2015 - szezonkezdés

Ismét eljött az Újesztendő, zord hideg szelet hozva magával. A hőmérséklet a nappali órákba se érte el a plusz fokokat. Ilyenkor a horgász embernek nincs más dolga, csak az olvadásra várni és figyelni, vajon mikor enged a fagy. Három napja ment le a tóról a jég, így amint lehetett szerettem volna kilátogatni egy kicsit horgászni. A havazás már péntek este elkezdődött, így mire kiértem ismét az igazi havas téli táj fogadott. Az etetőhajóba method mixet, főtt apró magvakat és kevés oldódó bojlit tettem. Ez a nap nem a halfogásról szólt mivel egy darab apró 1.5 kg körüli pontyot tudtam csak fogni, viszont a havas táj mindenért kárpótolt.

Kis segéd, feltöltve

Sajnos januárban nem volt több horgászatra esélyem, mert újra visszafagytak a tavak

Következő horgászatomat február közepén sikerült megvalósítanom. Bár reggel még hártya borította a tavat a szél délutánra lefújta. Kicsit átfagyva rá kellet jönnöm,ez még mindig nem a szezonkezdés, de csak hajtottam a napokat mikor jössz már te várt tavasz.

Hártyás víz

Végre február 28-án sikerült az időnek enyhülnie, bár a hőmérséklet még 8-10 fok volt és a víz hő se haladta meg a 3 fokot, végre nem a jeges vízre érkeztem meg.

Kiolvadt tó

Etetésnek apró magvakat és mikró pelletett használtam csalinak, pedig a hibrid bojlit.

Hibrid bojli

A délelőtti órákban egy-két apró kedves kis vendég érkezett. Itt már tudtam lassan megenged a tél és barátaink táplálék után néznek.

Fagyos töves

Lassan átfagyva már pakolni kezdtem és örültem, hogy sikerült fogni halat ebben a hideg vízben. Egyszer csak egy vehemens kapás érkezett a balos botomra. Nem hittem a szememnek, eddig csak a maszatolás volt a jellemző a mai napomra. Felvéve a hallal a kontaktot már éreztem ez az idei év első szebb példánya lesz. Mikor merítés előtt fordul egyet, már láttam hogy ez egy remek tükrös lesz.

2015 - szezonkezdés

Sikerült megfognom az idei első 10+-os pontyomat, egy gyönyörű 14,47kg-os tükrös személyében.

Nagyon örültem ennek a fogásomnak. Vártam a következő hétvégét és a sikereken felbuzdulva ismét erre a napi jegyes tóra látogattam ki. A mai csali választás a RED-CELL bojlira esett, melyet kibalanszíroztam egy Squid pop-uppal

Red-Cell és a Squid pop-up

Remek választásnak bizonyult, mivel a számtalan kisebb példány jött a felezettre, de amin nagy csali volt az a botom délig hallgatott, de akkor húzós kapással jelentkezett egy gyönyörű töves. A víz még mindig olyan 5-fok körüli lehetett, de  erejétől duzzadó, vehemens fárasztásnak voltam részese, aminek igazán örültem.

A csodás töves pontos súlya 16,12 kg

Ezzel a remek hallal már megint bebizonyosodott számomra az a tény, hogy még a hideg vízben is számít a csali mérete, nem csak a nyári melegben. Bizony a kis csalikra elcsábuló kisebb pontyok hamar rátaláltak, de a nagy csali megvárja az annak szánt szebb halat.

A következő horgászatomig volt időm átgondolni a történteket és vártam a vasárnapot, hogy ismét horgászhassak. Egyesületi vizet választottam ki. Szerettem volna kipróbálni az új kis Green-Beast pop-up-ot és mellé a régi kedvenc kis csalimat a Green-Sea bojlit.

Green-Sea bojli megspékelve Green-Beast pop-up-pal

Gondolkodtam hisz itt vannak a remek oldódó csalik a tarsolyomba, akkor miért eme főzőt golyókra esett a választásom. igazából azt jól tudtam, hogy az oldódó csalik az ilyen hideg vízben jól dolgoznak, de kíváncsi voltam, hogy a nyáron használt főzött bojlikkal is sikerül e halat fogi ebben a hideg vízben. Eddig a hideg vízi horgászataim alatt most se csalódtam megfigyeltem a méret, ami ilyenkor nagyon is számít, mert a kis csalikat bátran felveszik a kisebb példányok.

Szép tükrös

Délután a Nap is megmutatta mosolygós arcát és mintha ennek a halak is örvendeztek volna nem csak én szép sorba érkeztek a darabos halak a nagy csalimra.

Szép darabos töves

Lassan-lassan igazolta magát az a gondolat, hogy ebben a hideg vízben némi apró mag és egy kis method koncentrált etetés megfelelő bejuttatása meghozza a várt eredményt. Mi sem igazolja ezt jobban, mint ez a zárszóra érkező remek töves.

Zárszóra érkezett gyönyörű töves, melynek súlya 13,63 kg

Eljutottunk a januári dermesztő hidegből a februári hártyás vízen át a tavasz első jeleinek mutatkozásáig. Lassan rügyeznek a fák, éledezik a természet és már reggel újra a madarak harsona éneke köszönt kiérkezésemkor a tó partján. Számomra ismét tanulságos évadkezdés volt. Nem kell mindig a megszokott úton járni, kell hozzá bátorság, hogy a jól bevált hideg vizes oldódó csalikat elhagyva valami újhoz, valami merészhez nyúljon az ember. Nekem bejött ez a vakmerő vállalkozás és sikerült az olykor fagyos vízből is kicsalni kedvenc barátaimat. Remélem más horgásztársaimnak is ilyen sikeres lesz a szezonkezdés és szerintem érdemes a megszokottól eltérően cselekedni olykor, mert nekem megérte.

Minden sporthorgász társamnak sikerekben, halban gazdag szezonkezdést kívánok!