Tón vóni jó!!!

Hosszú szünet után ismét úgy döntöttem, nagy és nehéz vizet választok horgászatom helyszínéül,de ezt most az országhatáron belül. A választás Gyékényesre esett, mivel megfelel az előzőekben említett, számomra támasztott követelménynek: a Kotró kristálytiszta vizű, változatos mederviszonyokkal rendelkező bányató, amely átlagban 10 méter vízmélységgel rendelkezik, de helyenként nem ritkák a jóval mélyebb részek. A kivételesen tiszta vízben a halak rengeteg táplálékot találnak, mint például a kecskeköröm kagyló, csigák, apró rákok. A tavat folyamatosan bányásszák, mérete mára meghaladja a 400 hektárt is. A tó méretéhez képest viszont nagy pontyokban nem bővelkedik, ennek okán a hely megválasztására nagy gondot kell fordítani és a szereléket nagyon pontosan kell elhelyezni a „meghorgászandó” mélységben.

A Kotróra hétfőn, későn délután érkeztem meg. Nem sokat tétlenkedve neki is láttam a kipakolásnak és alig egy óra elteltével már a vízen voltam, kerestem a számomra jónak vélt púpokat. Zsúfoltnak éreztem a helyet, a szemben lévő félszigeten horgászó két osztrák csapat miatt akármerre néztem mindenhol az ő narancssárga bójáikat láttam. Hosszú helykeresés után végül sikerült elhelyeznem két bójámat. A fárasztó nap után sötétedéskor egyből elaludtam, egészen reggelig, mert sajnos nem ébresztett a kapásjelző hangja. Kedden délelőtt a botjaimat frissítve szembesültem azzal, hogy a kis vízen, ami ebben az esetben 5 méter volt, kifejezetten aktívan dolgozik a törpeharcsa. Olyannyira, hogy az egyik botomon a beharisnyázott bojlit is kibontotta és nem maradt rajta semmi. A másik szerelékemen pedig a kőkeményre szárított bojlit darálta le borsó méretűre. Ezek után új stratégiát kellett felépítenem.

2... A kőkeményre szárított csalikat is megfaragták a törpék ...

Egész délelőtt és napközben a vizet kémlelve, illetve a sorozatos ponty-ugrásokat látva arra a lépésre szántam el magam, hogy helyet kell váltanom, mert nem éreztem a halat ezen a részen. Az átköltözés igen lassan, kényelmesen zajlott a 30 C fok fölötti kánikulában, de később nagyon jó döntésnek bizonyult.

3... Már az új helyen ...

4... Megvannak az új helyek ...

Az itteni hely feltérképezése is több vízen töltött órát vett igénybe. Az első éjszaka itt is eseménytelenül telt, de itt bíztam a „meghorgászandó” helyekben. A csend szerdán, kicsivel 10 óra után tört meg, amikor is a jobbos botomra megérkezett az első kapás: egy 5,70 kg-os tőponty személyében, ami a 7,5 méteres kagylópadon vette fel az általam felkínált 30 mm-es DSW bojlit.

... Az első érdeklődő ...

Délután sikerült még egy kapást elérnem – ezt a balos boton, amit 8 méteres mélységben helyeztem el, szintén egy szem 30 mm-es bojlival – a bójához érve megkezdtem a fárasztást, de ez a ponty sajnos rövid fárasztás után lelépett. A folyamatos kánikula és csak néha lengedező szél nagyon sok energiát kivett belőlem, igazi felfrissülésre csupán a tóban megmártózva leltem.

... Jólesett a fürdőzés a kánikulában ...

Este, sötétedés után szintén ezen a boton jelentkezett egy kapás, melyet a jelző két csippanással jelzett, a bot mellett állva vártam a további fejleményeket, de a swinger meg sem mozdult… úgy határoztam, hogy elindulok befelé és lesz, ami lesz. Befelé menet már éreztem, hogy jó döntés volt, érzetem a kontaktot a hallal. A hal fölé érve, ráemelve ért igazán nagy meglepetés, sejtettem, hogy valami „naggyal” állok szemben, ugyanis az első tíz percben esélyem sem volt feljebb kényszeríteni. Ahogy teltek a percek, úgy egyre inkább éreztem, hogy ellenfelem fárad, és méterről méterre tudom feljebb kényszeríteni. A fejlámpám fényénél, a kristálytiszta vízben megpillantottam egy óriási testet, ettől a fénytől a halam ismét a mélybe tört és még pár perc kemény küzdelem következett. Mikor ismét sikerült felhúznom, az első adandó alkalommal a merítőt alá tolva sikeresen szákoltam. Azt láttam a hatalmas testen, hogy jóval 20 kg felett van, de pontosan csak a mérlegelés után tudatosult bennem, hogy új egyéni rekordot fogtam. A mérlegelőt visszamérve a hal pontos súlya 28,70 kg.

... Gyönyörű, hibátlan töves ...

A fotózást nem volt egyszerű egyedül megoldani. Egy ilyen adrenalin-löket után nehezen jött álom a szememre. Ezen fárasztás élménye örökre emlékezetes marad számomra. Következő nap délelőttjén, hogy a kánikula elviselhető legyen, újra csobbantam egyet, amikor is megszólalt a jobbos bot kapásjelzője. Egy csippanás után, a hal folyamatosan húzni kezdte a zsinórt – én pedig egyre gyorsabban tempóztam kifelé.

Újabb komoly fárasztás következett, amely végeredménye egy ritka 16,60 kg-os félszemű töves.

... „Szemtelen” 16,60kg-os töves ...

A következő kapásra másnap délelőttig kellett várni, mivel a nagy melegben a halak is csak fürdőztek. Ennek ellenére sikerült egy 9,00 kg-os tükröst szákolni. Az utolsó nap reggelén, nem sokkal a reggel 6 órai harangszó után megérkezett a túra „záróhala” is, egy 6,40 kg-os harcsa személyében, ami szintén a 30 mm-es DSW bojlin veszett rajta.

13... A kisharcsának is ízlett a DSW bojli ...

Ezen a túrán végig kísért a nagy meleg, bár kapásokban nem bővelkedtem, végül az 5 napot 6 kapással zártam, az arányok: 4 ponty, amiből az egyik az új egyéni rekordomat jelenti, továbbá egy harcsa. Ez a horgásztúra örök élmény marad számomra. A csalim, mint mindig a jól bevált Deep Sea World bojli volt. Köszönöm a kiváló alapanyagokat Csabi.