Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Újra itt az év vége, vizeink visszahűltek, kedvenc halaink a pontyok étvágya is egyre kisebb. Ilyentájt már nagyon várom, hogy milyen új kihívások elé állít kedvenc módszerem a pontyhorgászat. A békéshalaink táplálkozása, mozgástere nagyban eltér az év más időszakában megszokottól, ilyenkor egy 10 kg feletti hal megfogása már igazi kuriózumnak számít, de ettől számomra még izgalmasabbá és ez által elviselhetőbbé teszi a szabadban töltött időt. Évente próbára teszem magam, van valami misztikum ilyenkor a horgászatban, ami megmagyarázhatatlan, és amiért valakit vagy magával ragad, vagy egyszer és mindenkorra elriaszt a téli vizek partjáról. A történet szintén az egyesületi vizünkön zajlott, hol fagypont alatt, hol esőben, de a kitartás és fanatizmus meghozta gyümölcsét.

Történetem 2014 November végén kezdődött, mikor Horváth Csaba írt nekem hogy lenne pár új dolog ötlet   amit ki kellene próbálni téli decemberi horgászatok alatt. 2 nap múlva megjelent a postás egy dobozzal, örömmel vettem át és bontottam fel. Tartalma a következő volt:

- Folyékony Halkivonat

- Liquid Liver Extract

- Extra fúrt halibut pellet

- Amino-Liver Extract Liquid

Ami eltérő volt, hogy a 22mm és 25mm méretű pelletet kis tégelybe kaptam három féle ízben:

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Fokhagyma, Greenbeast, Squid and Octopus ízesítésben.

Első horgászatom: November30-December 1

A tó mélyebb részét választottam, az idő nem volt valami kegyes, mert esett az eső. Délután fél 6 körül érkeztem, már sötét volt. Sqiud and octopus és green beast 22mm pellet került a hajszálelőkékre, összeállítottam az etetésre szánt bojlit, pelletet és leöntöttem különféle folyékony adalékokkal.

Felcsalizott állapotban.

CSL, Liquid liver extract, Folyékony halkivonat, Amino liver extract-al kezelt pellet 16-22mm és persze felezett és egész bojlik: Reddream, Full amino 14-18mm méretben. A csalizás és etetetési praktikám minden horgászatom alatt ugyanaz volt.

Este 7 körül minden a helyén volt. Első kapásra úgy 2-2,5 órát kellet várni, egy csíp a jobbos boton, ejtés, megfeszítés majd ráemelés. A kontakt létre jött, fárasztás megkezdődött, a hideg víz ellenére egész jó erőben van és mindent megtesz a szabadulása érdekében. 20 perc után merítőbe tereltem.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

6,7kg tükrös squid and octopus 22mm pelletre éhezett meg.

Szerelékem visszajuttatása ugyanazzal a csalival történt, ami már 2-2,5 órája „dolgozott” és persze a már összeállított, etetésre szánt motyóból is került egy  maroknyi az etetőhajó hátsó felébe. Nem telt el 1 óra sem, amikor szintén ugyanazon a boton kapás jelentkezett.

8,80kg

Mivel már éjjel 1körül járt az idő, és a green beast-es pelletre nem volt jelentkező, ezért úgy döntöttem, hogy mindkét botomat a már 2 kapást hozott squides&octopus pelletel juttatom vissza. Telt múlt az idő, de mintha elvágták volna, kapás nem volt. Ennek oka a tavunkon élő vidra család. Ők pont a „vacsora idejüket” töltötték, hangos vinnyogásukkal jelezték hogy kapásra mostanában nem kell számítani. Pirkadt már mikor újra csaliztam, és megint a helyükre kerültek a végszerelékek. Már jóval délelőtt 9 után járt az idő, mikor a balos jelzőm kelt életre, húzós kapásra lettem figyelmes. Ráemeltem, onnantól tudtam jó hallal van dolgom, a gát vonalába lassú mozgással haladt, nem erőltettem, ráérek nem hajt a tatár. 25 perc múlva láttam meg először és onnan számítva még fél órát küzdöttünk, de sikerült.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Kezemben tarthattam első decemberi igazán szép tükrösöm, melynek súlya 13,10kg, a már kétszer bizonyított csalival.

Hibátlan farok úszó

Délután kapást nem tudtam már elérni a mély résznél, hiába volt az idő borult, esős. Valamiért nem maradtak elől.

Második horgászat: december 7-8

Mivel előző hétvégén „jó” volt a mély rész, ezért választásom megint oda esett, délután érkeztem. Az idő annyiban különbözött, hogy éppen már nem eset az eső, de borult, hideg éjszakának néztem elébe.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Botok beélesítve az előző horgászat alatt már bizonyított, Squid&Octopus-os 22mm halibut pelletel. 2óra múlva egyszer csak a jobbos swingerem beesett, mintha elszakadt volna a főzsinór. Gyors rátekerés,ráemelés és ellenállás…már azt hittem nem soha nem fogom utolérni és egy nagy luft lesz a vége. Kivételesen felém indult, nem a gát vonalában felfele. Hamar odaért a parthoz, amikor megláttam, szívszorító érzés kapott el. Ez igencsak 10 feletti. Nem sokára már a merítőben, majd a bölcsőben pihent.

Súlya 13,60 volt a mérlegelésen

22mm Squid&octopus-os pellett 2 óra eredményes „munka” után

Sötétedett, frissítettem a csalikon, majd nyugovóra tértem. Éjjel 2-kor ejtős kapásra riadtam. A szokásos hercehurcát követően bölcsőbe emeltem egy tövest, fertőtlenítés, mérlegelés, fotó és már mehetett is vissza.

9,60kg

Hamar visszaaludtam, fél 8 körül volt az ébresztőm. Jobbos botomon lassú húzós kapás, ezt szeretem, szinte épp csak forog a dob. A ráemelés pillanatában rögtön kérte a fék lazítását. 40-45 perc után megint gazdagabb lettem egy nem mindennapi élménnyel.

16,70kg, ezzel megfogtam az legnagyobb halamat idén, öreg tükrös.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Délután jött még egy kisebb töves 6,70kg, de más nem történt.

Harmadik horgászat: december 15

Hétfő délután 14 órakor megérkeztem a tóra, most nem terveztem többet, mint 8-10 órát, ezért nem pakoltam be a nagy tóra, hanem a ház felőli oldalt választottam a kis tavon. A szél északi volt, ami a tó vége felé fújt, szitáló eső és még amit tudni kell, a víz mélysége 0,8m-1,2m. Egy olyan részt horgásztam meg, amit szinte esélytelen erről a feléről mert a túloldali leghátsó hely favoritnak számit egész évben, de ugye már decembert írtunk, így nem volt nagy tolongás. A csali most kivételesen fokhagyma és green beast-es 22mm halibut pelett + a már jól bevált pellet és bojlik leöntve az adalékokkal. 1,5 óra telt el, ejtős kapás, fárasztás és már mérlegeltem is az első pontyot éppen súlykorlát felett.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

5,2kg, fokhagyma ízesítés tetszet meg neki.

Sötétedés után fél 6 körül a geen beast-es 22mm pelettre esett a választásuk.

7,2kg Green beast ízesítésre

Visszajutattam végszerelékemet, közben kötöttem pár előkét. Fél 7 tájt ejtős kapás a balos botomra, melyen a fokhagymás pellet ázott már jó pár órája. Rángatva oldalazott. hamar szemem elé került a kis „tescos”, kb 2kg volt, de ilyenkor ezt is meg kell becsülni. Fertőtlenítés után vígan úszott tovább. Egy órával később jobbos botom következett, maszatolós kapás, 1-2cm-t mozdult csak a swingerem. Nem voltam rest, ráemeltem. Meglepetés volt a nagy ellenállás. 30 perc után már együtt szemeztünk a vaku fényével.

Decemberi hétvégék - a jó horgász erénye a türelem

Green beast ízesítés tetszet meg neki, súlya 10,90kg - gyönyörű töves így télvíz idején!

Este 9 felé ismét megjelentek a vidrák, tudtam ideje pakolni. Bő 8 óra horgászat alatt 4 pontyot sikerült ismét elcsábítani ezekkel az ízesített pelletekel.

Negyedik horgászat: December 21-23

A nagy tó végét választottam, a sekély részt. Csak telt-múlt az idő, az első éjjel kapást sem tudtam elérni a már többször bizonyított pelettekel sem. Nappal sikerült 3 kisebb pontyot fogni. Következő éjjel december 22-én, mivel előző éjjel nem volt nagy sikerem a sekély résznél és egyedül horgásztam a nagy tavon, ezért bátran küldtem Delta hajómat a tó középső része felé. Este 11 tájt ejtős kapás a már többször halat adó Squid&octopusal ízesített pelletre. A fárasztás kb. 20 percet vett igénybe. Megfogtam a szezon utolsó 10+-os pontyát.

10,90kg volt.

Fertőtlenítés után Ő is visszanyerte szabadságát, mint a többiek.

Több horgászatot nem tudtam folytatni a munka, majd a hirtelen jött hó és mínuszok miatt. Hamar jégpáncélt kovácsoltak az egyesület vizeire. Összesítve egy nagyon melós decemberen vagyok túl, talán ilyen szezonzárást még nem könyvelhettem el soha. Mindezt szeretném megköszönni Csabinak, hogy gondolt rám amikor ezeket a pelleteket csinálta és várom a 2016 os téli pecákat a pelletekkel újra.

Minden sporthorgásznak, hasonló évzárást, majd szezonkezdést kívánok!