Pontyhorgászat az erdőben

Minden évben kiszemelek magamnak egy vagy két vizet és az öregebb példányait megpróbálom becsapni, a számomra még szűz vízterületen. Az iszonyatos 38 fokos levegő és 30 fokos vízhőmérséklet nem igazán a pontyhorgász barátja és ilyenkor minden apróság számít, főleg ha a halak nem mozognak! Most is mellém állt a szerencse , illetve a gyengébbik botom mutatta meg hogy hol is vannak a halak az 5-7 méterrel rövidebb dobás miatt.

Most egy igen távoli tóra esett a választásom, melyet vadregényes erdő vesz körül és ez látszott is az élővilágon is. Vadállatok, de mégsem féltek az embertől és ez a helyiek példás magatartása miatt valósult meg! Forró vasárnap délután érkeztünk a számunkra ismeretlen helyre, a halőr elmondása szerint van aki több mint egy hete van kint és két kapást sikerült elérnie. Nem voltam boldog a hírtől, de a tó frekventált helyére sikerült ülnöm, ahol a legmélyebb a víz, 4-6 méter között váltakozik a meder.

Tábor állítás után csobbanás!

Este hat órára végeztünk a táborállítással és a kibírhatatlan hőség elől a vízben kerestünk egy kis menedéket.

Érdeklődő család.

Meg is jelentek az első érdeklődők, bár a botok még nem voltak bedobva. Két botra CFB Deep Sea World kagylót raktam 14mm méretben és egyre pedig CFB Liver Squid bojlit. Még sötétedés előtt be tudtam fejezni az alapozó etetést és nagy reményekkel vártam az éjszakát. Az volt a logikus, hogy bajszos barátaink sötétben aktívabbak, mert akkor kicsit visszább hűl a levegő.  Két 3.5 lbs bottal és egy 3 lbs bottal horgászom ezért a kicsit puhább bottal rendszerint 5-6 méterrel rövidebbet tudok dobni, de ez eddig semmikor nem jelentett problémát a kapások számában!  Reggel 6kor volt az első húzós kapásom. Egy kölyökponty volt az, kb 8 kg súlyban. Ki sem vettem a szákból, csak a vízben gyorsan kiakasztottam a szájából a horgot és útjára engedtem. Reggeli kávé után folytattam az etetést, ami igen embert próbáló dolog rekkenő hőségben, mikor a levegő sem mozdul. Dél magasságában semmitmondó ejtős kapásom volt, bevágtam és lassan komótosan elkezdett felém jönni a hal. Semmi hirtelen mozdulat vagy fejrázás, aránylag gyorsan megszákoltuk és volt meglepetés a szákban!

22kg

Hatalmas töves.

Közös fürdés.

22.70Kg-nál állt meg a digitális kijelző és még előttünk van majdnem 3 nap! Kagylós DEEP SEA WORLD  bojlinak nem tudott ellen állni. Teltek múltak az órák , délután nagy csend volt és a tó vizében töltöttük majdnem az egész délutánt! Este 6 felé húzós kapás volt megint a rövidebbre dobott botomon, szintén kagylóval!

13.9 kg

Majdnem 14 kilós pikkelyessel csinálhattam pár képet. Feltűnt hogy csak a rövidebbre dobott botomon volt kapás és a másik kettő mélyen hallgatott. Éjszakára mindhárom botomat rövidebbre dobtam és a csalit is megváltoztattam kagylósra.  Meg is lett a változtatás eredménye, mert este 10 órakor lassú húzós kapásom volt, ismét egy pikkelyes.

7.14 kg-os éjszakai töves.

Alig sikerült vissza aludni mikor a fél sátorban hatalmas csörtetés és csámcsogás volt halható, valami nagy vadállatra gondoltunk de az elkövető nem volt veszélyes. Az édes bojlikra specializálódott és azt rágcsálta.

Pontyhorgászat az erdőben

Csörtető sün, melynek az édes bojli kellett!

Nála is érvényben van a C&R

Minden reggel velünk ébredt!

Csendélet a katapulttal.

Folyamatosan minden nap gyötört minket a rekkenő hőség, a levegő sem mozdult meg. A szokásos reggeli etetés megvolt és vártuk a dél körüli kapásokat. Elég hamar meg is érkezett az első, mely már 10 óra magasságában felvette a kis méretű bojlit.

11-es tükrös.

Egyik boton próbálkoztam 18mm kagylós golyóval, hátha valamilyen módon szelektáló hatása lesz a halakra, már csak az a kérdés, hogy hajlandóak-e ekkora csalit felvenni. Estére megtudtam hogy nagy ívben elkerülik a kicsit nagyobb csalikat, ezért maradt a kis méretű csalik erőltetése. Aznap még sikerült fogni két szebb pontyot, melyeket gyors fotózás után visszaengedtünk éltető elemükbe, a halakat folyamatosan locsoltuk és 1-2 percnél tovább nem hagytuk a parton őket.

16.40kg

15.10 Kg

Elérkezett az utolsó nap és gondolkodtam egy közelebbi etetés kialakításán,  de már nem láttam sok értelmét, inkább folytattam a 120+ méter horgászatát, bízva abban, hogy beljebb is mozognak a nagyobb halak. Délben lassú húzós kapásra lettem figyelmes, el is kezdődött a lassú kíméletes fárasztás a gerinces botokkal. Ismerős komótos lassú mozgás nagy halra utalt, bő 15 perc múlva már szinte a botspicc alatt jött fel , de nem tudtam felhúzni a halat. Pár perc múlva kis csattanásra lettem figyelmes és megkönnyebbül a kezemben a bot… Látom hogy pár damil karika a víz tetejére hullik és lassan eltűnik a mélyben, akkor tudatosult bennem hogy a 0.25mm damil megsérülhetett és elpattant a botspiccnél. Mivel nyár van és jó idő gondolkodás nélkül egy hasast ugrottam a damil felé és el tudtam kapni a zsinórom végét. Mondtam Móninak hogy gyere szákold meg a halat de a sokktól nem értette hogy miről beszélek. Párat fordult előttem a hal és kézzel segítettem bele a halat a szákba! Nem hittem el hogy ilyen sikerülhet és hogy ilyen létezik. A parton folytatódott a sokk mert 20.80Kg-ot mértünk. Kézzel befejezni egy nagytestű hal fárasztását hatalmas nagy szerencse kell hogy kísérje de sikerült!

Szerencsével kifogott 20+om!

20.80Kg

Neki is jár a közös fürdés.

Pontyhorgászat az erdőben

Barátságban a halakkal, hibátlan pikkelysor!

Képek és a videó visszanézése után folytattuk a horgászatot és újracsaliztam kedvenc kagylós DEEP SEA WORLD  bojlimmal.

CFB - Deep Sea World 14mm

Délután még tiszteletét tette nálam két bajszos kolléga befejezésül.

Még egy hibátlan töves 16 kg

15.10 Kg búcsúhal.

A halak viselkedése mindig is rejtély  marad, mert sokszor nem azt csinálják, mint amire számít a horgász saját tapasztalatából kiindulva. Az hogy éjszaka a nagy halak teljesen inaktívak voltak és a halak táplálkozási helyében 5-7 méter annyira számított, hogy másfél napig nem volt 2 boton kapás megint tanított valamit az életben. Ha 3 bottal egyformás horgásznék lehet, hogy szinte hal nélkül jöttem volna haza, de szerencsére nem így lett. Az, hogy egy számomra szűz tavon ismét szép eredményeket sikerült elérnem nagy örömmel tölt el, de a remek csalik nélkül nem sikerülhetett volna ebben biztos vagyok!