Móri horgászat az öcsémmel

Ezen az augusztusi reggelen kitaláltam mi lenne, ha az öcsémet, Balázst kirángatnám a természetbe a számítógép elől. Mikor említettem neki az első mondata rögtön az volt, hogy nem megyek én sehova, mit csináljak ott? Játszok inkább a haverokkal online a szobában. Apa ráparancsolt, igaz a mai napon ő sajnos nem tudott részt venni a horgászatban, de szívesen kivitt minket a móri tó partjára. Gyorsan neki is álltam előkészíteni a mai napra az etetést, ami RED DREAM bojliból állt.

Előkészített etetőanyag.

A horogra 2 szem csalizó oldódó 20mm-es RED-DREAM került.

Kiérkeztünk a tóra es ott szembesültünk azzal a ténnyel, bár hétköznap van és munkanap összesen 2 szabad hely volt a tavon. Nem is gondolkodtam sokat, gyorsan bementünk a tímári ágba. Kipakolás közben arra lettem figyelmes, hogy a két állás közötti öbölben a reggeli órákban forognak, fürödnek a halak. Gondoltam ezt a részt könnyedén meg tudom etetni akár a partról is és könnyedén meg tudom horgászni.

Meghorgászandó terület.

Miután megetettem a helyszínt, 1,5 órán keresztül egy mozdításunk sem volt. Az öcsém, aki még a telefonját is otthon felejtette már nagyon toporgott, hogy vajon mi lehet az interneten és eddig a kacsákon kívül más egyebet még nem látott. Mikor aztán a jobbos botomon pötyögtetős, amurra jellemző kapás érkezett. Balázs felvette a hallal a kontaktot, mely kitört a mély víz felé.

Öcsém első komolyabb fárasztása.

Nagyon meglepődött, mert egy szebb amurt sikerült egyből akasztania, mely igen heves kitörésekkel, fejrázásokkal menekült volna a horogról. Nyitottam az orsó fékén és így az amur saját magát fárasztva lassan erejét vesztve merítésre készen állt.

Móri horgászat az öcsémmel

Szép 8,5kg-os amur, öcsém első kifogott hala a móri tóból.

Azért volt most öröm tesóm arcán, mert ekkora halat ő még soha nem akasztott. Mondtam neki nyugodjon meg, ha szerencséje van, akkor lesz még nagyobb is. Másik botomat a parttól kicsit beljebb helyeztem el ugyanígy a RED-DREAM-mel. Visszadobtam és ráetettem a fák elé a sekély vízbe RED-DREAM bojlival, bízva abba, hogy az amurok csapatokban járnak. Visszanéztem a másik botomra és láttam, hogy szépen elfüstölt. Felvettem a hallal a küzdelmet éreztem már a ráemelésnél, hogy ez egy jobb ponty lesz. Nem rángatta a fejét, tört a mélybe. Parthoz érve az öcsém nagyon izgatott lett, mert ő még ekkora pontyot sem látott csak képeken.

12,4kg-os egészséges tőponty.

Visszahelyeztük a szerelékeinket. Az amuros etetésen ismét egy pötyögtetős kapásra lettünk figyelmesek. Az öcsém éppen a tízóraiját fogyasztotta, nem igazán indult meg a bot irányába, így újra én fárasztottam csak most ezt a szép, termetes amurt tereltem a szákba.

10,7kg-os RED-DREAM faló.

A benti mederben lévő szerelékemen egy újabb húzós kapást észleltünk. Az öcsémnek szóltam, hogy a hal mozgásán már látom, ez most biztosan nem amur lesz, de ügyesen terelte a part közelébe ezt a halat és sikeresen szákoltuk.

5,6kg-os kis töves

Egy óra környékén járt az idő es az öcsém ismét megéhezett. Gondolta kilátogat a büfé környékére és néz magának valami ételt, de mikor elindult volna, a jobbos botomat újra elhúzta egy szép amur. Most aztán még jobban meglepődött, amikor meglátta a partnál az amur széles hátvonulatát. Ekkora hal már tényleg nincsen mormogta magába.

12,8kg-os vaskos torpedó

Megmutogattam tesómnak a szerelékeket, ólmokat, csalizási praktikákat, de úgy láttam nem nagyon érdeklik ezek a dolgok. Jobbos botomat eközben elhúzta egy szép töves, melynek nagyon örültem. Az édes ízzel rendelkező csali ilyen remekül működik a nap folyamán.

9,6kg-os édes szájú tőponty

Ahogy fordultunk bele a délutánba és érte az öcsémet ez a sok külső inger már egyre kevesebbet emlegette mi lehet a gépnél a haverjaival. Ennek örültem, végre ezt is megéltem. Mikor aztán a jó szerencse ismét egy jó erőbe lévő torpedóval hozta össze. Na ez az amurja nem nagyon adta meg magát, többször visszatört a mélybe sokszor lehúzva 15-20 métereket és 10 perc után azt mondta már nagyon fáj a keze, a háta.

Móri horgászat az öcsémmel

11,3kg-os torpedó, mellyel óriási küzdelmet folytatott.

A benti etetésről, a mélyebb vízről egy ejtős kapásra lettem figyelmes. Utána tekertem, ráemeltem súlyáról ítélve már éreztem, hogy ez egy jó hal lesz, de már a part előtt láttam, hogy ez egy hatalmas amur. Szokásos kitöréses fárasztási ciklus után sikeresen szákolta az öcsém.

A mai nap legnagyobb hala:14,8kg-os tömzsi torpedó.

Nagyon gyorsan eltelt ez a 6-7 órás intenzív horgászat és láttam, hogy az öcsém is jól érezte magát. Édesapám jelezte, hogy 16 óra fele érkezik, ezért lassan pakolászni kezdtünk. Az utolsó botunk, melyet éppen kitekerni akart Balázs, éppen elfüstölt. Már mondta rutinosan fárasztás közbe mi más lenne, ha nem amur. Sikeresen szákoltuk és látszott az arcán a felhőtlen mosoly.

Móri horgászat az öcsémmel

8,9kg-os amur érkezett zárszóra.

Ezt a horgászatunkat több okból is sikeresnek könyvelhetem el. Az öcsém ezen a napon többször is megdöntötte az egyéni rekordját, ami azért nem volt olyan meglepő, hisz nem igazán látogatja a vízpartokat. Sikerült kirángatnom a számítógép rabságából és látni az örömét, hogy van élet a gépek nyomkodásán kívül is. Minden fiatalembernek azt javaslom, ha teheti, ha van egy kis ideje, látogasson ki a természetbe, mert ezt a forgatókönyvet, amit itt lát és tapasztal, nem a szerverek írják.