Ívás előtt Gyékényesen

Már évek óta szerettem volna kipróbálni magam a Gyékényesi  kavicsbányában, vonzott ez a hatalmas vízterület és a kihívás, amit számomra tartogatott.

Hosszas egyeztetés után végre sikerült összehozni egy pecát Szucskó József barátommal ezen a csodálatos vízen, így hát május végén meg is kezdtünk egy 5 napos horgászatot. Nem titok, hogy még soha egyikőnk sem horgászott itt, sőt még ehhez hasonló bányatavon sem, és mivel kérdezni nem szégyen, ezért fel is hívtam Kápolna Lacit és Boti Józsit hogy adjanak egy kis infót a vízről (ami nagyon nagy segítség volt!) így már egy lépést távolodtunk a betlitől.A pecát a nagy szigeten kezdtük meg és sekélyebb platókat kerestünk ami nem is volt annyira egyszerű mint ahogyan azt mi gondoltuk. 3 óra radarozás után viszont már volt 4 olyan jónak vélt hely, amit szívesen kezdünk horgászni.

A helyválasztás után elkezdtünk szerelékeket kötni és előkészítettük az etetőanyagot is, ami főtt tigrismogyoró, 20-24mm-es Cream Dream bojli, és egy általam kigondolt csípős csali volt Black Jack mixből legyúrva 20x24mm-es dumbell formályában. A sekély vízre való tekintettel (3.1-5.2m) fluorocarbon combi előkéket kötöttünk, melyeken csak az utolsó pár cm volt fonott zsinórból, ezt egy elhagyós szerelékre akasztottuk fel és ólom helyett a tóparton lévő köveket használtuk.

Ívás előtt Gyékényesen

Csalinak 24mm-es bojlikat használtunk 14-16mm es pop up-pal és egy speciális könnyített kikeményített Redarmy-t szintén 24mm-es átmérővel. Szucsi barátom egyik botjára gumikukoricával könnyített tigrismogyoró került Cream Dream Dippben áztatva. Behúztuk a botokat a helyükre és elkezdtük kialakítani a tábort, amit egy váratlan kapás szakított félbe nagyjából 15 perc horgászat után, amin nagyon meglepődtünk. A tigrissel csalizott bot kelt életre, gyorsan rámentünk a halra és pár perces fárasztas után egy kis amurt szákolhattunk. Kivittük egy fényképre hiszen csak az első Gyékényesi halunk volt, nagyjából 6-7 kg lehetett a súlya.

A hal visszaengedése közben vettük észre hogy az egyik botomon is kapás volt, miközben mi a hallal foglalatoskodtunk. Nagyon be volt lazulva a cuccom, ezért gyorsan csónakba pattantam és mentem a bója irányába. Amikor a hal fölé értem megfeszítettem a zsinórt. Beleemeltem egyet és egy lassú rúgás után ki is akadt a horog a szájából. Már csak a parton vettem észre hogy visszafelé állt a 2-es BIL-288 hegye.Újraszereltem, visszavittük a botokat a helyükre, kialakítottuk a tábort és várakoztunk türelmesen.

Másnap reggelig kellett várni az újabb kapásra, ami egy 24mm-es Cream Dream hóemberre érkezett, és egy gyönyörű 9 kg körüli tükröst szákolhattam barátomnak. Visszahúztuk a szereléket a platóra, épp  a kávéfőzéssel voltunk elfoglalva, amikor ugyan az a bot ismét elsült. Mentünk a hal felé, de még kérte a zsinórt menet közben is. Mire fölé értünk sajnos talált egy akadót és már csak az üres szereléket tudtuk kivenni.Az időjósok egy hidegfrontot ígértek estére, ebben bízva nem nyúltunk a botokhoz, a csalik akár 30-35 órát is gond nélkül kibírtak a vízben,így csak a pontyokat kellett megvárni. Éjszaka érkezett a következő kapás a Redarmy-val csalizott botomra, de sajnos a hal nem akadt meg, kapása is gyenge ejtés volt, újracsaliztam és vártam a következő jelentkezőt.

Ívás előtt Gyékényesen

Kapott az előtét Rendesen!

Reggel  szemerkélő esőre és északi szélre ébredtünk, így bizakodva vártuk a történéseket. A halak aktívabbak lettek és 4-5 óránként el-el csíptünk egyet közülük a nap folyamán.

Estefelé egy kis szünet következett, de érezni lehetett hogy még nincs vége a halfogásnak. Sötétedés előtt egy lassú húzós kapás érkezett a 24mm-es Cream dream hóemberre. 7-8 perces fárasztás következett, majd egy gyönyörű tövest szákoltunk, ami a mérést követően 14.4 kg-nak bizonyult, csodálatos egészséges hal volt!

Ívás előtt Gyékényesen

Az éjszaka sem telt eseménytelenül, az egyik botomra Black jack bojli került squid popupal kikönnyítve és hajnal 2 óra tájékán iszonyatosan erős kapásra ébredtem. Mire a botomhoz értem már csak a kapásjelző tartotta az orsót és füstölt a fék. Jó 130-150 méterre értük utol a halat a bója mögött. Ahogy elkezdtem terhelni nem igazán akart feljebb jönni, a bot karikába hajolva követte  ellenfelem lomha mozgását, még talán 1 perce sem fárasztottam, amikor letört a hal a mélybe és szerencsétlenségemre a horog kiakadt a szájából. Nagyon el voltam kenődve...egy ilyen halért jöttem, de ez van, majd legközelebb! Másnap délutánig nem történt semmi így frissítettük a szerelékeket az utolsó éjszakára. Nemsokkal a behúzás után kapásom volt egy Cream dream hóemberre. Méretét meghazudtoló erővel küzdött a halam, de pár perc múlva már a merítőben várta a fényképezést egy 10-es forma tükrös. Ő volt  számomra a túra utolsó hala. Másnap reggel társam még sikeresen szákolt egy 13 kg körüli tükröst, ezzel zárva első gyékényesi horgászatunkat, ami szerintem nem sikerült rosszul.

Az biztos hogy nem utoljára horgásztunk ezen  a gyönyörű vízen, halat is sikerült fogni, a csalik is nagyon jól vizsgáztak és már pakolás közben a következő túrát tervezgettük.