Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

10 nap különbséggel, ugyanaz a tó, két hatvan órás peca, ugyanaz a csali, akkor mi a különbség?

Mikor Temesváron járok és van egy kis időm pecázni, mi jut eszembe először? Hát Sustra! Nem tudom miért, de ez a tó nagyon a szívemhez nőt az elmúlt évek során. Sustra, Temes megyében helyezkedik el 30 km-re délre Temesvártól. Nagyon szerencsésnek mondhattam magam, mert két hét leforgása alatt kétszer 60 órát pecázhattam a kedvenc tavamon. Az első peca pünkösdkor történt, május 23 – 26 között, amikor is sikerült 3 éjszakát és 2 napot eltölteni horgászattal. A második peca pedig kevesebb, mint két héttel pünkösd után következett (június 4 – 7).

Hetekkel hamarabb le kell foglalni a helyeket, így az első alkalomra a tó végén lévő kis mélységű vizet horgásztuk, a második alkalommal azonban a gát közelében lévő melyebb vízre esett a választás. Ahogy később látni fogjuk nem csak ebben különbözött a két peca. Mindkét peca alkalmával állandó maradt a csali: CFB Black Jack, CFB Red Army Full liver 50-50% és Red Dream. Az említett golyókat használtuk fel etetésre, kiegészítésként pedig pelletet és magkeveréket szórtunk be a vízbe. A csalit IQ2-D-rig és D-rig segítségével kínáltuk fel a halaknak.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Már hetekkel a horgászat előtt nap, mint nap nézegettem az időjárás alakulását. Pünkösdre lehűlést, esőt és vihart jósoltak a meteorológusok. Csak azért imádkoztam, hogy a jósok valamelyest tévedjenek és az időjárás mégis csak kegyes legyen hozzánk. Habár a lehűlés horgászati szempontból tökéletesének mondható az ivási időszak közepén. A vízpartra délután 6-kor érkeztünk, meglepetésünkre a nap hétágra sütött. Gyorsan tábort vertünk, elvégeztük az alapozó etetést, sötétedésre pedig már minden botunk kapásra várva pihent a bottartón. Feleségemmel abban egyeztünk meg, hogy én a fűszeres és büdös csalikat használom, ő pedig az édeseket.

Az első két kapás a feleségemé volt, másfél órán belül sikerült egy 6,5kg-os tükörpontyot és egy 7kg-os pikkelyest a matracra tenni, azonban egyikük sem az etetésről jött. Mindkét hal a CFB Red Dream 20mm-es golyóját kóstolta meg.

Éjfél körül behúzódtunk a sátorba és az éjszaka további részében nem „háborgattak” bennünket a halak. Ködös, napsütéses reggelre ébredtünk és hozzá is fogtunk az etetés elvégzéséhez.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Dél körül jelentkezett be az első hal, ez alkalommal már az etetésről. A 4 kilogrammos pikkelyes ismét a Red Dreamet kóstolta meg. Kis idő multával nekem is sikerült megfogni az első halamat egy nagyon szép 6,5 kilós tőponty formájában.

Rövid időn belül pár apróbb példányt szákolhattunk, ezek azonban a vihart is elhozták magukkal.

Eleinte nagy cseppekben esett az eső, de ez hamarosan viharos szél kíséretében átváltott jégesővé. Türelmetlenül vártuk, hogy vége legyen, de sajnos nem akart befejeződni. Mit ad Isten, miközben előttem is mögöttem is villámok cikáztak, kapás van az egyik botomon. Nem volt más kívánságom csak az, hogy villámcsapás nélkül ússzam meg ezt a fárasztást. Mivel nem volt egy termetes példány hamarosan már a bölcsőben fickándozott. Gyorsan vissza is engedtem egy „apád anyád ide jöjjön” kivánság kíséretében.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Az eső kicsit csendesedett és sorra kezdtek megjelenni a nagyobb példányok is. Először egy 8,5 kg-os pikkelyest sikerült fogni a CFB Red Liver + Green beast pop-al.

Aztán pedig reggel egy nagyon szép tükörponty köszöntött be Black Jack + Sunhine pop-ra.

A nap további része mozgalmasan telt, volt olyan pillant, hogy alig fejeztem be az egyik hal fárasztását a másik boton is kapás volt. Kisebb nagyobb példányok váltogatták egymást és közben egy újabb 9kg körüli potyka landolt a bölcsőben.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Aztán az eső újra rákezdett.

De a halak étvágya nem csökkent. A horgászat legnagyobb hala egy 9,75 kg-os harcos tükörponty formájában érkezett, Black Jackre.

60 órás túránk során 16 halat fogtam a feleségem pedig 5-öt, de igazából csak 24 óra aktív pecánk volt. Sajnos ez alkalommal nem sikerült egy 10+-ost sem kifogni.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Habár az időjárási körülmények lépten, nyomon igyekezték megnehezíteni a horgászatunkat, az első túra után elégedetten távoztunk, mivel sikerült több szép halat partra csábítani a CFB csalijaival. Összecsomagoltunk és az úton hazafelé azon gondolkodtunk, vajon két hét múlva milyen idő lesz és milyen halakat sikerül majd a megfogni a mélyvízből?

Reményekkel teli indultunk útra a következő pecánkra. Az időjárás előrejelzés 30-33 °C-ot jósolt a második horgászat idejére, a partra érve azonban komoly nyári zápor fogadott. Ez jelentősen megnehezítette a kicsomagolást és a készülődést az est leszállta előtt.  Az éjszaka folyamán egyszer sem kellet felébrednünk, de a reggeli nap első sugarai megmutatták, hogy arra az időjárásra számíthatunk, amit az időjósok megjósoltak.

Elég sokat kellet várni az első kapásra, ami érkezésünk után 19 órával érkezett, Monster fish pop up + Red Army – Full liver 50-50%-os csalira. Ez alkalommal már az első hal tíz kiló feletti volt.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Hamarosan fogtam még egy kicsi potykát és „egy kicsit megállt”, ahogy az egyik kedves horgásztársunk mondja. A következő éjszaka is kapástalanul telt, rájöttünk, hogy a halak a meleg hatására ismét ivásba kezdtek. Ottlétünk alatt a horgászok jöttek mentek. Van, aki hamarabb van, aki később adta fel a horgászatot a kapástalanság miatt. 48 óra után mi is azon gondolkodtunk, talán jobb lenne hazamenni, de ezt a gondolatot gyorsan elhessegettük.

Mielőtt folytatnám a beszámolót, az lenne a kérdésem a horgásztársak felé, mennyi az esélye annak, hogy 24 órán belül 3 halból kétszer ugyanaz akadjon horogra?

Az esély valószínűleg elég kicsi, de ez a horgászatban nem számit, mert a feleségem Red Dream csalija megtetszett a pajtásunknak.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Ez alkalommal a halacska 300 grammal többet nyomott a mérlegelésnél, mint egy nappal azelőtt. A 11 kilogrammjához jelentős mértékben hozzájárult az etetésről elfogyasztott mag, pellet és bojli mennyiség.

Fél órával később egy nagyon szép spanyol pikkelyes jelentkezett 24 mm-es Black Jack + 20 mm-es Green Beast pop up-ra.

A mérlegelésnél 10,55 kg-ot mutatott a mérleg nyelve.

Két órával később a feleségem hosszú fárasztás után egy 11,63 kg-os pikelyessel fényképezkedhetett.

Két teljesen különböző peca a Sustra-i víztározón

Sajnos ez volt a túránk utolsó hala. Ha az előző túra alkalmával elég nagyszámú halat sikerült fogni, most a halak mérete kompenzálta a számukat. Azt is elmondhatjuk, hogy a bizalmunk a csaliban és a kitartásunk nem bizonyult hiábavalónak. Az utolsó éjszaka ismét eseménytelenül telt, de azért sikerült pár éjszakai képet készíteni zárásként.

Kívánok mindenkinek hasonlóan élmény teljes horgászatokat az év további részére.