Május Zalában

Május végén egy ötnapos túrára indultunk István barátommal egy vadregényes Zalai vízre. Számomra nem volt ismeretlen, mert én már többször horgásztam rajta, de Istinek ez volt az első találkozása a tóval!

Egy viszonylag „új" helyre ültünk, ami egy-két éve került kialakításra. A meghorgászható vízterületünk nagyon nagy volt, minimum 10-15 hektárt be tudtunk horgászni, tele akadóval és töklevél mezőkkel.

A táborhelyünk gyors kialakítása után megpakolva a csónakot elindultunk feltérképezni a kiszemelt, meghorgászandó részeit a víznek.

Május Zalában

Nagyon sok akadóval tűzdelt a víz, bokrok, fák, töklevelek szinte minden ami tökéletes életteret, menedéket ad a halaknak.

Különböző helyeket horgásztunk meg egy közös volt bennük, az pedig az, hogy nem horgásztunk tiszta placcon csak akadós kemény pályákat választottunk.

Többféle bojlival készültünk, meg persze a magok se maradtak otthon. CFB MonsterFish, Red Army, Smoky Fish, Hot Chocolate, Red Dream bojlikat és tigrismogyorót vittünk magunkkal.

Május ZalábanNagyméretű 24-30mm közötti bojlikkal csaliztunk, ez éppen Hot Chocolate 24mm bojli.

Minden bóját csak 1 féle különböző bojlival etettünk, kíváncsiak voltunk, hogy milyen ízek fognak jobban tetszeni a pontyoknak és természetesen mely helyek lesznek a nyerők.

Az első kapásunk este 7 óra környékén volt és egy szép 9 kg-os töves került a matracra.

Május Zalában
Ez a gyönyörű töves a sűrű töklevelek között vette fel a 24mm es Hot Chocolate bojlit.

Hal igazán erősen vadul védekezett, nem lehetett erőszakosan fárasztani a töklevél miatt sem mivel könnyen elveszíthetjük a halunkat az akadók között.

Felszerelésről itt írnék pár gondolatot. Próbáltuk a legegyszerűbb és leghatékonyabb módszert megtalálni ami nekünk a következő szerelék volt.

Május Zalában

Horognak egy erős biztos kissé öblös 2-4 es méretet kötöttünk az erős fonott előkére. Ezután jött a lényeg a szelepgumi miatt ami kellő rugalmasságot ad fárasztás során a halak vad kitöréseit segíti csillapítani a horog így biztosabban ül a hal szájában és kevésbé rongálja azt.

Ezek után sima forgó megy az ólom klipszbe ami fárasztás során eltudja hagyni a nehezéket, majd 60-100cm hosszú lead core-t kötöttünk ÚJABB FORGÓ NÉLKÜL! Ez nagyon fontos mivel ha a lead core másik végét egy forgó közbeiktatásával kötjük a főzsinórhoz akkor csak súlyos problémát okozunk a halnak.
Főzsinórnak egy átlagos 0,35mm zsinórt használtunk.

Május Zalában
Még sötétedés előtt Istinek is megjött az első hala, ami szinte a testvére volt az előzőnek.

Az éjszakáink nagyrészt nyugodtan teltek el, egy-egy kapás azért mindig volt, de inkább napközben voltak aktívak a pontyok.

A második nap már látszott, hogy mely ízek működnek jobban és ezáltal csak azokkal horgásztunk tovább.

Ez a MonsterFish és a Hot Chocolate volt. Próbáltunk tigrismogyorót is, volt is sok kapásunk, de azt azért nem erőltettük sokáig meg nagyrészt a „gyerekek" eszegették. Ezért a tigrist elhagytuk csak és kizárólag bojlival etettünk és horgásztunk tovább.
Ezzel szemben szép halakat tudtunk szákolni nappali órákban a bojlikkal.

Május ZalábanGyönyörű 10kg feletti tükrös amit 2 szem 20mm Monster Fish bojlival fogtam.

Május Zalában
Isti gyönyörű hosszúkás tükröst fogott Hot Chocolate bojlival.

Aki nem ismeri ezt a vizet az lehet, hogy arra gondol, hogy ebbe a tóba nincsenek is olyan nagy halak és nem egy halbánya.......a víz mérete kb 60-65ha és az 50-es 60-as években készült. Több hektár olyan résszel rendelkezik a tó, ami teljes nyugalmat biztosít az ott felnőtt ősállománynak. Minden évben jó pár darab olyan nagytestű „őshalat" fognak, ami még horgot se látott, de ezek azért nem olyan gyakoriak, mert ahogy írtam, nagyon el tud bújni a hal és rengeteg olyan része van a tónak, ahová a szereléket nem lehet eljuttatni.

Isti is kicsit el volt csüggedve a túra utolsó napjaiban, mert ő is bízott a tó adottságaiban..... de szerencséjére utolsó előtti napon, délután egy szép komótos húzós kapása volt. Amíg be nem értünk a bójáig, addig nem is tudta, hogy mivel fog küzdeni az elkövetkezendő 15-20 percben a sűrű tökmezőbe......

Isti gyönyörű öreg tükröse ami bebizonyította a számára , hogy vannak ebbe a vízbe gyönyörű kapitális pontyok és bizonyította saját maga számára, hogy tökéletesen horgászott.

Jól megdolgoztatott mindkettőnket a sűrű tökben, de megérte! 18,90kg

Isti boldogan engedte vissza öreg barátját melyet Hot Chocolate bojlival fogta

Az utolsó éjszakánk teljes „nyugalomban" telt el, álmunkat csak az átvonuló vihar zavarta meg.
Reggel időben elkezdtünk pakolászni, mert hosszú út állt előttünk hazáig, de a tó kegyes volt hozzám is. Sátorbontás közben a jobboldali pecámon egy erőteljes kapás jelentkezett, rögtön csónakba ugrottunk mivel ez a szerelék egy jó nagy bokorsor elé volt letéve. Amire beértünk a hal vélt helyéhez, ő már 15-20 méterrel arrébb volt és ahol lehetett ott átfűzte magát az ágakon és a tökszárakon. Jó 20 perces fárasztás után sikerült megmerítenünk egy bivalyerős nyurgát.

Május Zalában

Hatalmas hosszú sötét hal mely 15,2kg nyomott a mérlegen.

Mindent összegezve sikeresen könyveltük el ezt a túránkat és már most biztosak vagyunk benne, hogy ide még sokszor el fogunk látogatni!

Csalik közül sokak meglepetésére a Red Army most háttérbe szorult a Smoky Fish és Red Dream bojlikkal együtt. Monster Fish és a kellemes semmihez sem hasonlítható ízű illatú Hot Chocolate volt a nyertes választás ezen a horgászaton.

Bebizonyította ez a horgászat számunkra, hogy nem szabad leragadni 1-2 már jól bevált talán már már kedvenc csalinál, ha nem működik az adott helyzetben bizony változtatni kell és mindig keresni kell éppen mi kell a hal barátainknak, mivel így lehetünk csak igazán eredményesek.

Hasonló gyönyörű szép fogásokat kívánok minden Sporthorgász társamnak!