majd útjára engedtük és visszahúztuk a botokat.

Társam ismét egy nádrágóval

06.25
Reggel korán keltünk és a még mindig tartó esőben egy kávé után elkezdtünk pakolászni, már csak a sátor ált és csak a botok voltak hátra, amikor a sekély botomon ejtős kapást észleltem, a bot megemelése után a hal egyből lehúzott pár méter zsinórt majd beleúszott a fába. Csónakba szálltunk és a hal felé vettük az irányt, fél úton járhattunk, amikor hírtelen minden megkönnyebbült. Kissé csalódottan kezdtem tekerni az orsót azonban a csónak közelébe érve mégis éreztem valami ellenállást, a felszín alatt láttam hogy egy amur van a horgomon jóval tíz felett, körülbelül 15 percig forgatta a csónakot mire meg tudtam meríteni. A csali ismét pineapple pop up volt, ezután nem húztam már vissza a botokat összepakoltunk mindent és hazafelé vettük az irányt.

Búcsú amurom

Így itthon az utolsó sorokat írva és az elmúlt nyolc évre visszagondolva, amikor kezdtem a bojlizást egy hasonló vízen, amikor is volt olyan hogy egy év alatt nem volt annyi fogásom mint ebben az egy hétben de még is kitartottam és nem adtam fel, nem értem azokat akik pár óra kapás talanság után már meg vannak rémülve egy agyon telepített kocka tavon és folyamatosan a csalit cserélgetve keresik a hibákat. Nem állítom, hogy én nem látogattam volna ilyen vizek partjait, de inkább ülök egy hétig egy halért egy gyönyörű és vadregényes környezetben mint egy kockatavon naponta több száz kiló halat fogva. És ha nem fogok semmit, akkor is az érintetlen természet feledtet velem mindent. Számomra itt kezdődik az igazi horgászat! C & R!

Írta: Karaszi Zsolt ( Bojlis Zsolti)
fényképezte: Karaszi Zsolt, Szalai Gergő
CarpFriendBaits TEAM-Barátságban a Halakkal!!!