Red Army, a golyóba zárt meglepetés!

Sziasztok Unyi György vagyok Szekszárdon lakom, kb 5 éve horgászok intenzívebben ebből 3 éve foglalkozom a bojlizással. Egy nem hosszú, de meglepetésekben gazdag 24 órás horgászatomat szeretném nektek elmesélni.

Kedves barátom és horgásztársam Szabó Dénessel az idén sajnos még nem tudtunk együtt elmenni közösen horgászni, ezért beszéltünk össze, hogy ha más nem egy 24 órás villám pecára el kell menünk. Az idő rövidsége miatt a közelben kezdtünk keresgetni a meghorgászható vizek között. A sok lehetőség mellet Dénes barátom felvetette a Paks mellet található Vörösmalom horgásztó lehetőségét is. Hát nem volt őszinte a mosolyom az ötlet hallatán, mivel a környéken több horgászt is megkérdeztem, de nem voltak igazán jó véleménnyel a tóról. (A sok törpeharcsa megöli a horgászatot, kevés a hal, a nagyokat kilopták a vízből, csak kicsit lehet fogni stb.) Igaz egy héttel ezelőtt Dénes egy 14,40-es gyönyörű egészséges tőpontyot akasztott horogvégre. Így a választásunk a Vörösmalom horgásztóra esett. Elég vegyes érzelmekkel indultam neki ennek a horgászatnak. Túl sok reményt nem fűztem ehhez a horgászathoz, úgy voltam vele, ilyen rövid idő alatt, ha jön, egy-két 6 illetve 7 pluszos nagyon elégedet, leszek.

2017. június 7-én reggel 9 órakor indultunk el a 40 km-re található horgásztóhoz. Persze ahogy lennie kell, amikor siet az ember és rövid az idő a horgászatra mindig közbejön valami. A világításhoz használt akkumulátorunk Szekszárdon maradt a töltőn, rögtön plusz 30 km és elvesztegetett ¾ óra. L A tó felé útba eset Paks így beugrottunk a VB Pecamánia Horgászáruházba CFB Bojliért. Már régóta ki szerettem volna próbálni ezt a Bojlit csak valahogy mindig el maradt, most meg szinte kínálta magát a lehetőség. Igaz ezzel a vásárlással is elestünk félóra pecától, de a végére cseppet sem bántam! A boltban nagyon segítőkészek voltak és ezúton szeretném megköszöni a Szalai Gergőnek a csali választásban nyújtott segítséget. A CFB Red Army 20mm Bojlival a zsebünkbe úgy éreztük felkészülten vágunk neki a 24 órának.

12 órakór értünk oda, rögtön napijegyvásárlás, egyeztetés helyválasztás és minden horgász álma a pakolás következett! J De legalább már ott voltunk. Horgászhelyünket a parkolóval szemben a túlparton választottuk ki. Pakolást követően sátorállítás, újra szereltük a botokat és már mehetett is az etetés Spomb rakétával, és dobócsővel. A taktikánk az volt, hogy szelektálni tudjuk a kis halakat illetve a törpeharcsákat, magos etetésből csak alapetetésnek használunk és csak is kukoricát, ezzel együtt 20 és 24mm-es fűszeres oldódó és főzött, illetve 20mm-es Red Army bojlit jutattunk az etetésre. A magot spob-al a bojlikat dobócsővel jutattuk be.

A tábor

A horgászat során 2-2 botot használtunk. A csalik 14-órára kerültek vízben. Az elején mindketten az egyik botra a CFB Red Army 20mm golyót tettük egy 8 illetve 10 mm gyümölcsös Pop Up-al kikönnyítve. A másik két boton egy másik gyártó bojli-ja, illetve egyik ismerősömtől kapott fűszeres oldódó bojli került fel csalinak szintén kikönnyítve.

A Csali: Red Army kikönnyítve

Az első meglepetésre nem is kellet sokat várnunk 16:30 körül egy igazi füstölős kapással meg is jött az első jelentkező egy szép egészséges tőponty. Ami a kikönnyített Red Army-ra csábult el! Körülbelül 12 perc fárasztást követően emeltük partra mind kettőnk nagy örömére.

9.10 kg

Én már meg is elégedtem ezzel a túrával, első hal, ami már túl is szárnyalta az elvárásaimat. De ezzel még nem lett vége a meglepetés sorozatnak. KB egy óra múlva Dénes barátomnak is elfüstölt az egyik botja amin szinte súlyra ugyan az a szép kicsit nyurgább tőponty volt.

9.15 kg

Ezt követően este fél nyolc körül ismét Dénesnek egy erőteljes húzós kapása volt a Red Army-val csalizott boton melynek eredményét egy 10 perces fárasztás után láthattuk meg. Egy erős egészséges Pikkelyes barátunk személyében.

7.60 kg

Örömmámorban úsztunk és egy kis idő elteltével miután kiértékeltük a helyzetet úgy döntöttünk az esti csali frissítés alkalmával mindegyik boton a meglepetés bojlit a Red Armyt csalizzuk fel éjszakára a bevált módón. Etetésnél mivel ekkora halakat fogtunk, elhagytuk a magot és csak 20-as és 24-es oldódó és főzött fűszeres etető és 20 mm Red Army bojlit dobáltunk be. Felkészülten és reménytelien vártuk mit hoz az este. Bizakodóak voltunk az idő is nekünk kedvezet, az elmondottak alapján és mivel Dénes régebben tag volt ezen a tavon tudta, hogy az északnyugati szél és a borús időjárás nekünk kedvez. Ezt követően megvacsoráztunk és egy jópofa sör mellet vártuk a fejleményeket. Este negyed tíz felé Dénesnek elfüstölt az egyik botja, igen vehemens harcos hal volt a horog végén kb egy 8 perc fárasztást követően kb 6 és félkilós szintén szép egészséges tőponty volt. Csak becsült sújt, tudunk mondani mivel, a horog kiszabadítást és fertőtlenítést követően a fényképezés és mérlegelést megszakította a Dénes másik botján felsikító kapásjelző. Eszméletlen tempóban futott le az orsóról a damil. Egy határozott bevágást követően Dénes csak rám nézett és ennyit mondott: „Ez meg van Papi!” Ez a hal a viselkedéséből már sugallta, hogy nem az eddigi megszokott súlyú halról lesz szó, hanem egy jóval nagyobb példány került horogra. A kifogott hal addig meg ott várt türelmesen a pontybölcsőben, míg társával küzdöttünk. Az eredmény a túra első spanyolos tükörpontya, ami akkor a túra hala is volt a maga 16.70 kg-jával!

6.5 kg

Dénes duplázott!

16.70 kg

Na, ezt már elképzelni se mertük volna nagyon örültünk, hogy ez a szép tükrös meglátogatott minket. Mérlegelés fertőtlenítés után vissza is engedtük jól megérdemelt közegébe. Ez után még beszélgettünk egy másfél két órát és mondanom se kell, hogy a fő téma a 16.70-es látogatónk nyújtotta. J És ezzel még mindig nem volt vége a meglepetés sorozatnak. Hajnal egy körül tértünk nyugovóra, de hála Isten sokat nem kellet aludnunk 2 óra után egy kicsivel az egyik botomon bejelzett a kapás jelző. A jól megszokott egy csippanás majd az őt követő folyamatos húzós kapás. A szokásos erőteljes húzások kitörések voltak tapasztalhatóak. Az eredmény ismét egy szép egészséges tükörponty.

7.20 kg

Ismét horog által okozott seb lefertőtlenítése, fotó, mérlegelés. Visszacsaliztuk a jól bevált Red Army-t dobáltunk egykét, golyót az etetésre és visszatértünk aludni. Olyan ¾ órát lehettünk az ágyban ismét kapás volt, most a másik botomon. Ez egy kicsit vehemensebb hal volt, mint az előző, a part melletti nádfal alá be is úszott, és megdolgoztatott egy kicsit mielőtt a partra tudtuk emelni.

8.80 kg

Egymásra néztünk a Dénessel és azt mondtuk: „Ilyen nincs!”. Ennyi hal és ilyen szép nagyok ilyen rövid idő alatt, csak ott álltunk a parton néztük, ahogy elúszik a kifogott halunk és próbáltuk ezt a sok élményt feldolgozni, amit ez a rövid peca nyújtott nekünk. Fáradtan, de örömteli hangulatban és elégedetten feküdtünk vissza a sátorba. Nem is gondoltuk volna, hogy a túra hala még vissza van. Pontban 4 órakor az eddigi legerősebb füstölős kapás volt a balos botomon. Kirohantuk mindketten a sátorból határozott mozdulattal bevágtam éreztem jól akadt a horog. Elkezdtem tekerni az orsót, hogy amit lehúzott a hal lehetőség szerint minél előbb visszanyerjem. A parttól kb 50 m-ig szépen jött is a hal mondtam is a Dénesnek „Papi ez a túra szokásos mérete lesz 8-9 kg körüli” na de amikor elérte azt a kritikus 50 m-ert hirtelen megváltozott a kép. A bot karikára hajlott a damil meg rohant le az orsóról. Egy 18-20 perces fárasztást követően pillantottuk meg ezt a gyönyörű tükrös pontyot. Ami egyben az új egyéni rekordom és a túra hala is lett. Súlya mérlegelő matrac visszamérése után 20.05 kg.

Red Army, a golyóba zárt meglepetés!

Egy nagyon eredményes és élményekben gazdag pecán vagyunk túl. A meglepetésekkel teli CFB Red Army felkerült a kedvenc bojliaim közé, és szerintem a közeljövőben a több is ki lesz próbálva!

Ezúton szeretném, megköszöni Szabó Dénes barátomnak ezt a felejthetetlen villám horgászatot, és remélem Papi még sok ilyenben lesz részünk! J A CFB Team-nak, hogy hozzásegített a bűvös 20 kg állom határt átlépni. És a Vörösmalom Horgásztó tulajdonosának és halőrének, hogy lehetőségünk volt ott horgászni náluk. Vissza fogunk még látogatni, de csak is Red Army-val!

Mindenkinek hasonló élményekben gazdag horgászatot kívánok, és az álomhatárok megdöntését!

Csipogjanak a kapásjelzők Görbüljenek a botok!