Horgászok küldték:Januári method pecára hangolva

Január huszadikát mutat a naptár és már nagyon viszket a tenyerem egy jó kis horgászatra. Közben megérkeztek postán a bojlik is, amikkel idén tavasszal a pontyokat szeretném üldözőbe venni. Szóval megvolt a mai programom. Ismerkedés a bojlikkal. Kapva az alkalmon el is döntöttem, hogy másnap irány horgászni. Össze is dobtam egy method-os szereléket. Aminek az összeállítását be is szeretném mutatni!

Mire is van szükségünk a szerelék összeállításra? Lássuk csak:

- pasztaólom
- gyorskapocs
- horog (én a 6-os méret mellett tettem le a voksom)
- csaliütköző
- stopper
- horogbefordító (el is hagyható)
- előkezsinór
- olló
- na és persze a horogra szánt csali

Januári method pecára hangolva

Ezekből fog összeállni a végszerelék

Első lépésben az előkezsinórra kötünk egy hurkot és ráfűzzük a csali elcsúszását meggátoló stoppert.

Ha ezzel megvagyunk jöhetnek a csalik. Jelen esetben egy Oldódó Csalizó  Red Army bojli és egy szilikon kukorica kerül a hajszálelőkére, aztán a stopper.

Januári method pecára hangolva

A következő művelet során felfűzzük a horgot az előkére és beállítjuk a csali távolságát. Tekintettel a hideg vízre és az óvatosan táplálkozó pontyok kapókedvére én most a rövid távolságot választottam.

Már csak meg kell kötnünk a horgunkat egy csomómentes kötéssel és gyakorlatilag kész az előkénk.

Személy szerint én az esetek 90 százalékában használok horogbefordítót, ezért most sem maradhat el. A fűzőtű segítségével könnyedén elhelyezhetjük az előkénken.
Januári method pecára hangolva

Íme a kész, felcsalizott előke:

Ha az előkével megvagyunk, lássuk, hogyan is helyezzük el ezt a főzsinórunkon könnyedén. Továbbá, mi is alkotja a methodos szereléket.

Először a gyorskapcsunkat belehurkoljuk a leadcorunkba, majd ezután ráfűzzük a szerelék másik lelkét, a pasztaólmot és belehúzzuk a kapocsba ütközésig.
Januári method pecára hangolva

Ha ezzel megvagyunk, akkor már nincs is más dolgunk mint, az előkére kötnünk egy végfület és ráhúznunk azt a szilikoncsövet ami a gyorskapocshoz csatlakozik. Beakasztjuk a fület a kapocsba, rátoljuk a csövet és készen is volnánk!

A kész végszerelék

A végszerelékünk bevetésre kész, de ez még nem elég ahhoz, hogy a halakat a horgunk köré csaljuk és megtalálják a csalinkat. Szükségünk van némi csalogatóanyagra. Itt jön képbe a method mix és a PVA háló. Az alábbi képsorok segítségével be szeretném mutatni, hogyan is készíthetünk egy fogós method mixet és, hogy mi is kerüljön a PVA hálóba.

A mixet érdemes kis mennyiségekben, apránként kikeverni. Így némileg gazdaságos pecát tudhatunk majd magunk mögött. Csak a képzeletünk szabhat határt annak, hogy mi kerül bele. Személy szerint én most a csemegekukorica és egy kis májkivonat mellett tettem le a voksom.

Januári method pecára hangolva

A mixünk alkotóelemei külön…

Ezeket egy kis tálkában megfelelően össze tudjuk keverni. Először a szárazanyag kerül bele, aztán a kukorica és a folyékony összetevő,a májkivonat.
Ügyeljünk a sorrend betartására Ha már mindent beletettünk, akkor összekeverhetjük. Természetesen így még nem érjük el a megfelelő állagot.

Januári method pecára hangolva

Ezt víz, vagy egyéb aroma hozzáadásával érhetjük el. Fontos, hogy ne csináljuk túl ragadósra, mert akkor nem fog felhősíteni az anyagunk és nagyon nehezen oldódik. Mindig egy picit szárazabbra keverjük, de legyen jól gyúrható.

Ha ehhez hasonló állagot kaptunk, akkor mindent jól csináltunk

A felhősítés problémája ezzel megoldva, már csak a horgunk köré kell pár finom falatot bejuttatni, hogy rátaláljanak a pontyok a csalinkra. Ezt, mint említettem PVA hálóval oldhatjuk meg. De mit is tegyünk bele?
Itt szintén szabadjára engedhetjük a fantáziánkat. Gyors oldódású pelletek, oldódó illetve főzött bojli darabolva, vagy egészben, method illetve magmixek és sorolhatnám még…

A PVA-ba szánt pelletek, bojlik

Egy valamire viszont ügyeljünk. A hálóba szánt mixet ne vízzel készítsük el, mert akkor még dobás előtt feloldódik. A háló végére kössünk egy csomót, majd elkezdhetjük megtölteni. Ha végeztünk szintén kössünk egy csomót a másik végére.

Munkánk gyümölcse

Összeállt a végszerelékünk, horgunk felcsalizva, a csalogató anyagok is bevetésre készen vannak, kezdődhet a peca, jöhetnek a pontyok.

Januári method pecára hangolva

Íme a bevetésre váró method-os végszerelék

Januári method pecára hangolvaJanuári method pecára hangolva

Így dolgozik a víz alatt a method-os szerelékünk