Horgászok küldték : Balaton

Május végétől tervezgettem hogy idén szerencsét próbálok a legnagyobb hazai vizünkön a Balatonon. Rég nem horgásztam itt,de hallottam a jó híreket ,hogy mostanság jó halakat lehet fogni mivel le állt az iparszerű halászat.A horgászat előtt három héttel kezdtem készülődni napijegyek beszerzése, bojligyúrás, következett.

CFB FULL LIVER mixből gyúrtam kicsit szokatlan módon adtam hozzá extra
Robin Red-et és kaviárt. Valamint Csabi által készített Natur Balaton és Deep Sea World és Dracula 50-50% os keverékből készült erőteljes büdös csalival készültem.

Balaton

érdemes két három héttel a peca előtt legyúrni a golyókat mivel a Balatonban rengeteg a fehérhal állomány és ha nem szárítjuk ki kellőképpen az etetésre és a csalizásra szánt golyókat gyorsan eltüntetik azokat,mi pedig várhatjuk a csodát.Ezért három hétig száritottam szinte kő keményre. Július eléjén eljött a nagy nap, reggel bepakolás az autóba és indulás a hazai tengerre ahol egy hét non-stop peca várt.Megérkezésem követően Kuksi barátom már várt a horgászhelyen jó hírekkel miszerint a horgászidő alatt várható vihar,és jó idő is ami kedvez a bajszos barátaink kapókedvének.

Elmondta a legfontosabb instrukciókat majd magunkra hagyott minket a párommal.A szokásos rituálé következett.Az etetésre szánt magvak és bojlik bekeverése ami CFB Balaton bojli,Deep sea World+Dracula valamint a már említett saját gyúrású Full liver mixből készített kaviáros robin reddel készült bojlik voltak.

Itt meg említeném hogy az etetésre szánt magmix és bojli keverékével bő kezűen kell bánnunk hogy a nagyobb testű halak megérkezésekor is legyen elegendő etetés a kiszemelt helyen. Csalizás következett és már repült is a végszerelék az etetésre.

Balaton
2db 24mm DEEP SEA WORLD-DRACULA bojlival csaliztam kezdésnek a két boton.

Mire mindennel végeztünk ránk esteledett a fáradtságtól szinte be zuhantam az ágyamba,és másnapig reggelig alvás következett.Az első éjszaka eseménytelenűl telt,és sajnos a nappal is, amikorra egy hidegfront napközbeni betörése felkorbácsolta a vizet és ezzel meghozta az első pontyot ami egy igazi balatoni erős töves volt

A következő kapásig éjfélig kellett várni ami már a termetesebbek közül volt
Reggelig lezsákoltam a biztonságos mély vízben.

Balaton

Határtalan volt az örömöm a mérlegelést követően mert egy gyönyörű tükörponty pihegett a matracon.

Haltartóban mindig sok kagyló darab maradt melyet a halak folyamatosan ürítettek magukból a rövid rabság alatt.

Könnyen látható mivel táplálkoznak uszonyos barátaink az etetésen kívül.

Az elkövetkezendő napok is eseménydúsan teltek köszönhetően a Balatoni változékony időjárásnak. Szinte minden nap fújt a szél hol északi, hol déli. Azt figyeltem meg, hogy mindegy milyen irányú a szélmozgás csak fújjon mert ez kedvezett a halak kapókedvének.

Balaton

Minden kapáskor mellesben indultam a halak felé merítővel kezemben sokszor erős hullámzásban szakadó esőben.

A túra alatt sok szép halat sikerült szákba terelni amiknek az átlagsúlya 6 és 10 kg között mozgott.

A csalizásra visszatérve egy pillanat erejéig , a horog alá csak dupla 24 mm bojlik kerültek és még ezzel a mérettel sem lehet biztonságosan szelektálni.

Balaton
Felszerelésem mondhatni átlagos semmi extrát flancot  nem tartalmazott

4 es horog volt megkötve dupla 24mm bojlival 15-20cm közötti előkére két apró ólom pasztát nyomtam majd jött a a forgó. Ólom egy direkt dobó formát választottam most ami növényi álcával volt bevonva, köszönet érte Bakonyi Kornélnak ki ezeket elkészítette.Szerelék lelke a running rig volt ami a dobásokat is jól bírta. Akasztás után az ólom elméletileg képes inline rendszerbe átváltani és a haltól távol  a leadcoron fog maradni szabadon csúszni.Így elméletileg nem tágítja az ólom a súlyánál fogva a horog ütötte sebet a halunk szájában.

De sajnos az is igaz, hogy még a dupla 24mm méretű csalikkal sem tudunk szelektálni ez azonnal beigazolódott számomra.
Apróbb méretű 10kg alatti pontyoknak is hatalmas erős szájuk van

Balaton

Roppant erős egészséges száj mely nagyon mohó éhes viselkedéssel párosul , ha apró pontyok megérkeztek felszedtek mindent.

Elérkezett az utolsó éjszaka amikor elhatároztam hogy nem alszom.

Az első kapás is szinte menetrend szerűen érkezett pontosan éjfél után,a bevágást követően éreztem hogy ez már a termetesebbek közöl való.Gyorsan belebújtam a melles csizmába és irány az éjszakai Balaton kb 100 méterre járhattam a vízben amikor láttam hogy a hal célba vesz egy be helyezett mólót ami a parttól kb 150m távolságban volt , megpróbáltam még beljebb menni a vízben de ekkor már a hullámok be csaptak a melles csizmába derékig eláztatva.Úgy éreztem hogy menni alig birok a csizma és a víz súlyától ,de centiméterről centiméterre loptam a távolságot a hal és közöttem ami nagy szerencsémre pár méterre úszott csak el a móló mellett,ekkor már éreztem hogy fotó alany lesz és sikeresen megszákoltam a merülő fejlámpám fényében.Irány vissza a part ami egy örökkévalóságnak tünt a teli melles csizmával.Mérlegelést követően pontyzsákba raktam a másnapi fotózásig.Másnap amikor eljött a hazaindulás, ki derült hogy ez a hal volt a túra legnagyobbja a maga 15 kg os súlyával,és mérhetetlen erejével,kalandos fárasztásával fel tette a koronát az egyhetes túrámra.

CFB Deep Sea World-Dracula keverékkel fogott tövesem

Minden horgász társamnak ajánlani tudom a Balatont szépségével, bivaly erős halaival amely biztosan magával ragad minden természetet szerető horgászt.

Nagyon jól éreztem magam mivel a Balaton megmutatta kincseit a számomra egy kis időre.

Balaton

Házi készítésű Full Liver bojlival is sok szép halat fogtam köztük roppant erős töveseket melyek bivaly módjára mentek

Gyönyörű tövesekkel ajándékozott meg melyek mind borzasztó erőssek és egészségesek voltak.
Valamint fogtam pár tükröst melyek kisebb arányban és súlyban is voltak.

Balaton

De viszont gyönyörű egészségesek ,gyönyörű egyedi mintákkal, hatalmas úszókkal nem hiába ilyen erősen küzdenek a horgon.

Már tervezem az újabb balatoni horgászatot remélem az időjárás kegyes lesz hozzám az őszi időszakban , de már most biztos vagyok benne, hogy nehezebb dolgom lesz a hűvös viharokkal tarkított őszön.

Csalikkal elégedett voltam , legnagyobb halamat a Csabi által készített Deep Sea World-Dracula keveréke adta szép halakat fogtam a saját magam készített Full Liver és Natur Balaton bojlival.
Összesen 12kg Bojlit használtam el és dupla mennyiségű magmixet az biztos , hogy a Balatonon pár kiló csalival nem sokra juthat az ember mivel hatalmas vízben nagy mennyiségű fehérhal , apró pontyok 1-6kg ig nagyon sok van és akkor még a nagyobb testű halakról nem is beszéltünk.

Következő horgászatra már 30mm és 35mm es bojlikkal is készülök mivel a 24mm bojli használata esetén biztos több kapásunk lesz de nagyobb csalikkal talán kevesebb de darabosabb halakat foghatunk.

Addig is tervezgetem a következő balatoni horgászatot és bízom benne hamarosan újra megajándékoz a magyar tenger pár szép fotóval.