Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon

Július 11.-re frontos időt jósoltak a meteorológusok, elhatároztuk mennünk kell..
Már csak az volt a kérdés, hogy hova!? Végü lis hosszas tanácskozás, latolgatás után úgy döntöttünk, hogy a Baranya megyében található, nem túl nagy, de annál szebb vizet a bükkösdi horgásztavat válasszuk.. Később kiderült, jól döntöttünk!! A választásban közrejátszott, hogy az itteni öreg mohások mind itt nőttek meg, nem „bevándorlók"...!!

A tó partjára hajnali 4 órakor érkeztünk, nagyon borult felhő, és szeles idő volt már korán reggel. A hosszas pakolás cipekedés után végre elfoglaltuk, a számunkra kiszemelt helyeket. Ezek a részek a tó közép táján helyezkednek el. Erdő, és a Spicc névre hallgatnak. Itt próbáltunk szerencsét 2-2en
Ennek a tónak vannak (főleg a gát résznél) 8-10 méteres mélységei, míg hátrafelé haladva kisebb nagyobb intenzitással csökken. A hátsó kíméleti rész előtt, mindössze 1-1,2m. Néhol akadós, bedőlt fás, torzsás a talaj, máshol minimálisan iszapos, illetve kemény. A tavat rengeteg nagyra nőtt tavikagyló lakja, ezekre „vigyázni" kell a szerelék összeállításánál. Amúgy a nagyobb példányok száján ez látható is. Mindnek megvastagodott, erős húsos szája van a sok kagylókajától. A tavon a csónakos behordás, bójázás, és etetés nem engedélyezett, ezért mindent a partról nekünk kellett ezeket megoldani. Ezt Spomb rakétával, a helykeresést markerrel értük el. Alapozó etetésnek a CFB vegyes pelletmix-ét választottuk félbevágott, és egész bojlikkal kiegészítve (20-30szem botonként), és mindezt máj liquiddel nyakon öntve alkalmaztuk. Magot semmilyen formában, és fajtában nem szórtunk az egész peca ideje alatt, evvel is szelektálva a halállományt.

Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon
az általunk alkalmazott csalik, pelletek
máj liquiddel leöntött pelletmix

mindezt Spombal juttattuk a kívánt helyre
Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon
az etetés után röpülhetett a végszerelék a kívánt helyre

Amikor mindennel elkészültünk, nekifogtunk a reggelinek. Ekkor Tomi barátom,( aki most ismerkedik a nagypontyos horgászattal) kezdte a táncot. Jutalma egy hibátlan kereken 13kg.-os pikkelyes volt

Talán ha fél óra telt el, és Peti pattant fel a székből, és már húzta is a következő versenyzőt. A hal hihetetlen jól küzdött, még nagyobbra vettük lelki szemeinkkel, mint az előzőt. Viszont szákolás után szembesültünk vele, hogy ez bizony nem ponty.

Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon
egy gyönyörű 7kilós torpedó volt a horog végén, mely RedArmy-ra éhezett meg!!

Aztán a délutánt ismét Tomi barátom folytatta, 8,70kg-al

Deep Sea Woarld

A 7-9kiló körüli halak folyamatosan jelen voltak, választ adván a helyes etetési stratégiánkra, és a jó csaliválasztásra.

Peti tükröse
Csapatmunka
és a kedves barátaink
8,5kg Smoky Fish
8,70kg Red Dream
Robi barátom is elkezdte húzni, és néhány kicsi után beköszönt neki is egy 9,6kg-os tükrös
a búcsú pillanata

Az első , és a második éjszakánk eseménytelenül zajlottak. Amúgy erre a vízre ez jellemző is. A halak a kora hajnali órákban, napközben, és késő este a legaktívabbak. Nagy többségüket ekkor fogtuk. A frontos időjárásunk 3napig kitartott. Gyenge ÉK-i szél, felhő, napsütés, és időnként frissítő zápor, a horgászat alatt végig jelen volt.

az átlag nagyság, folyamat fogtuk őket. Igazi élményt jelentett mindegyik
CFB Team
Hot Chocolatte 8,7kg
Smoky Fish
Smoky Fish pasztázva, LS horgon
Irány a víz
Naplemente előtti látogató 10,5kg Red Dream

Az este leszállta előtt egy kiránduló csoport látogatott meg minket, egyik szebb hal visszaengedése során. Természetvédelmi terület révén, nem ritkák a gyerekek erre felé. Erdőbe barangolva, és a tó gyönyörű környezete miatt sok osztály egyik célállomása eme gyönyörű víz.

Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon

Éjjel 1 óra körűl egy hihetetlen kirohanós kapásra lettünk figyelmesek. Sátorból kiugorva, egy nem mindennapi látogató köszönt be. Egy 6 kg körüli ifjonc harcsa volt a tettes.

A harcsa visszaengedése során, sokáig a ropogó tűz mellett beszélgettünk társaimmal, a 2nap történéseiről áradozva. Sok szép halat fogtunk, igazán mozgalmas pecát tudhattunk magunk mögött, egy olyan vízen, ahol ez azért nem mindennapi dolog!! Ekkor elhatároztuk, hogy még nagyon sokszor el fogunk ide jönni, és űzzük tovább a csigaszeműeket. Már majdnem világosodott amikor elhelyezkedett mindenki ideiglenes házába. Reggel 6óra körül szinte a szívem állt meg a vevőm hangjára.. Olyan erővel húzott valami, hogy azt hittem soha nem áll meg. A patakmederből jött az érdeklődő Hot Chocolatte hóemberre.

egy igazi őslakos, a tó Top 10 halának egyike. Súlya: 15,5kg. volt
Örömpeca barátokkal a Bükkösdi tavon
ez a hal már akkor bearanyozta a napomat, és az egész túránkat megkoronázta!!
C & R
ezért érdemes volt eljönni, felkelni, mindent megszervezni. Ez az a pillanat, melyet nem lehet elégszer átélni!!

Csalinak süllyedő-pasztázott, és kiegyensúlyozott golyókat használtunk. Horog előke LS, és SRH variációk voltak, 4es, és 2es méretben.

Csali ízek melyeket erőltettük, és a halak imádták: Deep Sea World, Hot Chocolate, Red Dream, Smoky Fish, és Red Liver voltak.

Természetesen már most tervezem (tervezzük) a visszatérést! -mely nem is olyan sokára lesz..
Mindenkinek ajánlom ezt a szép vizet, és a csodálatos környezetet.

Horgászbaráti Üdvözlettel:

Szilágyi Zoltán (CFB Team)

Kedves barátaim aki velem tartottak: Nagy Péter, Vass Tamás, és Bódogh Róbert.

Köszönöm nekik ezt a csodálatos pár napot.