Életem hala!

Július 23-án indultunk el a párommal egy négy napos horgászatra, az egyesületi vizemre, ahol
pár napot együtt horgásztunk. Az idei év eddig nem igazán volt túl eredményes számomra, mert nem tudtam jó halat fogni. Az előző túrán is csak 1 kapásom volt, egy 12-kg-os tőponty. Erre a horgászatra viszont nagy reményekkel érkeztem, mert az időjárás előrejelzés egy hidegfrontot jósolt, és ez be is igazolódott. Szerdán este érkeztünk meg, ekkor táborépítés következett majd a botok beélesítése.

Az első kapásra éjjel 2 óráig kellett várni, ekkor tíz perces küzdelem után pillantottam meg a 8kg-os nyurgát. Gondoltam is magamban, ha már most kapásom van, akkor lehet, hogy egy jó pecának nézünk elébe.

Életem hala!

A csali 1 szem 24-es Full liver golyó volt, 4-es Gardner Mugga horog ,25Lb Kriston Mantis előkére felkötve,sima csomómentes kötéssel.

Ezután lead core zsinórra felfűzve inline grippa ólommal.

Ekkor még nem gondoltam, hogy ez lesz a túra legkisebb hala. Újracsaliztam, és visszahúztam a szerelékemet a 7,9m-es mély platóra. A következő kapás ugyanezen a boton volt csütörtök délelőtt 10 órakor. A tettes egy 12kg-os töves volt, ami nagyon erősen védekezett, kapás után mindjárt lehúzott 20-30m zsinórt és legalább negyed órába telt mire meg tudtuk meríteni.

Életem hala!

Ezután a kapások 3-4 óránként követték egymást és csak jó halak jöttek. A következő hal szintén egy 12-kg-os nyurga volt, ami a másik botra jött, amin most már szintén Full liver bojli volt. Úgy látszott, hogy a halak előttünk vannak és sikerült eltalálni az ízlésüket. Az etetést nem vittem túlzásba, mert minden egyes behúzáskor csak 20-30 szem, 20-24mm – es golyó került az etetőhajóba. Itt látszik, ha minőségi etetőanyagot használunk, akkor nem kell mázsaszámra szórni. Ez után még jött egy 14-kg os tőponty.

Pár óra múlva ismét hajlott a kezembe a bot és már éreztem, hogy kicsit jobb hallal van dolgom, mert akasztást követően nagyon leoldalazott és végig tartotta a mélységet. Mikor megpillantottam már tudtam, hogy 15 feletti lesz, és a nettó súlya tényleg 18kg-volt.

Ez egy gyönyörű aranyszínben pompázó hal volt, amelynek a bognártüskéje külön volt a hátuszonytól. Ezen a napon ez már a negyedik 10 kg-feletti halam volt

Az nap még este fél tízkor jött egy 17kg-os töves, amely szintén nagyon erős volt..

Életem hala!

Éjszaka már nem volt több érdeklődő így jót tudtunk pihenni az éjjel.

Másnap reggel újakat húztam mindkét bottal, folytattam az eddig bevált taktikát és csak bojlit raktam a hajóba. Mivel viszonylag hosszú előkével horgászom /40-50cm/, ezért mindig használok PVA szivacsot, hogy a mély víz ellenére ne tekeredjen fel az előkém.

Tizenegy óra körül a jobbos botomat elemi erővel húzta valaki, mikor felvettem a kontaktust már éreztem, hogy nem mindennapi halat akasztottam.

Negyed órába telt mire a stég elé tudtam irányítani, de ekkor még korántsem volt vége a küzdelemnek, még mindig nem láttam, majd újabb tíz percbe telt mire megpillantottam

Életem hala!

Gyönyörű nagy töves és ekkor a tegnapi napon megfogott, hibás uszonyú halat láttam benne, mert ugyanúgy hiányzott egy darab az uszonyából.

De pár pillanat múlva egy hatalmas kirohanással

Újra a mélybe tört

Pár perc múlva lepődtem meg igazán, mikor teljes egészében megpillantottam és megmerítettem.
Beleraktam a bölcsőbe és ekkor tudatosult csak, hogy jóval 20 kg felett van. Nem egy húsz feletti halat fogtam már, de ez jóval nagyobb volt mindegyiknél. Ekkor elkezdtem remegni, hírtelen nem tudtam mit csinálok.

Életem hala!
Végül 26kg-al mérlegeltük, és ezzel megszületett az új ponty rekordom, amit akkor nem igazán fogtam fel.

A csali szintén az eddig jól működő 24mm-es Full liver volt. A hely, amely a halat adta, a már említett 7,9m-es plató, ez kb 90 m-re van a parttól, és előtte és utána is mélyebb a víz.

Hatalmas gyönyörű töves 26kg CFB FULL LIVER 24mm

Azonnal mérlegelés után vízbe mentem vele és készítettünk pár fényképet még

Életem hala!

Majd kezem között lassan kisiklott és egy gyors farok csapás után már a mélybe eltünt.

Ettől függetlenül egy nagyon jó horgászaton vagyunk túl, nagyon szép halakat fogtunk, nagyon jó átlagsúlyban, de ehhez a sikerhez viszont kellettek a Csabi által gyártott CFB golyók is!

Életem hala!

Hamarosan újra vízparton leszek és megpróbálom újra a helyet ami ilyen szép halakat adott és további jónak vélt helyeken próbálok szép halakat fogni.

Itt nagyon nagy jelentősége van a pontos helyismeretnek, mert pár méteren nagyon sok múlhat. Sajnos az utolsó két napban már nem volt több kapásom. Az addigi jól működő hely, vízmélység már nem tudott több halat adni, kénytelen voltam más vízmélységet is meghorgászni, sikertelenül.

Két hét mulva ismét horgászni indultam.Azonos körülmények között mondhatni. Időjárás frontos volt változékony sok esővel tarkított idő volt ebben a 2 napban.

Csalinak a CFB FULL LIVER és CFB DEEP SEA WORLD csalikat vittem magammal 24-30mm meretben vegyesen.

Este bekerültek a felcsalizott horgok és reggelig nyugodtan aludtam. Reggel fokozódott a szél hol esett, hol megállt és kicsit kisütött a nap ahogy frissítettem a csalikat. Mindkét horog alá 24mm és 30mm es Deep Sea World bojli került , melléjük pár szem bojli került semmi más etetésnek 10:40 kor kapásom volt ráemeltem a halra és az ugyan úgy ment mintha semmi sem történt volna , nem igazán foglalkoztatta , hogy erősebben kell húznia a féket.

Több mint 15 perce fárasztottam már és reménykedtem , hogy egy igazán nagy 20kg feletti hallal hozott össze a sors.Percekig nem tudtam mit csinálni csak aszisztáltam ahogy orsóm adagolta a zsínort partneremnek.
Kapás után 25 perces fárasztás végén szákoltam meg a gyönyörű tövest és tettem azonnal mérlegelőbe.

17,8kg

Gyönyörű töves majdnem 18kg volt.Fárasztás alatt végig nagyobbra gondoltam iszonyatos ereje volt.
Halat visszaengedtem majd elpakoltam a fényképezőgépet és első utam a másik bothoz vezetett mivel fárasztás alatt becsippant párszor.Halamat ahogy fárasztottam a két zsinor keresztezte egymást 1 pillanatra, gondoltam talán ez volt az oka.
Felvettem a botot a kezembe és a zsinort megfogva kicsit ráfeszítettem.
Abban a pillanatban éreztem az újjaimmal , hogy valaki üzen nekem a zsinor végén.
Ráemeltem és azonnal megindult a lusta látogatom. Szépen kivárta a sorát mondhatni és aludt a horgomon pedig biztosan 15 percel korábban csippantott párat mikor még fárasztottam a társát.
Ez a hal nem volt olyan energikus aktív mint előző de viszont mint a traktor lassan ment amerra akart és tartotta magát a méyvízben 15 percig.
Elsőre sikerült megmerítenem elsőre láttam kicsit nagyobb ez a halam.

Mérleg bizonyította is megérzésemet kereken 20kg volt.

30mm Deep Sea World bojlit hörpintette fel de még most is talány számomra miért nem indult meg vele csak ült aludt a horgon amíg rá nem emeltem. Gyönyörű öreg töves visszakerült a vízbe én pedig újra csaliztam a horgokat.Eső pedig csak esett fel fel erősödő széllel.

Érdekes módon az éjszaka megint csendes volt csippanásom sem volt. Reggel korán frissítettem 1 botra Deep Sea World 24mm másikra Full Liver 24mm es bojli került. Megreggeliztem és a szél elfújta végre az esőfelhőket , nap is melegíteni kezdett rendesen.Lassan pakolászni kezdtem mivel pár óra volt már csak hátra a hétvégi horgászatomból.

Hirtelen a semmiből lassú csicsergésre lettem figyelmes ami egyre felgyorsult. Full Livert megragadta valami és sietve próbált távozni.

Gyönyörű reggeli napsütésben fáraszthattam a halat ami amint partközelbe ért felcsillant gyönyörű aranysárga teste a tükrösnek.Vízben nagyon hasonló méretünek láttam mint előző napi 2 halamat. Öt percet gyönyörködtem a hal hihetetlen mozgásában amikor megszákoltam. Gyors mérlegelés következett

Kerek 18kg CFB FULL LIVER 24mm

Nagyon örültem ennek a halnak és ismét gyakorolhattam az egyedüli fényképezést a parton.
Horog visszakerült a vízbe én pedig pakolászni kezdtem lassan.
Következő 2 órában kettő 7-10kg közötti tövest fogtam felváltva érkeztek.
Már nem csaliztam újra mivel hétfőn ismét munka várt indultam haza gyorsan.
Furcsa módon éjszaka még csak kapásom sem volt és mondhatni sok kapásom sem volt bár a gyönyörű nagy méretű halak kárpótoltak.
Ettől függetlenül egy nagyon jó horgászaton horgászatokon vagyunk túl, nagyon szép halakat fogtunk 2 héttel ezelőtt is és most is én egyedül, nagyon jó átlagsúlyban, de ehhez a sikerhez viszont kellettek a Csabi által gyártott CFB golyók is és az , hogy jó helyen jó módon legyenek felkínálva a pontyoknak.

Hamarosan újra horgászni indulok és bízva bízom az eredményes nyár után az őszi horgászatok is szépen fognak alakulni.

Jó horgászatot kívánok minden Sporthorgász társamnak!