Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

Már megszokássá vált, hogy jól összeszokott csapatunk március elején egy közös horgászattal nyitja az évet. Így történt ez idén is, már február elején lefoglaltunk pár helyet egy Szatmárnémetihez közel álló, jó halállománnyal rendelkező 6 hektáros tavon. Nehezen teltek a napok, szinte minden este erről folytak a közös beszélgetések.

Aztán pár nappal a túra előtt megérkeztek a termékek is, lehetett ismerkedni velük.

Habár nehezen telt, de eljött a várva várt nap. Néhányunknak indulás előtti éjjelen nem sikerült aludni sem, ugyanis Imre barátunk pár órával indulás előtt érkezett, több ezer kilométer repülés után. Feleségemmel Oanaval hamar hazavittük, két órája volt bepakolni. Hajnalban már Tomi ment érte és a nehézségek ellenére ők voltak az elsők a parton. Pár perc után érkezett Claudiu barátunk is, csak mi késtünk kedves feleségemmel. Simán ráfoghatnám, mert ugye nőből van, de hazudnék ha azt mondanám, hogy mindig ő a hibás.

Csodás érzés volt újra a parton lenni. Habár csak 3 fokot mutatott a hőmérő és pár napja még jég borította a tavat, mégis gyönyörű napfelkelte fogadott.

Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

A gyors előkészületek után, egy minimális alapozó etetés következett ami apró magvakat, pelleteket, törött és felezett bojlit tartalmazott, CSL likőrrel és kis folyékony halkivonattal meglocsolva.

A rendelkezésünkre álló információk alapján úgy döntöttünk, hogy a túloldali part közelében próbálkozunk 115-120 méteres távolságban. Lassan minden a helyére került és nem maradt más hátra, mint a várakozás.

Szélcsendes nap volt, néha a nap is kisütött de a jelzők nem csippantak. Nem zavart, mert tudtuk, hogy ebben a hideg vízben talán csak pár esélyünk lesz kedvenc bajszos barátainkat egy fotó erejéig partra csalni.

Az órák teltek, de nem unatkoztunk, mivel ha a halakat nem is, de néhány látogatót sikerült lencsevégre kapni. Nagyon barátságosak voltak.

Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

Késő délután a két baloldali jelző csipogott, de sajnos nem akadtak meg. Ugyanez történt a mellettem jobbra horgászó Imre egyik botján is. Ekkor vettem észre az első árulkodó jelet a tartózkodásukról is, ami tőlem jóval balra volt.

Úgy döntöttem váltok és lecserélem a pasztás ólmot és az oldódó Red Army-t is, valamiért feltétlenül ki akartam próbálni a Smoky Fish+Green Beast kombinációt.

csalik

Az előkére húztam PVA hálót, melybe összetört bojlik kerültek. Próbáltam az előbb látott mozgás környékére dobni, de így a táv még nagyobb lett és nem igazán sikerült megdobni, ezért a középső botra is felkerült ugyanaz a csali, de pva háló nélkül. Így már nem volt gond a távolság.

Ezek után reménykedve vártam a csodát, de közben ránk esteledett. Szép naplementében volt részünk de élénkült a szél is rendesen.

Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

Hosszas beszélgetés után behúzódtunk a kuckóba és éjfél körül sikerült elaludnom. 3 óra lehetett, amikor arra ébredtem, hogy szakad az eső és már kezdtem belenyugodni, hogy az első éjjel nem lesz kapásom. Épp visszafeküdtem, amikor diszkréten megcsippant a jelzőm. A bal szélső bot volt. Pár másodperc csend és már húzta is.

Bevágtam és mintha tudta volna, hogy csak egy puszi erejéig fogom megzavarni, jött ellenállás nélkül. Nem is igazán sikerült felmérnem mekkora hallal van dolgom, míg a part közelébe nem ért. Itt harcoltunk pár percet és már merítettük is.

Egy szép 12 feletti tükrös volt. Érte bármikor bőrig áznék újra és újra. Óriási érzés volt új csalival, ismeretlen és fagyos vízben ekkora halat fogni.

Sajnos a szakadó eső és a sötétség miatt a készült fotók használhatatlanok.

Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

Gyorsan ledobtam a vizes ruhákat és már repült is a szerelék a helyére, ezúttal PVA nélkül távolabb.

Mondanom sem kell milyen jól aludtam reggelig. Elégedett voltam, jónak bizonyultak a változtatások.

Másnap már rosszabbra fordult az idő, fújt a szél és folyamatosan csökkent a hőmérséklet is. Mindenki tevékenykedett, próbálta kapásra bírni a halakat, de a jelzők nem csipogtak. Már csak 2-3 óra állt rendelkezésünkre és már a következő bevetést terveztük. Ennek az lett a vége, hogy rögtön le is foglaltunk pár helyet hónap végére egy Bihar megyei víztározón.

Talán fél óra telhetett el, amikor újra a bal botomon jelentkezett egy igazi füstölős kapás, aminek ebben a hidegben különösen örültem. A pikkelyes barátom már küzdött és több kirohanása is volt, mintha legalábbis májust írnánk.

Gyors fotó és mérlegelés után engedtem is vissza éltető elemébe a majdnem 12 kilós bajszost.

Első bevetés a Carp Friend Baits termékeivel román vizeken

Ezután már távozni kellett és pár óra múlva már az otthon melegében elevenítettük fel a 2 nap alatt történteket.

Kívánok minden sporthorgász társamnak legalább ilyen szezonnyitó horgászatot és egy sikeres, rekordokkal teli évet!