A Kondor Lakói

Hosszú órákon át gondolkodtam azon, hogy hogyan is kezdjek neki írásomnak,és arra jutottam hogy kicsit eltérek a megszokottól,aki azt hiszi hogy most egy hihetetlen történetet fog hallani mítoszokba illő méretű halakról és az úgynevezett „csodabojlikról” az nagyot fog csalódni.

Csupán egy szándékom van,mégpedig hogy az olvasó a tóparton érezze magát és ha csak részben is de élje át azokat az élményeket amiket nekünk nyújtott ez a csodás tórendszer hat napos  horgászatunk alatt.

Pár szóban a tóról és az egyesületről

A horgászok számára 55 hektáros, 4 tóból álló tórendszer áll rendelkezésre.

Az atomerőmű építésének időszakában, 1977 őszén 16 taggal alakullt meg a Paksi Atomerőmű Horgászegyesület bemutatva, hogy az energiatermelés mellett hogyan lehet a környezet észszerű felhasználásával, és egyúttal megóvásával szórakozási, pihenési lehetőséget teremteni a horgászatra vágyók számára. Az erőmű vezetése felkarolta ezt a kezdeményezést és azóta is támogatja e sportág szerelmeseit.

A kialakított tórendszer a hangulatos, egykori duna-ágból, a Kondor tóból, továbbá az erőmű építkezése során kialakított Füzes tavakból áll. A kondor tó a néhol 5-7 méteres vízmélységével, a partot övező öreg fáival ideális élőhelyet teremt a kapitális halak számára. A füzest három egymással összeköttetésben lévő tó alkotja, az átlagos vízmélység 1,5 méter. Kialakításuk során bőven maradt fa és bokor a vízben, a part menti nádat is csak a horgászállások környékén ritkították. A horgászható vízfelület 55 hektár.

A Kondor Lakói

Hárman határoztuk el,hogy megpróbálunk ebből a szeszélyes,vadregényes tóból valamit kicsikarni,már hetekkel előtte tervezgettük a horgászat lépéseit,lebonyolítását amiben Szabó Géza barátom segített aki egyébként a tó remek ismerője és nagyon jó barátom is egyben,kiscsapatunk harmadik tagja Szilágyi Ákos barátom volt aki,mint ahogy jómagam is,a vadvizek és kemény pályák kedvelője.

Már nem először jártam a környéken és 1-1 rövidebb peca erejéig ki is próbálhattam a vizet ezért nagyjából tisztába voltam a tó halállományával,ami rendkívül sok kispontyot takar,tehát igazából nem is a halfogás okozott volna problémát hanem a szelektálás,ezért csak kizárólag 24mm-es bojlikat vittünk magunkal a túrára,és főtt tigrismogyorót.Az etetőanyag mennyisége nagyjából 45 kg volt,ebből 30 kg bojli és 15 kg tigrismogyoró.

A  bojlik nagyrészét a CFB Balaton Natur , egy jövőbeni új Büdös jellegű csali adta valamint a CFB Natur Sour bojli. Bojlikat nem tuningoltuk ugyan azok a csalik voltak amiket a webshopból lehet rendelni.

A Kondor Lakói

Vittünk még magunkal Redarmy,Monsterfish,és FullLiver gólyokat is szintén 24mm-es méretben ezeket magunk készítettük el minden extrát nélkülöztünk a gyártás során. Tojás , só,halolaj , csl , betain került a mixhez csupán.

Megérkezésünk után egyből elkezdtem a helyek megkeresését és a víz mérését amihez markert használtam,a meder a part előtt 5-6 méteres távolságban elkezdődik és áthúzódik egészen a túloldal elé szintén 5-6 méteres távolságba,ezen a szakaszon egyenletes és iszapos az aljzat és nagyjából 2.5 méteres a mélység,ennek a medernek a 2 szélét horgásztuk meg,a víz szélessége nagyjából 25-30 méter lehetett azon a részen ahol mi kezdtük meg a horgászatot.

Kezdő etetésnek  a kiválasztott helyekre 5kiló tigrismogyoró és nagyjából 5 kg bojli került,amit etetőlapáttal és egy speckó etetőrakétával juttattam be.

A Kondor Lakói

Nemsokára az etetés után a helyükre kerültek a szerelékek is amiket24-es süllyedő golyóval és ¾ popupal csaliztunk,plussz 8-10 szem bojli került PVA zacskóba amibe a felcsalizott horog is be volt rejtve a gubancok elkerülése végett.

A szerelékről csak pár szóban annyit,hogy elég durvának tűnhet, de muszály mert rengeteg akadó van a vízben,nagyon erősek a halak,és nincs hely fárasztani mert kimondottan keskeny a víz

ezért a főzsinórom 0.40mm-es amihez csatlakozik 0.50mm-es előtétzsinór,50lb Leadcore,0.36-0.42mm-es Power Pro előke és mindez végződik egy 2-es horogban.

Először Redarmyval és az új Büdös jellegű  bojlival kezdtem meg a horgászatot

A Kondor Lakói

még társaim Full Liver ,Monster Fish és Natur Sour csalikat erőltették,de sajnos hiába volt minden próbálkozásunk,a nap hátralevő részében még kapást sem sikerült elérnünk

sőt még az éjjel sem,aztán 20óra várakozás után megérkezett túránk első hala amit géza fogott egy 24mm-es Redarmy/Pineapple Hóemberrel.

Igaz hogy nem ponty de 10kg feletti és bojlira csábult el.(11.3kg)

A Használt csali- 24mm Red Army+20mm Pineapple PopUp

Lehet látni , hogy az apró fehérhalak és kis pontyok rendesen rágták a csalit a 20 óra várakozás alatt.

Széttörve jól látható , hogy dolgozik a csali. 20 óra után a PopUp elvesztette külső színét első látásra , de sokkal fontosabb , hogy folyamatosan felázik és nem zárt beton csali ezáltal folyamatosan oldódnak az ízek belőle.

Red Army bojli szintén jól dolgozik nem úgy mint gyári beton csalik.

Géza hala után folytattuk az etetést amire szemmel láthatóan jól reagáltak a halak,

A Kondor Lakói

csak sajnos a kapás ismét elmaradt a nappali órákban…

A jelek láttán bizakodni kezdtünk ezért az etetést megismételtük este,sötétedés előtt is,ezen az éjjelen az egyik botomra próba szinten egy nagyjából 18-asra lefaragott fulliver bojli került egy 12 mm-es Red Liver  PopUp-al megspékelve

A másik botomon maradt a 24-es hóember,a kis csali már este 10 óra körül a tudtomra adta hogy bizony  nem a csalival volt baj hanem még nem tartózkodott olyan hal az etetésen ami elbírt volna a nagyobb golyókkal,erre a botra is felkerült ismét a nagycsali mégpedig egy 24-es monsterfish és egyszem gumikukorica kombinációba.

A Kondor Lakói

Hajnalban  érkezett a várva várt kapás de már sejtettem hogy jobb hallal lesz dolgom mivel már csak nagy csali volt felkínálva,ez a sejtésem be is igazolódott amikor felemeltem a botot,mert valaki elég keményen kűzdött a zsinór végén,talán túl keményen is méreteihez képest,a nagy horog biztosan tartott a hal húsos kemény szájában  így pár perc huzavona után megszákoltam túránk első pontyát egy gyönyörű töves személyében melynek súlya 7.2 kg volt,nem nagy de számomra csodálatos!

Gyönyörű hibátlan töves a kondorból hatalmas farokúszóval J

Reggelig semmi sem történt,frissítettük a botokat és folytattuk az etetést.Délutánra odaért egy elég erős hidegfront esővel és északi széllel

A kedvenc időjárásom…

ezért délután ismét etetés és várakozás következett,amit jó jelnek véltünk hogy jött 1-2 kisponty a 24-es hóemberekre napközben ami azért volt furcsa mert előtte nappal egyáltalán nem volt még kapásunk és akarattal se tudtuk volna a csalikat beletömni a halak szájába…Vagy nagyon ízlett nekik a bojli vagy pedig annyira megjött az étvágyuk a lehülésbe hogy mindent elpusztítottak ami eléjük került.

Északi szél,l ehülés, eső!

Este ismét etettünk és bizakodva vártuk a folytatást,hogy vajon miket tartogat még számunkra ez a gyönyörű víz.Az összes botra 24mm-es hóember került,Redarmy, Monsterfish, Fulliver bojlik Ananászos és Red Liver PopUpal kombinálva.

A Kondor Lakói

Amint besötétedett egy teljesen új arcát mutatta meg nekünk a víz ezen a frontos hűvös éjjelen,minden percben történt valami,ugráltak a pontyok néha egy-egy süllő mutatkozott be nekünk  és persze a koncert vezérei a harcsák sem maradtak ki  a vacsorából,amikből hatalmas példányok élnek a tóban,nem ritkák a 70-80 kg feletti fogások sem!Épp aludni készültem amikor Géza vevője egyszer csak folyamatos sípolásba kezdett,odasietett a bothoz és amikor felemelte elég jó ellenálást érzett a zsinór végén,pár perces küzdelem után egy szép tövest meríthettem neki ami még mindig elmarad a tó öreg lakóihoz képest súlyban,de nagy öröm volt látni ezeket a kisebb méretű hibátlan tőpontyokat,súlya 7 kg körül volt.

Géza visszadobta a szereléket a helyére,és fogásán felbuzdulvaúgy döntöttünk hogy még nem alszuk beszélgetünk kicsit hátha történik még valami.Az előző hal óta magyjából 15 perc telhetett el amikor csippant egyet a jobbos botom és szépen lassan folyamatos sípolásba kezdett,de mire odaértem meg állt és amikor felemeltem a botot nem éreztem semmi féle ellenálást, már mondtam a többieknek hogy nincs meg a hal amikor hirtelen kifeszült az addig teljesen laza zsinórom és láttam hogy ellenfelem már egészen jobbra jár egy nagy akadó irányába,ezért szorítottam a féken és erőteljesen a part felé kezdtem húzni a nagy lomha testet,ami nem igazán hagyta magát,de pár perc alatt a közelbe kényszerítettem és ott forgott előttünk  egy szép piikelyes ponty,még egy utolsó kirohanása volt amit a bot szépen ki is dolgozott aztán már csúszott is a merítőbe.

Mérlegelés után visszadobtam a szereléket ugyan azzal a csalival amire a hal is jött,a csali 24mm-esFull Liver+18mm Red Liver  PopUp volt.Reggelig semmi sem történt,pedig nagyon bíztunk a hűvös éjszakába,a halak fotózását és visszaengedését követően ismét etetni kezdünk.

Gyönyörű erős töves

Nagy robosztus fej!

Pontos súlya 14.6kg :)

Boldogan engedtem vissza ezt a gyönyörű halat.

A Kondor Lakói

A Nappali órák ismét elteltek csendben kapás nélül,leszámítva egy 5.5 kg-os amurt amit egy nádszállal sikerül megfognom!

Figyelmes lettem , a felszínen táplálkozó nádrágóra és ezért gyorsan egy  nád darabbal üres szerelékkel csak 1 szem horoggal tettem a vízre a nád  darabot.

Ismét hamar eljött az este,jött a megszokott rituálé etetés,botok frissítése,és most kivételesen a korai elalvás.

A Kondor Lakói

Hajnali 3 körül a vevőm éles hangjára riadtam,valaki  megszerette a 24-es  új Büdös bojlit a Red Liver  PopUpal a tetején

és nem igazán akart vele megállni,ahogy felemeltem a botot éreztem hogy ismét jobb hallal akadtam össze ami sajnos a másik zsinórt is összeszedte és elég körülményesre sikerült a fárasztás,de meglett jó pár perces fárasztás után.

A mérlegelésnél és a reggeli fénynél láttam csak a valódi szépségét a halnak,gyönyörű tükröst fogtam és a súlya 10.5 kg.

A Kondor Lakói

Nem Koi nem is 20 feletti de számomra a legszebb tükrös!

Fényképezés után azonnal visszaengedtem.

C-&R

Elérkezett az utolsó 24 óra és kíváncsian vártuk mit ad még a víz az utolsó éjjelen,nappal folytattuk az etetés,folyamatosan kapták a golyót és a mogyorót felváltva 2-3 óránként,kisebb mennyiségekbe ,aztán este sötétedés előtt bejuttattunk egy nagyobb mennyiséget kb 5 kg bojlit és 5 kg tigrismogyorót a kiszemelt helyekre,

A Kondor Lakói

frissítettük a szerelékeket melyekre Fulliver és Redarmy került 20-as White PopUpal.

Hamar álom jött a szemünkre,és csak éjfél után picivel keltett a Redarmy/White PopUp kombináció,újabb kemény fárasztás vette kezdetét és a végén ismét egy nagy meglepődés ugyanis a hal mérete jócskán elmaradt erelyéhez képest,de boldog voltam hogy kifoghattam még egy utolsó tőpontyot a kondorból az indulás előtt,ezt persze akkor még nem tudtam,vissza is dobtam a szereléket a helyére és rálőttem csúzlival kb 40 dkg bojlit,majd visszafeküdtem aludni.Nagyjából egy órája aludhattam amikor ákos jelzőjére ébredtem és már hallottam hogy ő is igyekszik kifelé,a fejlámpámfényében jól látszott hogy a bot nagyot ül a kezében amikor felemelte és elkezdődött egy újabb kemény fárasztás ami el is tartott jó 5-8 percig.Megszákoltam és egyfurcsa érzésem támadt,mintha már láttam volna,reggel megbizonyosodtunk róla ,hogy ez bizony az én 2 nappal ezelőtt fogott pontyom de a mérlegelésnél nem hittünk a szemünknek amikor 1 kilóval kevesebb volt a hal mint 2 napja…Másodszor a Redarmy  ejtette a halat átmeneti fogságba.

Hibátlan erős száj!

Kicsit lefogyva de visszatalálta jó csalira!-13.68kg

Visszaengedtük a halakat és elkezdődött minden peca legrosszab része,a pakolás…Élményekben gazdag horgászaton voltunk túl,kívánunk minden sporttársnak hasonló horgászatokat.

Szeretnénk köszönetet mondani: Gerzsei Zoltánnak a Paksi Atomerőmű Horgászegyesület Alelnökének és a Carp Friend Baits-nek hogy ilyen élményekhez  segített bennünket!

Ne feledjétek ne csak ott engedjétek vissza a megfogott halakat ahol KÖTELEZNEK RÁ!