Zalaszentmihályi szintvizsga

Nyári túránkon Csabi barátommal arra jutottunk, hogy itt volna az ideje egy "piros pályán" is megmérettetnünk magunkat. Kíváncsiak voltunk, hogy megbirkózunk e a feladattal és helyt tudunk e állni egy húzósabb vízen is. Így esett hát a választásunk Zalaszentmihályra, a 107 hektáros bokrok és akadók tavára! Hétfőtől péntekig foglaltunk és úgy vágtunk neki az útnak, hogy ha egy-egy halat sikerül már fognunk, akkor elégedetten csomagolunk pénteken!

HÉTFŐ

Délelőtt még elintéztük az ilyen-olyan bevásárlást, majd 11 órakor már úton voltunk Zalába! Másfél órás út után megváltottuk a jegyeket és bepakoltunk a csónakba, ugyanis a helyünk a túlparton volt, ami autóval nem megközelíthető. Első akadály legyűrve, átértünk. Gyorsan kipakoltunk és neki is álltunk helyeket keresni. Lehetőség volt bőven.  Csabi a bal oldali akadó sort választotta kezdésnek. Az egyik szereléke egy kisebb, keményebb púpra került a másikat pedig a bokorerdő szélére helyezte el.

Horgászt próbáló pálya

A balos botomnak a jobb oldali akadó sor közepe tájt találtam helye, méghozzá egy hosszú, kemény sávot, körülötte lágy iszappal. Ide helyeztem el a szerelékemet. A csali egy szem Red Army volt. Etetésnek tigrismogyoró, pellet, kukorica és fél kiló Red Army került erre a helyre. A jobbost egy másik "akadó erdő" elé helyeztem, vékony lágy iszapra. A csali egy szem Krill, Birdfood popuppal kikönnyítve, és 12 szem Krill bojlit szórtam a horog köré.

Red Army-s akadó

Krilles csatatér

Mire minden a helyére került öt óra is elmúlt, fújtunk egy picit majd berendezkedtünk és vártuk az éjszakát. Nagyon izgatottak voltunk, hogy lesz e valami. Sok-sok kérdés volt bennünk. Egymást nyugtattuk. Közben besötétedett, megvacsoráztunk, kártyáztunk egyet és lefeküdtünk aludni, de titkon bíztunk benne, hogy hamarosan kelnünk kell.

Éjjel kettő, visít a jelzőm, elhúzta a balost. Csónakba be, irány a hal után. Csúnyán felfűzte magát több helyen is, kezdődhet a meló, a kampózás... Sajnos mire a végére értünk a mutatványnak őkelme meglépett. Ez az eseménysorozat még kétszer megismétlődött az éjszaka folyamán. Nem voltam ideges, tudtuk, hogy fogunk halat veszíteni. Inkább nyugodtság volt bennem, hogy amit elképzeltem működik. Csak a szereléken kell módosítani. Amíg engem ilyen csúnyán megtréfáltak a halak, Csabi reggel 9 óráig két pontyot partra terelt!

Zalaszentmihályi szintvizsga

Első zalaszentmihályi halunk (9,5 kg)

Reggeli látogató (8,7 kg)

KEDD
Mondanom sem kell, hogy nagy mosollyal az arcomon főztem meg a reggeli kávénkat, de közben, azon elmélkedtem, mit csináljak másképp, hogy csökkentsem a halvesztések számát. Valamint a jobbos botom egész éjjel csendben volt, ezért kerestem neki egy másik helyet. Egy part menti bedőlt fát szemeltem ki.  A csali már Cream Dream volt. Most is csak bojlival etettem. A baloson maradt minden a régi, ugyanaz a hely, ugyanaz a csali, csak az előkén változtattam annyit, hogy előtét zsinórból kötöttem.  Csabi, ami működik, azon ne változtass elvet követte.

Jöhet a harmadik ponty!

Délután 4 óra tájt egy lassú húzós kapásra lettem figyelmes, ismét a baloson. Nagyon rendes hal volt, mert szinte fel sem csavarta magát sehova. Mikor a csónakkal a közelébe értünk ráemeltem és akkor jött a meglepetés... Mintha egy nagy cementes zsáknak vágtam volna be! Ahogy megéreztem a nagy súlyt már meg is könnyebült, ugyanis elpattant az előke. Gyanítom harcsa volt, de ezt már sosem tudjuk meg. Gyors szerelés és mehet minden vissza a helyére! Leszállt az éjszaka, Csabi ismét akcióban. Megvan a harmadik hala is! Nálam nagyon nagy volt a csend egész éjjel, sőt egész reggelig kitartott. Mindenhol csend.

Éjszakai látogató (9,4 kg)

SZERDA
Már megint reggel és már megint semmi! Ez így nem mehet tovább. El kell kezdenem horgászni. Alapos tapogatás megint és egy picit távolabb az eddig horgászott helyemtől találtam egy ígéretesnek tűnő helyet. Meg is szórtam tigrissel valamint felezett és egész Cream Dreammel, Red Army-val. Csalinak szintén eme két bojli összefaragott változatát kínáltam fel egy kombi előkén. A csalizni szánt Red Armyt előző éjjel beáztattam egy kis tóvízbe és hagytam benne állni.

Csábító falatok

Csípős édesség

A jobbos botomat visszaraktam a hétfőn horgászott helyre, de B-terv gyanánt megetettem egy másik placcot is, hogy legyen mihez nyúlnom a későbbiekben, hogy ha ismét nem történne semmi. Kora délután volt már, mikor megszólalt a balos jelzőm. Rövid csónakos fárasztás után a merítőben pihent az én első halam is! Méghozzá egy csodaszép 8,5 kg-os tőponty! Végre megtört a jég!

Erőtől duzzadó zalai tőponty

Gyors fényképezkedés után visszaraktam a szereléket ugyanoda és a horog köré dobtam a fent említett keverékből egy keveset. Alig telt el másfél óra és megint szól a jelzőm. Egy kisapró tükrös rongyolt el a csalival! Sebaj, hal hal. Örülünk neki is! A nap további része eseménytelenül telt mindkettőnknél, így jöhetett a szokásos tea, kártyaparti és alvás.

Falánk tükrös

Csendélet

CSÜTÖRTÖK
Eredménytelen éjszaka. Nálam semmi, Csabinak két hala intett búcsút az akadóban. Nem adjuk fel, csináljuk tovább! Halunk már van, ami ezután jön a már csak ráadás. Frissítettem egyet, annyi változtatással, hogy az eddig csúnyán hallgató jobbos botomat leraktam arra a helyre, amit már etettem, de nem horgásztam. A hajszálelőkére egy áztatott Red Army került, amibe belesüllyesztettem egy ananászos pop up-ot, majd ezt bepasztáztam. A helyet meghintettem egy kis Red Army-tigris-kukorica keverékkel, melyet nyakon öntöttem CSL-el.

Red Army + Sunshine Pineapple

Terülj terülj asztalkám

Ebédidő... Kettő perc sem telik el, megzavar a balos jelzőm. Egy szép, erős 6,5 kg-os tükörponty! Megbizonyosodok róla, hogy szeretik ezek a halak az édeset a csípőssel! Fotó, mérlegelés, majd visszahúzás. Folytatnám tovább az evést, de ismét kapás. Egy 3 kiló körüli tőponty volt a tettes, ki sem vittük a stégre, egyből visszaengedtük a merítőből, a szereléket pedig visszaraktam a helyére és ráetettem! Végre folytathatom az ebédet, ami már uzsonna! De NEM, megint húzzák! Sajnos, most a hal nyert, meglépett.

Ebédidős ponty

Cream Dream +Red Army akcióban

A nap lemenőben, közeleg az este. Mozgalmas délutánom volt. Csabi ezt nem mondhatja el magáról. Amilyen jól bekezdett, annyira elcsendesedett most nála a helyzet. Többnyire neki éjjelente voltak kapásai, valamint a kora reggeli órákban, nekem pedig a délutáni időszakban húzták, úgyhogy még reménykedtem egy kapásban, hiszen még csak 5 óra volt.

Zalaszentmihályi szintvizsga

Vajon jön még onnan valaki?

Nem is kellett sokat várni, megjött a hőn áhított kapás. Utánaeredtünk a csónakkal, a zsinór csak kettő helyen akad le, ki tudtuk szerencsésen és gyorsan szabadítani. A hal mellé értünk, majd egy eszeveszett nagy csata vette kezdetét az akadók előtt! Jó 10 percig gyűrtük egymást, de a kis 2,5 librás botom jól állta a sarat és nem engedett a halnak. Nem jutott el az akadóig. Folyamatosan 30 centivel előtte táncolt, próbált menekülni, utat nyerni. De elfáradt. Felfeküdt a vízre és szép komótosan becsúszott a szákba! Bivalyerős tőponty!

Kifele menet saccolgattuk a súlyát. Bőven tíz feletti. A mérleg 12,5 kilogrammot mutatott. Nagy volt az öröm. Megvan, amiért jöttünk és még hátra van egy éjszaka. Ami már-már hű volt önmagához. A jobbos helyemről sikerült fognom egy kis 1,5 kilós tövest, valamint még két kapást kicsikarnom, de félúton lemaradtak. Nem voltak nagyok, ahogy éreztem, ezért annyira nem is fájt a szívem. Reggelig már nem történt semmi, úgyhogy szép lassan kezdtünk össz2pakolni.

A nyerő csali kombináció

Zalaszentmihályi hibátlan, csodaszép tőponty

Nagyon jó kis túra volt, számomra nagyon sok hasznos dologgal, amiből rengeteget tanultam! Sok halunk elment, erre készültünk is, hogy nem lehet meg mind, de nagyon jól éreztük magunkat. Legközelebb már okosabbak és ügyesebbek leszünk. Véleményünk szerint elsőre nem volt ez rossz, szépen vettük az akadályokat! Ha van rá mód és lehetőségünk jövőre visszatérünk!