Harcsák tava

Szeptembert mindig is a nagyhalak hónapjának könyveltem el ahol bármi megtörténhet. Nagy pontyra horgászunk és reméljük hogy a 6 napos  túra alatt bármi megtörténhet. Várjuk a nagypontyokat de mikor a jó minőségű bojlis etetésre rááll a tó harcsaállománya ott nehéz bármit is csinálni.

Guszti barátommal 6 napos horgásztúrára indultunk. Kalandos volt már az elidulás mert Guszti kocsija megadta magát és a kocsimba kellett kettőnk cuccát bepréselni a több 100 kilométeres útra. Kaja kell , bojli kell és sok nagyhelyet foglaló cuccot hagytunk a garázsban. Kora délelött érkeztünk a tóra , a horgászokat akiket váltottunk szomorú hírrel fogadtak, nem eszik a hal. Az időjárás előrejelzés sem volt velünk mert a következő naptól szakadó esőt írtak 1 héten keresztül. Táborállítás és etetés után vártuk a halakat. Az első éjjel meg is fogtam az eélső pontyomat és egy harcsa is elhúzta a ponty mellől a csalit.

15kg

dupla kapás

A ponty 15kg-ot nyomott a hari is 12-14kg körül lehetett. Mindkettőnek a DSW kagylós bojli kelett 14mm méretben. Több kapásunk nem is volt az éjszaka folyamán.

rodpod

rodpod vol 2

Kiélveztük az utolsó napsugarakat amíg száraz volt minden. Ezután a horgászok rémálma következett. Erős front lehüléssel , esővel ami áztató és folyamatos volt. Aktívak is lettek a harcsák  és rátelepedtek az etetésünkre. Minden éjszaka jött pár darab 10+ harcsa , imádták a frontot és a bojlit. Minden halat levertek az etetésről . Napközben néha egy egy kárász a darabosából merészkedett csak melléjük. Sötétedéskor már habzsolták a bojlit és 1-2 óra alatt mindent felvettek.

3kg kézben

17kg

Jól tápláltak

20+ hari

Harcsák tava

Deep Sea World, a halmágnes.

Mivel ömlött az eső a nappali tájképes fotózások elmaradtak és csak a nagyobb harcsákat fotóztuk.

Az utolsó nappalunk nagyon mozgalmasra sikeredett. Eső természetesen és egy kis ejtés. Mondom Gusztinak: Megvárom amig a nagy elhúzza! :) 10 másodperc mulva fütyülős kapás jelentkezett mondom meg is jött.  Pár perces huza vona után felbukkan egy harcsafej és egy hatalmas kárász farok lóg ki a szájából.  Szákolás után szólok Gusztinak hogy hozd a kamerát mert ilyet még soha nem láttunk.

1 csali dupla hal.

nem mindennapi látvány

1.5kg-os kárász

a hari tulélte

18+ a kárászevő

Az 1.5kg-os kárász felvette az apró csalit, és a 18kg-os harcsa pedig rárabolt. Torkán akadt a szúrós falat, a fárasztás ugy történt hogy a horog mindvégig a kárász szájában volt. Nem mindennapi esemény.

Elérkezett az este, kiszaladtam WC-re már erőssen pirkadt. Visszafelé menet hallom hogy sipol a jelzőm és Guszti már be is vágott a halnak. Pár másodperc mulva már ott is voltam és átvettem a botot. Valami elemi erővel és lomhán lassan megállíthatatlanul huzta a dobomrol a 0.25mm damilt. Néha meg - meg állt és hagyta magát huzni. Utánna megállíthatatlanul elindult megint. Szerencsére a parton tudtuk követni és elmentünk egészen a tó végéig. Már a hal 20- 30 méterre lehetett mikor halottam hogy kapásom van és elhuzta a másik botomat. Mondtam Gusztinak ne foglalkozzon vele, ugyis harcsa lesz. A halam gondolt egyet és megint elindult a tó közepe felé, a felszerelésem pattanásig volt terhelve. Ismét lehuzott egy lendülettel 150-160 méter zsinórt. Maradt a türelemjáték. Lassan visszafejtettem a zsinórt és a fárasztás már 50 perce tarthatott mikor már láttam az ostor csomót. Tudtuk hogy harcsa lesz de a méretét meg sem tudtuk saccolni. Egyszer csak felbukkant egy hatalmas kígyózó test Guszti bement gumicsizmával és belenyult a szájába a halnak, ketten huztuk ki a partra és láttuk hogy 2 méter felett van a harcsa. Sosem láttunk ekkora halat. Visszavittük a harcsát az állásunkhoz ami kb 100-120 méterre lehetett. Addigra már a szomszédok is ott voltak és segitettek. A harcsa hányt egy hatalmasat vizet és haldarabokat, legalább 3-5 kilot. A mérlegelés a következő adatokat mutatta 63kg és 224cm. Nincsen rutinunk ilyen hal fényképezésében ezért csak egyszer tudtuk felvenni a halat. normálisan.

nehéz

224 cm

Erre nem vagyunk felkészülve.

63+ kg.

Egyszer felemeltük!

óriás

A hal elúszott épségben, a tógazdától megtudtuk hogy tórekord harcsát sikerült fognunk. Azt a botot amelyiken kapás volt megemeltem és láttam hogy a hal elvitte jobbra de van rajta valami. Kis huzavona után megszákolva a 24kg-os ponty.  Nem hittünk a szemünkek. Amint a harcsák elhagyták az etetést a békés halak is rámerészkedtek a maradékra.

Harcsák tava

nagy harcsa fárasztás közben huzta el.

24.20kg

24+ matracon

Éjjel egy óra magasságában egy amurcsapat is rátalált a maradékra igy egy óra leforgása alatt két nagy testű amurt is sikerült lencse elé állítani. Természetesen az eső esett folyamatosan.

Nagy amur

20.50kg

Erőgép, 20+ 1M +

17 kg amur

17 kg matracon

Az első Amur 20.50kg-ot nyomott a másik mindössze 17kg ot.

Reggel csurom vizesen álltunk neki a pakolásnak. Sosem tudhatjuk hogy mit hoz a holnap a vízparton és bármelyik pillanatban életre szóló élmény történhet velünk .Ezért szeretjük a horgászatot mert a víz mindig egy lépéssel előrébb jár nálunk!. Köszönöm a segítséget Guszti barátomnak és a remek csalikat Csabesz barátomnak. Mindenkinek hasonló élményeket kívánok!