Tüskei ősz

Az idei évben minél több időt töltök el az egyik kedvenc vizemen, a Tüskei horgásztavon. A tóról már írtam az előző cikkemben, ahol bemutattam, hogy mit is rejt e csodás víz. A nyári időszakban is  nagyon nehéz, a kapitális méretű halakat a fényképezőgép elé tartani. A sok próbálkozásból csak pár alkalommal tudtam szebb fogásokat elkönyvelni. A rengeteg akadó, víz alatt elterülő akadó sávok, nagymértékben megnehezítik a nagy pontyok horogra csábítását. Idei évben pedig a magas vízállás miatt még inkább nehéz volt.

Egész évben az őszi lehűlő vizű időszakot vártam, amikor talán egy kicsit könnyebb a peca. Ebben a cikkben ezeket a horgászatokat mutatom be, ahol néhány nem mindennapi hallal is sikerült találkoznom.

Ilyenkor általában az alsó tavat szemelem ki a pecákra, mivel itt a legnagyobb esély, hogy egy kapitális, akár 20-25 kg feletti példánnyal is összehozzon az a bizonyos szerencse. A rövid 1-2 napos hétvégi horgászatok után egy szabad hetem volt a várva várt túrára. Az előtte lévő hét lázas pakolódással, szerelgetéssel, és tanácskozással telt. A CFB palettájáról az egyik favorit csalimat a friss fagyasztott  CFB Red Dream bojlit vittem. A másik pecámra pedig CFB Red Liver mixet, fokhagyma aromával 4ml/kg ,  egy kevés 20ml/kg Fish Protein Liquid-al / folyékony hal kivonattal /  gyúrtam le 14 és 18mm -es méretben,  ezen kívül volt még pár hetet száradt Red Army bojlim, valamint a Csabi küldött az új Light Hook Baits-Könnyített két ízű csalizó bojlikból is, ezeket kizárólag csalizásra hagytam.

Tüskei ősz

A túrámat 3 óra csónakázással és helykereséssel kezdtem, nehéz megfelelő pályát találni a pecázásra. A stég mögötti helyeken a nagyon megnövekedett vízszint miatt szinte lehetetlen volt a sátorállítás. Ennek ellenére az általam kiszemelt helynek ugyanez volt a vesztője. Mindegy lesz ami lesz, én bevállalom, döntöttem és már a bójákat pakoltam le az egy-két négyzetméternyi meghorgászható területre. Az etetéseket az imént említett bojlikból és egy kis CFB extra fúrt halibut pelettel szórtam meg. Egyik botom a part menti sávba kb 30 méterrel egy akadóval teli 1,5 méteres vízbe helyeztem el viszonylag keményebb talajra. Míg a másik pecát, egy közel 2,5 méteres 30 centis lágyiszappal borított aljzaton helyeztem el.

Nagy nehezen a tábort is sikerült kialakítani

Minden a helyére került kezdődhetett a horgászat. Az első kapásra nem kellett sokat várni, egy 7 kilós pikkelyes volt az elkövető, aki a rövid pecámról érkezett, egy szem Red Army Red Dream kikönnyített csalira. Pár kép után útjára engedtem a halat.

Tüskei ősz

Az elkövetkező 2 napban a megváltozott időjárás és az ingadozó vízszint miatt kapásig sem jutottam el. Nem változtattam semmin, maradt a már eltervezett stratégia, egyik boton Red „Beast”Liver bojli

másikon pedig kedvencem a Red Dream. Bíztam a jó halban.

A 3. éjszaka egy füstölős kapásra ébredtem. Felvettem a botot beugrottam a csónakba és már mentem is a hal fele, ami már az akadók sűrűjén volt túl, felkampóztam a zsinórt elharaptam, összekötöttem, és már utol is értem a titokzatos ellenfelem. Lomha mozgása, csak egy egy fejrándítása, éreztette velem, hogy egy méretes hallal van dolgom. 10 perc csónakforgatás után az első feljövetelnél megszákoltam. Egy hatalmas töves pihent a szákban. Siettem a partra és a mérlegeltem a halat. Leraktam pontyzsákba, és bekötöttem a mély vízre nehogy valami baja legyen a reggeli fotózásig. Reggel hitelesítette az egyesület a halat, és pár kép után boldogan engedtem útjára az idei legszebb halam.

Tüskei ősz

A súlya 15.1 kg  Carp Friend Baits  Red „Beast”Liver bojlival sikerült megfognom.

Délután kötöttem pár előkét, az esti frissítésre, Red Dream bojlival

Szelepgumis szereléket használtam minden alkalommal , különböző horgokkal , különböző csali méretekkel.

Tüskei ősz

Red Dream darabolt bojli mellé RedArmy-RedDream LightHookBaits csalival csaliztam.

Red „Beast”Liver bojli duplán, saját pasztájával.

Az éjszaka folyamán több halat sikerült szákba terelni, de 6 kg fölé nem tudtam menni.

Tüskei ősz

Hajnalban igazi őszi időjárás fogadott , az akadok szinte „ködbe”, párába burkolóztak.

Lassan a nap felszárította és ahogy kitisztult, egy ejtős kapásra eszméltem, amit nagyon furcsálltam, hogy kijött felém a hal. Amikor megláttam a halat már tört is befele iszonyatos erővel. Pár perc huza-vona, után egy 11,3 kg torpedót fényképezhettünk, ami egy szem Red Army-Red Dream Light Hook Baits horog csalira csábult el.

A pecából már csak 1 nap maradt hátra. Nappalra 20lb előkét és longshank horgot kötöttem, ami nagy hiba volt. Este 9 kor, kapásra riadtam. Felvettem a hallal a kontaktust, és kb fél óráig bogoztam az akadó sűrűjéből, miután kibogarásztam a halat, megindult a hosszú fárasztás, és kb újabb fél óra múlva egy hatalmas test jött fel 5 méterre a csónak felett. Amikor megláttam nem hittem a szememnek, egy bőven 20+ os hal volt a horgomon, de nem sikerült megmeríteni. Utolsó erejével belement egy akadóba és kiegyenesítette  a horgomam. Lecseréltem az előkét, és visszaraktam a szereléket a helyére. Ahogy eveztem a part felé, megszólalt a másik jelzőm, gyorsan kieveztem, felvettem a botot és mentem a titokzatos ellenfél felé. Kb 20 perc fárasztás után egy gyönyörű tükrös pihent a merítőben, gyors mérlegelés után bebizonyosodott, hogy életem eddigi legnagyobb tüskei halával hozott össze a sors. A mérleg 17,2 kg ot mutatott. Örömöm leírhatatlan volt mivel 2 nap leforgása alatt két, éves tórekord dőlt meg. Reggel lefotóztuk a halat és útjára bocsátottam.

Tüskei ősz

Hihetetlen érzés volt. Még most is beleborzongok.

Előke és a csali amivel sikerült megfognom a halat.

Újra a RedArmy-Red Dream Light Hook Baits horog csali adta a halat. Ezzel véget is ért a horgászatom,elkezdtem pakolászni, mivel másnap már kezdődött a 2 hetes tilalom. 2015-ben újra visszatérek Tüskére és megpróbálom újra megdönteni a saját rekordomat. Hátha sikerül a 20kg feletti pontyot lefényképeznem.

Köszönet Csabinak a remek csalikért, amik eddig sose hagytak cserben.