Baráti horgászverseny Nagyrédén

Tavaly késő ősszel tudtuk meg Turza Peti barátommal, hogy a nagyrédei tavon egy különleges horgászversenyt fognak szervezni. 3 szektor-3 módszer a csali bejuttatására (dobás, csónakos behúzás, etetőhajós húzás). 2 naponta helycsere, szektorcsere, 45kg-os csali limit. Úgy gondoltuk, ez így egy kiváló es az esélyeket kiegyenlítő verseny lesz.

Sajnos máskeppen alakult, mivel ebben a tavaszi időpontban több verseny volt meghirdetve (Két nagy Balatoni es Merenye), így sajnos a vart 12-15 csapatból a nevezési határidőre csak 6 csapat jelezte resztvételét! A szabályok módosultak, a tavat 6 részre osztottak fel helycsere nélkül! Az etetőhajós behúzás tilos lett, csak dobni es csónakból behúzni lehetett!

Petivel mar a 0. napon lementünk egy kellemes versenyt megelőző pecára es az ellenfelekkel való ismerkedésre! Azért egy 8 kg körüli szép tükörpontyot csak sikerült elcsípnünk a Red liverrel!

Itt nem a peca volt a fő, inkább rápihentünk a versenyre, kellemes beszélgetéssel es egy közös vacsora eltöltésével mulattuk az időt. Másnap pihenten es horgászláztól hevülten készültünk a sorsolásra!

Baráti horgászverseny Nagyrédén

Először a húzás sorrendjét döntöttük el, utána került sor a helyek kihúzására! Előzetesen a hétre folyamatos felmelegedést ígértek, ez mindenkeppen a tó sekélyebb részeire irányította a figyelmünket!

Petinek sikerült is kihúznia a 13-14-15-os közös placcot. Örültünk nagyon a szerencsénknek (mint később kiderült túl korán)

Gyors bepakolás. 11-kor kezdődött a verseny. A 4 botból 3 a part menti sekélyesbe került, 1 bot az előttünk elterülő nagyobb nyílt részre.

Baráti horgászverseny Nagyrédén

Az első kapásra kedd reggelig kellett várnunk, amikor is Petinek a fűszeres csaliját elhúzta egy kisebb 5kg körüli nyurga. Fél órán belül a Red liver-rel csalizott botomon egy hasonló nyurga jelentkezett be.

Újabb fel óra, megérkezett az első mérlegelhető halunk, egy 8kg-os tőponty személyében a baloldali nádasról. A csali Birdfood alapra készített eperhalas golyó volt.

Lassú felmelegedés volt tapasztalható, de abból az öbölből, ahol mi horgasztunk folyamatosan kifújt a szel a tó nagyobb medencéje felé!

A Tervünk az volt, hogy a halak a melegedés hatására kimozdulnak a sekély részre, így a 4 botból 3-nak itt alakítottunk ki etetést. Bojliból, pelletből es kisebb részben magokból állt! A magot folyamatosan el kellett hagynunk, mert a nagytestű dévérek igencsak megkedvelték.

Csütörtökig nagyon változékony időnk volt. Napsütés erős nyugati-délnyugati széllel es a nappali 20 fok körüli hőmérséklettel, ami csütörtök délutánra egészen 26 fokig felemelkedett!

Sajnos rá kellett jönnünk, hogy az előttünk elterülő sekélyebb részre meg nem indultak meg nagyobb bandákban a pontyok! 3. naptól szinte 1 bot kivételével végig kukáztuk a versenyt!

Az egyetlen bot, ami működött, a szemközti kicsi nádfal kb 150-160 m-re tőlünk. Csak es kizárólag 1 kis nádnyiladék adott ott is halat es csak a Birdfood eperhalas golyó! Ha behúztunk másik botot közel egymáshoz, akkor is csak az eredeti pici hely es csak a Birdfood-os golyó adott halat. A többi helyeink szinte csak 1-1 halat adtak es azok is szinte mint a 7kg-os limit alatt. A kukázásunk eredménye 6,3-6,8kg pontyok-

Meg a legextrémebb helyeken is próbálkoztunk!

Sajnos mire megfordult a szel péntekre, addigra a 26 fok visszaesett 10 fok körülire.

Petivel folyamatosan figyeltük a vizet, minden jelre, ami a pontyokra utalhatott. Így sikerült 1 szem ananászos pop up-pal az addig szinte haltalan jobb szelső etetésünkről fogni. 1 órán belül 3 kapás, de sajnos 6,7kg volt itt is a legnagyobb ponty.

Halaink a legkülönbözőbb időpontokban kaptak! Nem tudtunk az 1 hét alatt igazából konkrét időszakot, mikor táplálkoznak bajuszos barátaink!

Ezen a versenyen 10 mérlegelhető halat sikerült fognunk, amelyekből 1hal volt 11+, a többiek 7-9,5kg között voltak.

Ezen kívül 6-7halunk volt 5-6,8kg között, illetve 8 db nagytestű dévért sikerült fognunk! 3halat veszítettünk. Ebből talán kettő volt nagyobbacska. 9 merhető halunk a Birdfood-ra csábult e,l 1 hal pedig fűszeres golyóra!

A 83kg-os összfogásunk a 6.(utolsó) helyre volt elég. Elmondhatjuk egy jó helyen horgasztunk rossz időben!

Baráti horgászverseny Nagyrédén

A verseny első helyezettje 360kg korul fogott! Gratulálunk nekik innen, es a többi csapatnak is. Egy rendkívül jó hangulatú baráti versenyen vagyunk túl, ahol sok jó es ügyes horgásszal ismerkedtünk meg! Köszönjük Zolinak, a tó tulajdonosának, hogy így kisebb létszám mellett is megrendezte a versenyt! Ferinek, a halőrnek az áldozatos munkáját, amit egész heten a csapatokért tett!

Csodálatos környezet, szép erős halakkal. Jövőre újra indulunk, erre ígéretet tettünk!